Suositelkaa mulle rappia/hiphopia!

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

Gillyanne

Vaa'at kaatikselle ry
Vanha rakkauteni "yo-yo"-musiikkiin leimahti taannoin taas, kun katsoimme Blade/Trinityn, ja nyt tekisi mieli vihdoinkin tutustua ko. genreen vähän enemmänkin. Tuon Blade/Trinity-soundtrackin jo ostin, ja sen aloitusraita, The RZA:n "Fatal", edustaa aika pitkälti sitä, millainen on mielestäni hyvä tämän musiikkityypin kappale. Ice-T:tä olen myös jonkun verran nuorempana kuunnellut. Ja California Love soi myös ahkerasti ofkoos :D Joten mistä nyt kannattaisi lähteä tutustumaan ja levyhyllyä täyttämään? Kaikenlaiset vinkit otetaan ilolla vastaan! :)

Feikkiedit: Tämän alan termistö ei sitten ole minulla lainkaan hallussa, joten pahoittelen, jos puhun välillä vallan höpöjä :nolo:

Ei oo varmaan normi räppiä mut Saul Williamsia kantsii hommata. Varsinkin se uudempi mielikuvitullisesti Saul Williams nimetty levy :rock:

Vaikee sanoo mitä levyjä pitäs ostaa, ku usein käy sillee et levyllä on vaa pari hyvää biisiä :D Mut sellasii Must Have settejä on tietysti Sound Bombing I ja Sound Bombing II http://www.jr.com/JRProductPage.process?Product=3845706

Edit: Näköjään tullu jo SoundBombing vol. 3. En oo sitä kuullu mut ykköne ja kakkonen o molemmat taattua laatua, kakkonen tosin parempi ;)

Gilly: vähän alempana on tredi parhaat rap-biisit, sieltä löydät paljon hyvää. Itse suosittelen ODB:tä, Necroa, NWA:n Straight Outa Compton-levyä ja Cypress Hillin Black Sunday-levyä. Myös Psycho Realm yhtyeen levy Psycho Realm, eli ensilevy on hyvää kamaa.

Ja vielä lisätään Bodycount, Ice T:n rokahtava proggis, aivan mahtavaa kamaa.

Jaahas, no tarkastappa vaikkapa seuraavat levyt idästä:

Mos Def - Black On Both Sides
Gangstarr - Moment Of Truth
Nas - Streets Disciple

...ja jos tykkäs California Lovesta, niin sit lisää länsirannikkoa esim.

Dr. Dre - The Chronic
Snoop Doggy Dogg - Doggystyle

Tosiaan, jos tykkäät tollasesta länsirannikon g-funkista, niin kannattaa tarkistaa tietenkin dr. dren the chronic ja snoop doggin doggy style. Yks mun suosikeista on Ray Luv - Forever Hustlin.

Minä suosittelen sinua lopettaamaan Rapin/Hip Hopin kuuntelemisen. Miten joku voikaan semmosta kuraa kuunnella. :urjo:

SS-Adler sanoi:
Minä suosittelen sinua lopettaamaan Rapin/Hip Hopin kuuntelemisen. Miten joku voikaan semmosta kuraa kuunnella. :urjo:

Siinäpä tulikin meille objektiivinen ja pitkään harkittu mielipide joka henkii mielen voimaa.

Kanye West, GZA:n tuotanto ja vaikka Dilated Peoples kannattaa pistää kuunteluun. Hyvin tuotettua ja myös ihan kiitettävän hyviä tyyppejä. Jos äijälystä tykkäät ( mitä epäilen ) Niin House Of Pain, Cypress Hill, Tupac, Xzibit jne.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jute sanoi:
Dr. Dre - The Chronic
Snoop Doggy Dogg - Doggystyle
Suosittelen näitä samoja!

Lisäksi:
Ihan ekana suosittelen "8 mile" leffan soundtrackia, tässä on todella hyvä kokoelma hyvistä rap biiseistä. Tästä näkee biisilistan, aikamoisia rapin klassikoita siellä on joukossa:
http://www.amazon.com/gp/product/B0000798NA/ref=pd_lpo_k2a_2_img/103-7724729-4975044?_encoding=UTF8

Jos aiot oikein albumeista lähteä liikkeelle, suosittelen lisäksi pariin seuraavaan levyyn tutustumista. Kaikki on vähän eri tyylistä rappia mutta kaikki on sellaisia levyjä, joita rapista kiinnostuneen ei kannata missata:

2pac - Greatest Hits
Mobb Deep - The Infamous
Wu-Tang Clan - Enter the Wu-Tang (36 Chambers)
Cypress Hill - Cypress Hill
Run DMC - Greatest hits
De La Soul - 3 Feet High And Rising
Nas - Illmatic

Näin pari levyä alkuun, muuten voisin tehdä vaikka sivun pituisen listan. :)

Pistän vielä biisilistankin, kannattaa kuunnella nämä:

Mobb Deep - Shook Ones, Pt 2.
Cypress Hill - How Could I Just Kill a Man
2pac - How Do You Want It
2pac - I Get Around
2pac - Dear Mama
2pac - Keep Ya Head Up
The Notorious Big - Big Poppa
De La Soul - Me, Myself and I
Ice Cube - It Was a Good Day
Wu-Tang Clan - C.R.E.A.M.
Dr Dre - Nuthin' but a "G" Thang
Dr Dre - Let Me Ride
Snoop Doggy Dogg - Who Am I?
2pac & Snoop Doggy Dogg - 2 of Amerikaz Most Wanted
Nas - N.Y. State Of Mind
Public Enemy - Don't Believe the Hype
Public Enemy - Fight the Power
Public Enemy - Bring the Noise
Run DMC - It's like that
Luniz - I Got 5 on It

ice t on kova,kuuntelin sitä jo itse pikku skidinä.
mut jos haluat hyvää kuunnella tässä muutamia:

eastcoast:
freddie foxxx aka bumpy knuckles(aika hyvää treenimusaa,kandee hommata ekana levy Industry Shakedown)
gangstarr-Moment Of Truth
das efx-Straight Up Sewaside
Nine - Cloud 9(levyltä klassikko biisi make or take on kova)
southside:

scarface-the diary(tält löytyy paljon hyvää ja kannattaa testaa myös geto boysia,siinä scarface,willied ja bushwick bill)
eightball&mjg-on the outside looking in
Z-Ro - King of da Ghetto
K-Rino - Stories From the Black Book

westcoast:
2pacin tuotannot all eyez on me albumiin asti.
Rappin' 4-Tay - 4 Tha Hard Way
Brotha Lynch Hung - Loaded
Andre Nickatina - Tears of a Clown
Spice 1 - Black Bossalini
WC and the Maad Circle - Curb Servin'
ja sokerina pohjalla ice t:n O.G. Original Gangster,Home Invasion ja power.

tossa muutama albumi mikä soi mulla vieläkin ja paljon,liikaa hyviä levyjä mielessä ja vaikea tähän kaikkia pistää.mut tossa muutama,se on sit taas se juttu et mikä on kenestäkin hyvää rap/hip hoppia.nää toimii mulla,mut tiedän monta jolla ei toimi.:rolleyes:

11/5 - Fiendin 4 tha funk (Ehdoton, et löydä alkuperäisenä mistään.....mulla olis vinyyli:rock: 500E lähtis)

Brotha lynch hung - Seasons of da siccness

Immortal Technique - Revolutionary vol.1 & vol.2 (2:nen ehkä parempi)

Nutt-so - Movie

de la soul, the roots, looptroop, kanye west ja mos def. Noita itse kuuntelen, ei ole mitään massaräp-kakkaa, vaan imo originaalin soundin omaavia artistesteja, jotka kestää kulutusta.

Kiitokset kaikille, enköhän pääse näillä alkuun! :) SS-Adlerin ja rafael30:n harmiksi en siis suinkaan ole lopettamassa rapin kuuntelemista, hevarikin kaipaa joskus vaihtelua, nääs :D

Kaminari sanoi:
Jos äijälystä tykkäät ( mitä epäilen ) Niin House Of Pain, Cypress Hill, Tupac, Xzibit jne.

Njaa'a, riippuu ihan siitä, mitä aijäily tässä yhteydessä tarkoittaa... mutta ainakin Tupacia olen joskus kuullut ja muistaakseni kyllä pidin. Joten veikkaan, että turhaan epäilet ;)

Snoopie sanoi:
The Notorious Big - Big Poppa

Jep, tämä on hyvä.

Snoopie sanoi:
Luniz - I Got 5 on It

Oi, vanha suosikki ties kuinka monen vuoden takaa :haart: Kasetilta tätä silloin kuunneltiin *nostalgiaa* :D

Tuo 8 Milen soundtrack voisi olla hyvä aloitus, kiitos vinkistä Snoopielle :thumbs: Dr. Dreta ja Tupacia, kuin myös Cypress Hilliä EDIT: ja Snoop Doggia, näytti suositelleen niin moni, että ne menevät listan kärkeen myös. Ja Ice-T:tä täytyy myös ehdottomasti ostaa (lisää).

Gillyanne sanoi:
Njaa'a, riippuu ihan siitä, mitä aijäily tässä yhteydessä tarkoittaa... mutta ainakin Tupacia olen joskus kuullut ja muistaakseni kyllä pidin. Joten veikkaan, että turhaan epäilet ;)

Joo itseasiassa toi Everlast/House Of Pain -osasto haiskahtaa ehkä eniten testosteronilta. Tykkäsin popitella sitä aina ennen kun vejin kännit sillon kun vielä harrastin moista, nyt popittelen sitä lähinnä sillon kun meinaa unohtua mistä hommassa on kyse ;) . Tupaciltakin löyty tietysti vastaavanlaista matskua, ehkä vähän eri höysteellä. HOPain on vahvasti tommosta amerikanirkku-meininkiä.

Ja mullakin soi tosiaan Niskalaukaukset ja Vesaniat samalla soittolistalla noiden kanssa että kyllä ne ihan hyvin sinne menee, mutta se on tuo teinien tapa ettiä noita asennevammoja joka asiasta mikä välillä vähän huvittaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom