Suositelkaa mulle rappia/hiphopia!

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Baby aka Birdman, Three 6 Mafia, Royce Da 5'9, Fat Joe... Tossa muutama parhaista. Sitten tietty pakollinen G-Unit. Etenkin Lloyd Banks ja Tony Yayo.

hoplaa90 sanoi:
ei millään pahalla mut räppi on kakkaa:rock:

Ei millään hyvällä: voisitko pysyä poissa mielipiteinesi? Ne eivät nimittäin kiinnosta minua (ja tuskin muitakaan tässä ketjussa kirjoittelevia) pätkääkään.

Ja hieman vanhempaa kamaa:
Dr Dre: The Chronicle
N.W.A: 100 miles and running
Ice Cube: Predator
LL Cool J: Mama said knock you out
Public Enemy: Fear of a black planet
Beasti Boys: Ill communiation
Guru: Jazzmatazz 1 & 2
Fun Lovin Criminals: 100% Colombian ja

Hieman uudemmista:
Kanye West: College dropout ja Late registration
Fun Lovin Criminals: Bag of hits

Nyky:david: räpissä ei hoilata kuin isoista vanteista ja miesten timattikorvakoruista, joten saa jäädä kuuntelematta.

Threadissa alkaa olemaan niin paljon biisejä, että Gillyannella menee puoli vuotta niiden kuuntelemiseen, mutta laitanpa pari ehdotusta listan jatkoksi.

Itse tykkään älyttömästi seuraavista soundtrackeistä. (Soundtrackit rokkaa IMO muutenkin, kun ne tuppaa olemaan ainoita hyviä "kokoelmia" ja musa on samantyylistä läpi levyn.)
  • Romeo must die (erityisesti Confidentalin It Really Don't Matter)
  • Any Given Sunday (Jenkkifutisleffan tiukkaa menoa sisältävä levy)

Jay-Z:llä on IMO aika laidasta laitaan se tuotanto. Jay-Z:n ja Linkin Parkin yhteinen Collision Course on loistava levy.

Ite pidän esim. näistä:

- Wu-Tang Clan (lähinnä The W ja sitä ennen tulleet setit)
- Ghostface Killah
- GZA
- Cappadonna (The Pillage, se kannattaa hommata todellakin, muu tuotanto ei mua oikein nappaa paitsi parin biisin osalta)
- RZA (bobby digitalit on ainaki aivan ufoo settiä, mutta muut levyt on ihan jees)
- Pete Rock (Soul Survivor 2 on aika kuraa, 1 on taas on yks parhaista levyistä ikinä)
- Pete Rock & C.L. Smooth
- EPMD
- KMD
- MF Grimm
- MF Doom (Operation: Doomsday, MM... Food ja Special Herbs levyt lähinnä, myös muilla aliaksilla (Viktor Vaughn) on tehnyt pari hyvää "lättyä")
- Nas (Illmatic, It Was Written. Uudemmat setit pitkälti aika syvältä, paitsi se Street's Discipline yllätti positiivisesti)
- Necro
- Prince Paul
- Rakim
- The Roots (Phrenology jotenkin ja sitä ennen tullut tuotanto, erityisesti levy illadelph halflife)
- Mobb Deep (levyt Infamous & Hell On Earth, parin biisin osalta Murda Muzik)
- The Notorious B.I.G.
- Vakill
- Black Moon
- J-Live
- Masta Ace
- Cali Agents
- De La Soul (vanhempi tuotanto lähinnä)
- Common (taas vanhempi tuotanto)
- Brand Nubian
- Binary Star
- A Tribe Called Quest
- Large Professor
- Killarmy
- Kool G Rap
- Diamond D
- Gang Starr
- Westside Connection (mahtavaa treenimusaa :D )
- Immortal Technique

Tossa muutama... Näitähän riittäs vielä vaikka miten paljon, mutta tollasta linjaa tulee kuunneltua kun räppiä kuuntelen. Tuolla on joitakin joiden soundi ehkä poikkeaa tuosta mainitsemastasi RZA:n tyylisesta linjasta, mutta kuuntelemisen arvoisia.

ei jaksa mitn gangsta uhoamista. ei jaksa mitään bling bling hehkutusta.
Mut muutama hyvä:

N.W.A
Ice Cube('90-'96 tuotanto)
The Roots
Mountain Brothers

Suomalaisia

Asa
Steen1
Notkea Rotta :D
Petos
Pyhimys
Kallio Underground

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
criticalmass sanoi:
ei jaksa mitn gangsta uhoamista. ei jaksa mitään bling bling hehkutusta.
Mut muutama hyvä:

N.W.A
Ice Cube('90-'96 tuotanto)
Oliko toi "ei jaksa" jotain sarkarmia? Siis jos tajuut niistä lyriikoista mitään niin N.W.A.han (Niggas With Attitudes) on gangstaräppien äiti. Ice Cube on samaa linjaa, onhan hän sentään NWA:n alkuperäis jäsen.

Straight Outta Compton:

"Straight outta Compton, crazy motherfucker named Ice Cube
From the gang called Niggaz With Attitudes
When I'm called off, I got a sawed off
Squeeze the trigger, and bodies are hauled off
You too, boy, if ya fuck with me
The police are gonna hafta come and get me
Off yo ass, that's how I'm goin out
For the punk motherfuckers that's showin out
"

Lapo sanoi:
Ite pidän esim. näistä:

- EPMD
- Rakim
- Brand Nubian
- A Tribe Called Quest
- Gang Starr

Kiitos Lapo! Taitaa Torrent illalla laulaa uutta kuunneltavaa koneelle, mikäli noita helmiä vielä löytyisi jostain...

Lapo sanoi:
Oliko toi "ei jaksa" jotain sarkarmia?

Hahhah, en ole hetkeen kurkkinut tähän trediin, ihan hauska juttu. "En jaksa mitään gangstauhoa, siksi NWA:ta". Tais sitten tosi hyvää sarkasmia.

RRKalle sanoi:
Hahhah, en ole hetkeen kurkkinut tähän trediin, ihan hauska juttu. "En jaksa mitään gangstauhoa, siksi NWA:ta". Tais sitten tosi hyvää sarkasmia.

Tarkotin tätä uutta paskaa 50 cent ynm.
Ehkä vähän ajattelematom olin kuitenkin kirjoittaessani.

Fabio sanoi:
Lapo sanoi:
Ite pidän esim. näistä:

- EPMD
- Rakim
- Brand Nubian
- A Tribe Called Quest
- Gang Starr
Kiitos Lapo! Taitaa Torrent illalla laulaa uutta kuunneltavaa koneelle, mikäli noita helmiä vielä löytyisi jostain...
Jos noi uppoo niin kandee tsekata myös (noi on kaikki jotain ~88-98 NY räppiä) (suluissa omasta mielestä parhaimpia biisejä):

- Black Moon (Enta Da Stage)
- Smif-N-Wessun (Bucktown)
- Pete Rock & C.L. Smooth (T.R.O.Y. (They Reminisce Over You)
- D.I.T.C. (Day One)
- Diamond And The Psycothic Neurotics (Sally Got A One Track Mind)
- Diamond D (MC Iz My Ambition)
- De La Soul (lähinnä ensimmäiset levyt: Ring Ring Ring (Ha Ha Hey))
- Poor Righteous Teachers (Miss Ghetto)

PS. Luulen että paremmin löydät noita DC++:lla jostain Hiphop hubilta. Mutta levyjä ladataan korkeintaan sen takia että ei pääse sitä mitenkään muuten kuuntelemaan. Jos tykkäät levystä, osta se! ;)

www.undergroundhiphop.com täältä löytyy noi kaikki ja paljon muutakin. On tullut tuolta useampikin levy tilattua. Parhaillaan on just tulossa Immortal Techniquen Revolutionary Vol. 1 ja 2

criticalmass sanoi:

Joo, ja kyllä mä lopunviimein ymmärsin että tarkotat enemmän sitä tekemällä tehtyä gangsta-soundia enemmän kun ite gangstailua. Piti vähän kuittailla. Ja kyllä tää nykyrap aika isolla prosentilla paskaa onkin.:piis:

criticalmass sanoi:
50 Centin "Get Rich or Die Trying" on hyvä levy. Ei se ukko sentään ihan turhasta ole julkisuuteen noussut.

Nämä lähiaikoina tulleet g-unit hommat + videopelit on kyllä munkin mielestä pikkasen liikaa rahastusmeininkiä...

Lapo sanoi:
Jos noi uppoo niin kandee tsekata myös (noi on kaikki jotain ~88-98 NY räppiä) (suluissa omasta mielestä parhaimpia biisejä):

- Black Moon (Enta Da Stage)
- Smif-N-Wessun (Bucktown)
- Pete Rock & C.L. Smooth (T.R.O.Y. (They Reminisce Over You)
- D.I.T.C. (Day One)
- Diamond And The Psycothic Neurotics (Sally Got A One Track Mind)
- Diamond D (MC Iz My Ambition)
- De La Soul (lähinnä ensimmäiset levyt: Ring Ring Ring (Ha Ha Hey))
- Poor Righteous Teachers (Miss Ghetto)

PS. Luulen että paremmin löydät noita DC++:lla jostain Hiphop hubilta. Mutta levyjä ladataan korkeintaan sen takia että ei pääse sitä mitenkään muuten kuuntelemaan. Jos tykkäät levystä, osta se! ;)

www.undergroundhiphop.com täältä löytyy noi kaikki ja paljon muutakin. On tullut tuolta useampikin levy tilattua. Parhaillaan on just tulossa Immortal Techniquen Revolutionary Vol. 1 ja 2

Osa noista multa löytyykin jo- kasettina:D Täytyis vaan jollain siirtää ne CD-muotoon, niin voisi kuunnella niitä vieläkin. Tuolla undergroundhiphop.comissa niitä löytyisi, mutta sinne menisi omaisuus jotta saisi kaikki levyt...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom