Mitkä ovat sinun mielestäsi Suomen pauneimmat ja parhaat kaupungit? Joko asumisen tai matkailun kannalta. Tänne osiolle tää parhaiten kuuluu mielestäni...
Tampere
Itse olen aina pitänyt Tampereesta. Tampere on tarpeeksi iso, mutta samalla tuttavallisen pieni. Melko pienet piirit. Melko sujuva liikenne ja reilut ihmiset. Kiva ja omalta tuntuva murre. Kova kiekkokaupunki ja mansen seniorit kasvattavat junioreista huippu-urheilijoita.
Ihan mukava paikka asua.
Hämeenlinna
Sopivan kokoinen kaupunki, jossa vanhaa idylliä vielä osittain kaunistuttamassa maisemaa. Tietysti linna, vanhat kasarmit ja tykkimuseo. Varuskunta myös lähellä ja muutenkin siisti kaupnki. Sijainti on aika loistava, noin puolessa välissä Hki-Tre.
Mukava käydä intti Parolassa.
Lappeenranta
Taitaa olla porukan pienin, mutta kesällä kaunein kaupunki kaikkine satamoineen ja torineen. Jännä murre ja kauniit maisemat. Paljon saa kävellä kivikatuja. Kesän hiekkamuodostelmat ovat pakko nähdä.
Ja pakko mainita veneilykulttuuri ja Saimaa.
Joka kesäinen lomamatkailukaupunki mulle.
Kysymysmerkkejä minulle ovat Jyväskylä, Oulu tai Espoo.
Laittakaahan selostusta ja kuvia hienoista kaupungeistamme.
Tampere
Itse olen aina pitänyt Tampereesta. Tampere on tarpeeksi iso, mutta samalla tuttavallisen pieni. Melko pienet piirit. Melko sujuva liikenne ja reilut ihmiset. Kiva ja omalta tuntuva murre. Kova kiekkokaupunki ja mansen seniorit kasvattavat junioreista huippu-urheilijoita.
Ihan mukava paikka asua.
Hämeenlinna
Sopivan kokoinen kaupunki, jossa vanhaa idylliä vielä osittain kaunistuttamassa maisemaa. Tietysti linna, vanhat kasarmit ja tykkimuseo. Varuskunta myös lähellä ja muutenkin siisti kaupnki. Sijainti on aika loistava, noin puolessa välissä Hki-Tre.
Mukava käydä intti Parolassa.
Lappeenranta
Taitaa olla porukan pienin, mutta kesällä kaunein kaupunki kaikkine satamoineen ja torineen. Jännä murre ja kauniit maisemat. Paljon saa kävellä kivikatuja. Kesän hiekkamuodostelmat ovat pakko nähdä.
Ja pakko mainita veneilykulttuuri ja Saimaa.
Joka kesäinen lomamatkailukaupunki mulle.
Kysymysmerkkejä minulle ovat Jyväskylä, Oulu tai Espoo.
Laittakaahan selostusta ja kuvia hienoista kaupungeistamme.