Suositelkaa stereoita

Pääasiassa haluan stereot joilla nyt voi kuunnella musiikkia ilman että rupeaa vituttamaan se huono äänenlaatu

Tuo on ihan suhteellinen käsite. Jollei paremmasta tiedä, niin satasen markettistereo ajaa hommansa. Jos edes tietää, mitä on oikeasti hyvä äänenlaatu, niin alta nelinumeroisella summalla ei saa kuuntelukelpoista pakettia kasaan kuin ehkä käytettynä tai rakentamalla osan vehkeistä itse. Pahimman luokan hifikahelit joutuvat upotettamaan kymppitonneja saadakseen itselleen kelvollisen tuloksen aikaiseksi.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tuo on ihan suhteellinen käsite. Jollei paremmasta tiedä, niin satasen markettistereo ajaa hommansa. Jos edes tietää, mitä on oikeasti hyvä äänenlaatu, niin alta nelinumeroisella summalla ei saa kuuntelukelpoista pakettia kasaan kuin ehkä käytettynä tai rakentamalla osan vehkeistä itse. Pahimman luokan hifikahelit joutuvat upotettamaan kymppitonneja saadakseen itselleen kelvollisen tuloksen aikaiseksi.

No jos nyt ajattelee että juurikin tuollainen "satasen markettistereo" on ajanut hommansa suhteellisen hyvin tähän asti, niin siitä voi päätellä että en siis halua mitään nelinumeroisia lukuja maksavaa stereosarjaan. Eli siis joku tuollainen 150-300e on sellainen hintahaarukka mihin nuo stereot pitäisi saada mahtumaan

Katselin että mm. nämä näyttäisivät ihan hyvältä, mutta en ole varma tuosta että miten nuo liitännät menee kun ei tuosta kuvasta näy. Vanhoissa stereoissa on siis kuulokkeiden reikä ja 2 muuta reikää tuossa edessä (mihin menee tällä hetkellä tämä minun subbari/stereot kaapeli), mutta en sitten tiedä että onko tässä

http://www.hobbyhall.fi/webapp/wcs/...d653d43617465676f7279446973706c617956696577__

Omat stereot siis tällä hetkellä
p7240055.jpg

Eli siis tollanen samanlainen liitäntä ois kiva :)

Oho, itsellä oli joskus tuommoinen samanlainen Thomsonin RUMA stereosarja rymisevällä viiden cd:n vaihtajalla. Tyhmä kysymys mutta ei kai mainitsemasi kaiuttimien rätinä johtuisi siitä että olet vahingossa painanut sitä "äänenavarrus", "3D sound" vai mikä erikoinen nimi sillä nappulalla nyt olikaan joka sai äänen vain ylimetalliseksi ja rämiseväksi. :D

Vähän ot, mutta nämä hifikahelit on kyllä kaheleita pahimmasta päästä. Mikä saa ihmisen niin sekaisin, että laittaa hyvässä lykyssä monta tonnia sähköjohdon pätkään? On varmaan todella huomattava ero kun metrin kaapeli seinästä laitteelle on hieno ja kallis, mutta seinän sisällä on 100 metriä ihan tavallista piuhaa. Mikähän se loistava forumi nyt olikaan, mitä olen joskus huvikseni lukenut ja nauranut ihan vitusti? Joku tohelo nostaa kaiutinjohdot pois maasta kymmenen sentin korokkeen päälle ja äänenlaatu pompsahti heti paljon paremmaksi. Voi saatana. Onhan se mukava tavoitella äänenlaatua, mutta joku raja.

Vähän ot, mutta nämä hifikahelit on kyllä kaheleita pahimmasta päästä. Mikä saa ihmisen niin sekaisin, että laittaa hyvässä lykyssä monta tonnia sähköjohdon pätkään?

Tuo on kyllä 100-% totta. Itsekin jonkinlaisena hyvän äänenlaadun ystävänä olen jonkun verran noita hörhöjen foorumeja lueskellut ja tapahtumissakin välillä kiertänyt ja porukasta suuri osa olisi aivan kypsiä pehmustettuun huoneeseen kaapelijalustoineen ja shaktikivineen. Sähkötekniikasta sama porukka ei luonnollisesti tajua edes perusteita, niin on sitä mukavampi kuunnella muutoksia äänikuvan värissä tjsp. virtakaapeleiden vaihtuessa.

Tredin alottelijalle, osta nimenomaan se setti missä on paljon valoja joka kulmassa ja kovasti watteja tarralapussa, olet siihen eniten tyytyväinen kuitenkin. Nuo on niitä tärkeimpiä asioita jotka merkkaa eniten, ihan sama mitä muut sulle kertovat.

porukasta suuri osa olisi aivan kypsiä pehmustettuun huoneeseen kaapelijalustoineen ja shaktikivineen.
Shaktikivet olikin ihan uusi juttu mulle. Täytyi googlettaa ja nyt oli jo sentasoista foliohattutouhua ettei enää edes naurattanut. Onhan se tietysti mukava jos tuollaisten kanssa jotain eroa kuulee, mutta kyllä mulle tulee mieleen, että korvien välinkin voisi tutkituttaa sitten samalla.

E: Voin muuten lyödä vaikka vetoa, että kukaan ei huomaisi mitään eroa äänessä, jos tuollainen kivi maksaisi kympin. Mitä kalliimpi, sen parempi.

Oho, itsellä oli joskus tuommoinen samanlainen Thomsonin RUMA stereosarja rymisevällä viiden cd:n vaihtajalla. Tyhmä kysymys mutta ei kai mainitsemasi kaiuttimien rätinä johtuisi siitä että olet vahingossa painanut sitä "äänenavarrus", "3D sound" vai mikä erikoinen nimi sillä nappulalla nyt olikaan joka sai äänen vain ylimetalliseksi ja rämiseväksi. :D
Ei voi kyllä mistään tälläisestä johtua sillä rätinä alkoi yhtäkkiä kesken biisin

Tredin alottelijalle, osta nimenomaan se setti missä on paljon valoja joka kulmassa ja kovasti watteja tarralapussa, olet siihen eniten tyytyväinen kuitenkin. Nuo on niitä tärkeimpiä asioita jotka merkkaa eniten, ihan sama mitä muut sulle kertovat.

Havaitsin hieman vittuilevan sävyn tässä viestissä, joten siis ideanahan oli perustaa tämä ketju juuri sen takia että mitään en mistään tiedä ja halusinkin niitä neuvoja juuri

jos et ole kultakorva, eikä äänenlaatu niinkään kiinnosta, niin osta se setti mikä on sopiva kukkarolle. Turha lukea speksejä jos niistä ei mitään tiedä. Eli kääntäen MHKn viestin niin osta se missä on vähiten vilkkuvia valoja ja nappuloita.

Itsellä oli pitkään denonin avr vahvistin .n 400-500€, toissa talvena ostin käytettynä Densenin (uutena n. 3500€) vahvistimen, niin äänenlaadulla on aivan järkyttävä ero. Eli jos laatua haluu, niin pitää paalua kiskoa pöytään. Mutta tuo denoni ajoi asiansa ja kelpasi minulle pitkään. Oikeastaan vasta siinä vaiheessa halusi laatua lisää, kun pääsi kerran kuuntelemaan kunnon laitteilla musiikkia. Mutta rajansa kaikella musta ei soi paremmin kuin muut värit vaikka isot pojat mitä sanoisivat...

OP ei tarvitse mitään muuta kuin tietokonekäyttöön tarkoitetun aktiivikajari + subi -paketin. Esim. Logitech X-230 ja vastaavat. Hinta 50 euron kieppeillä.

Sitten on asia erikseen jos hifiä haluaa mutta tuo riittää hyvin tietokonekäyttöön. Halvat pakettistereot on pahinta rahantuhlausta mitä olla voi.

Havaitsin hieman vittuilevan sävyn tässä viestissä, joten siis ideanahan oli perustaa tämä ketju juuri sen takia että mitään en mistään tiedä ja halusinkin niitä neuvoja juuri

Ei ollut tarkoitus, sorge jos noin ymmärsit. Kyllä mä oikeasti tarkoitin mitä sanoin, eli tässähän on kyse subjektiivisesta asiasta joten paras ämyrisetti on aina se mistä itse tykkäät. On vaarallista mennä mukaan liian hifistelyyn jos et oikeasti sitä halua. Yleisesti puhuen jotkut ihmiset eivät kertakaikkiaan pääse mukaan hifijuttuun vaikka miten painostaa, joten menee hukkaan edes yrittää. Se onkin oikeastaan varsin autuas olotila popitella jotain pussikätdolsseja tai haddawayta aiwan kautta ja jorata halvalla muovimatolla naama näkkärillä.

Mutta rajansa kaikella musta ei soi paremmin kuin muut värit vaikka isot pojat mitä sanoisivat...

Eikös tästä joku pitänyt jonkinlaisen gallupin jollain messuilla tms. jossa tilastollisesti todistettiin että mustat vermeet "soi paremmin" kuin harmaat? Voi tietty olla että sisustus muuten tuki mustan arvokkaampaa esillepanoa, mutta kuitenkin. Taisi olla jossain lehdessäkin juttua aiheesta.

Menee ehkä hieman offtopiciksi, mutta kannattaisko ostaa tietokoneen kaveriksi tämmöset?
Onkohan kuinka laadukas merkki toi Scythe?

Juu ja tiedän tohon hintaan ei HIFIÄ saa, enkä ole sitä etsimässäkään... :jahas:

Itsellä oli pitkään denonin avr vahvistin .n 400-500€, toissa talvena ostin käytettynä Densenin (uutena n. 3500€) vahvistimen, niin äänenlaadulla on aivan järkyttävä ero. Eli jos laatua haluu, niin pitää paalua kiskoa pöytään. Mutta tuo denoni ajoi asiansa ja kelpasi minulle pitkään. Oikeastaan vasta siinä vaiheessa halusi laatua lisää, kun pääsi kerran kuuntelemaan kunnon laitteilla musiikkia.

Kaiuttimienkin pitää varmaan olla vähän keskitasoa paremmat jotta tuon luokan vahvistimien äänenlaadusta havaitsee eroja?

Kaiuttimienkin pitää varmaan olla vähän keskitasoa paremmat jotta tuon luokan vahvistimien äänenlaadusta havaitsee eroja?

Eron kahden eri vahvarin äänenlaadussa voi helposti havaita vaikka markettitason kaiuttimilla, jos ero on riittävän suuri. Sinisenporkkanan esimerkissä varmasti on.

Se on sitten asia erikseen, millaisen parannuksen kokonaisuuteen paremmat kaiuttimet tuovat tullessaan.

Eli minulle ja minun hifistelymaailmaan kyllä riittää jotkut pakettistereotkin tai jopa myös tietokonekaijuttimet, mutta ajattelin vain että jos ostaa esim. jonkun tuollaisen Logitechin setin missä on 2 kaijutinta ja subbari, niin saako siihen liitettyä tuota omaa aktiivisubbaria ja vielä siten että kuuluu muutakin kuin subbarin pauke? Vai pitääkö ostaa ihan stereot jotta saa tuon subbarin kiinni?

Eli minulle ja minun hifistelymaailmaan kyllä riittää jotkut pakettistereotkin tai jopa myös tietokonekaijuttimet, mutta ajattelin vain että jos ostaa esim. jonkun tuollaisen Logitechin setin missä on 2 kaijutinta ja subbari, niin saako siihen liitettyä tuota omaa aktiivisubbaria ja vielä siten että kuuluu muutakin kuin subbarin pauke? Vai pitääkö ostaa ihan stereot jotta saa tuon subbarin kiinni?

Tämä taitaa kiteyttää koko paskan.

Kyllä, ei ihan mitkä tahansa saippuarasiat toimi paremmin vaikka olis minkälaista potkua takana. Löytyy parempaa kaiutinta kyllä ;), mutta menee nämäkin vaihtoon jossain vaiheessa, kun tuota potentiaalia olisi vahvistimella pidemmällekkin. Mutta jos ei ole kroisos, niin ei näitä niin usein tosta noin vain ostella. On muutakin elämää siis 8)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom