Suomen pahin slummi?

Kontula. Malmi oli aikoinaan, muttei enää.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Koko ikäni Helsingin lähialueiden "getoissa" asuneena voisin mainita Malminkartano<-manneja PALJON,Myyrmäki<-manneja PALJON,Pasila<-Spurguja,Kontula Kivikko Kurkimäki<-jengejä,ulkomaalaisia,jengejä<-PALJON,Kannelmäki<-Paljon kaupungin asuntoja ja lähellä Malminkartanoa ja myyrmäkeä,Pikkuhuopalahti jengejä<-ei niin paljon...Siinä oli muutama ja kaikissa on tullu asuttua...Perkele!

Eiköhän pääkaupunkiseudulla Jakomäki kiila kärkeen, sieltä löytyy mannet ja hiilimiehet etc.

Omien kokemusten mukaan Helsingin "mukavin" alue rajoittuu aika kivasti Jakomäki-Kontula-Mellari akselille, vaikka eiköhän toi Jakomäki pahimmista ajoistaan ole hiukan rauhoittunut. Elämysmatkoja kaipaaville suosittelen ainakin Kontulan ostarilla sijaitsevia baareja.

Muualta pääkaupunkiseudulta ainakin täällä mainitusta Suvelasta oon kuullu kans pelkkää "hyvää". Omakohtaista kokemusta tästä tosin ei ole.

Originally posted by phy73
Oulun Rajakylä.

Tarkentaisin vielä, että Rajakylä sieltä kerrostaloalueen tietämiltä. On siellä hiljaisempaakin seutua. Kulkuri-pubissa on kyllä mahoton meno aina. Miten lie nykyään Kaijonharjun Kuutio-pubissa (entinen Atima yms.)? Se oli ennen legendaarinen paikka.

Originally posted by Richard75

Kuuntele siinä sitten tangoja yömyöhään kun seinät olivat varmaan lastulevyä.
Eräs aamu oli mm. kaikki käytävän ikkunat rikottu ja veriläiskiä käytävä täynnä.
Eräs toinen vkl yö oli joku paskantanu alakertaan, helevetti sitä lemua! :urjo:
Pontikankeittäjä asu myös alakerrassa, ja siellä sit ramppas jos jonniinnäköstä hiipparia.
Puukotettiin siinä pihassa yhtä taksikuskiakin, asuinalueen vieressä oleva metsä toimi asunnottomien juoppojen kylänä.

:D Kuulostaa siltä, että Helsingin Kallio on sittenkin ihan mukava paikka asua.

Originally posted by viltteri
Tarkentaisin vielä, että Rajakylä sieltä kerrostaloalueen tietämiltä. On siellä hiljaisempaakin seutua. Kulkuri-pubissa on kyllä mahoton meno aina. Miten lie nykyään Kaijonharjun Kuutio-pubissa (entinen Atima yms.)? Se oli ennen legendaarinen paikka.
Rajakylässä asuessani (Tervakukkatie) sai parvekkeelta katsella takaa-ajoja, automurtoja, pahoinpitelyjä ym.ym Samassa talossa asui mm. paikallinen natsijohtaja!! Entinen opettajani sanoi kerran ettei Atimaan ole menemistä ilman moottorisahaa :D

Kuopion Petonen on kuule luxusta verrattuna Jyväskylän Pupuhuhtaan.

No nykyään kai Pupuhuhta on rauhoittunut kovastikin, kun remppasivat siellä kaikki kaupungin kämpät isolla rahalla ja laittoivat vuokrasopimukset voimassaolevaksi niin, että päästät ees pierun hiljaisuudessa ensimmäisen kolmen kuukauden aikaan ja lennät ulos välittömästi. Ihan hyvin kai sitä on tosiaan saatu näin putsattua ja rauhotettua.

Nyt kun asun Myllyärvellä, olen tullut naapureitten (niiden harvojen suomalaisten :D ) kanssa siihen tulokseen, ettei siellä pärjää enää suomen kielellä ollenkaan. Asuu niin helvetisti ulkomaalaisia, ainakin sillä kadulla missä itse asun. Myllyjärvenkin omakoti- ja rivitaloalue on tosi rauhallista, mutta ei tosiaan siellä missä mä asun.

En oo koskaan aiemmin ollut rasisti, mut ollaan naapureitten kanssa jutskattu, että täällä asumalla suvaitsevaisempikin vaan MUUTTUU rasistiksi. Ulkomaalaiset ei ryyppää ja rällää, mutta voi herranjestas niiden elintapoja: kun suomalainen rupee unelle klo 22.30, laittaa rättipää pizzeriansa ovet säppiin ja pyytää koko hemmetin suvun kylään. Sitten naapurit kuuntelee niiden uggala buggala-musiikkia noin klo 2:een asti yöllä ja arvaa onko pari kertaa mennyt hermot (ja arvaa, onko myös rättipäät sen havainneet, kun hakkaan lattiaa vasaralla ja huudan kun mielenköyhä:D)

Olen vakaasti sitä mieltä, että maassa maan tavalla tai maasta pois, itse ainakin käyttäydyn "mallin mukaan" ulkomailla ollessani, enkä räyhää, niinkuin kai "suomalaisen hullun" mallin mukaan pitäisi. ELI KUNNIOITUSTA ULKOMAALAISILTA SUOMALAISIA KOHTAAN ENEMMÄN PERÄÄNKUULUTTAISIN.

Ja kai se on pakko todeta loppuun, ennenkuin nousee ulkomaalaiskeskustelu, että poikkeuksia tietysti löytyy.

Originally posted by Antza
Heh, Hervanta on ihan Luxus ;) On kyllä kaikenlaista tossunkuluttajaa siellä kaupungin vuokra-asuntojen alueella... onneks ei itse asu siellä, ne pysyy aika hyvin poissa siitä Herwoodin "keskustasta" .
:eek: Mitäh, Hervantahan on ihan ok ja kiva paikka asua. Ikinä en oo täällä mihinkään ongelmiin törmännyt ja raitilla uskaltaa liikkua mihin aikaan hyvänsä. Tottakai nyt deekuja joskus näkyy, mutta kylläpä niihin törmää vaikka keskustassakin.

Ei varmaan oo Suomen pahinta aluetta mut Espoonkeskusta on aika huonomaineinen paikka.
olen koko elämäni asunut espoossa ja muistan käyneeni vain kolme (3) kertaa espoonkeskustassa.

paikka on jotenkin oksettava. ei yhtään espoomainen, myös siinä suhteessa että siellä on liikaa väärän värisiä (parempi että ne ovat keskittyneet sinne eivätkä asu ympäri espoota).

Originally posted by araldinho
Eiköhän pääkaupunkiseudulla Jakomäki kiila kärkeen, sieltä löytyy mannet ja hiilimiehet etc.

Systeri asuu Jakomäessä ja tullu monet kerrat siellä käytyä ja täytyy sanoa että Jakomäki aika rauhallinen mesta kun sitä vertaa Kontulaan, Malmiin, Myllypuroon tai Kallioon. Varmaan 70-luvulla se oli ihan seko mesta mut nykyää siellä on aika rauhallista.

Eikös Vantaan korso ole aika sakkasta aluetta?? Linnavenkuloita ja narkkeja pullollaan. Sinne vetäytyy tietyssä vaiheessa porukka, halvemmat vuokrat kai. Asuuko kukaan siellä?? siis palstalaisista?? Mulle se on tuttu paikka lähinnä radiomafiasta. :lol2:

Espoossa -->Suvela/Kirstinharju ja matinkylä on kanssa aika slummi mesta.
Mut suvela/kirstinharju PAHIN
Onneksi en ihan suvelassa, asu vaan 4km päässä, huh!

Nekkunenät,vinosilmät,albaanit,mansut ja narkkarit on pilanut mestan

Eikö kukaan ole vielä maininnut Kajaanin Lohtajaa? Vai onko paikka siistiytynyt sitten 90 -luvun? Sielläkin liikkui vaikka minkälaista hiipparia ja puliukkoja venyi pitkin rappukäytäviä kaupungin vuokrataloissa. Autovarkaudet ja muu ilkivalta olivat myös muodissa tuolloin.

Kuopion Petonen on kuule luxusta verrattuna Jyväskylän Pupuhuhtaan.
Vuonna 99 opiskelijana tuli pari kuukautta Pupuhuhdassa asuttua, sitten riitti.
Tässäpä tapahtumia: Lähes kaikki asukkaat olivat Romaneja ja Venäläisiä, paitsi minä ja eräs romanin vaimo.
Kuuntele siinä sitten tangoja yömyöhään kun seinät olivat varmaan lastulevyä.
Eräs aamu oli mm. kaikki käytävän ikkunat rikottu ja veriläiskiä käytävä täynnä.
Eräs toinen vkl yö oli joku paskantanu alakertaan, helevetti sitä lemua! :urjo:
Pontikankeittäjä asu myös alakerrassa, ja siellä sit ramppas jos jonniinnäköstä hiipparia.
Puukotettiin siinä pihassa yhtä taksikuskiakin, asuinalueen vieressä oleva metsä toimi asunnottomien juoppojen kylänä. No vuokra ainakin oli halpa.
Ei jääny Jkl:stä mitkään kultaset muistot meikäläiselle.

Heh, miedän viereisessä rapussa oli ihan samanlainen insidentti pari viikko sitte. Näky oli ku suoraan jostain kauhuleffasta kun kaikki seinät oli täynnä verisiä kädenjälkiä. Myös huumeneuloja on löytynyt yhdestä jos toisestakin talonyhtiömme rapusta.
Kerran äippä oli pihalla (talkoissa) pesemässä ikkunoita ja kun käänsi selkänsä minuutiksi selän takaa varastettiin pesuämpäri ja rätti.
Pyöräkellarista on keikattu ainakin kertaalleen pakettiauton kanssa kaikki pyörät, lukkoineen päivineen tietenkin.
Tänään kun kävelin muina miehinä ulkona kolme puistokemistä huuteli perään, että "juokse nyt ku vielä voit, saatanan homo"
Muuten Leppävaara on kyllä ihan kiva paikka.

Joka tapauksessa YLIVOIMAISESTI PAHIN SLUMMI MISSÄ OLEN KÄYNYT ON SUVELA JA ESPOON KESKUS

Joo ei Hervanta ainakaan mikään pelottava paikka ole, vaik siel kyl riittää ulkomaalaisia, deekuja ja kaikkee...teekkareita :D

Kyl mua ainaki pelottaa kulkee paljon enemmän monessa muussa paikassa. Jopa täällä kotikotona pikkusessa käpykylässä, kun täällä tuntuu olevan juoppoja ja hulluja paljon enemmän ku missään Hervannassa tms :(

Slummialueita en tunne (koska Hervantaa en varsinaisesti sellasena pidä, ehkä on joskus ollut) mut kyllä niitä surkeita asuntoalueita ja taloja on kai joka kaupungissa. Ja ei tarvita kun yks hullu niin joku kuolee.

Ei silti, en ikinä haluaisi jäädä pysyvästi asumaan sellaseen paikkaan ku Hervanta. Tai yleensäkään mihkään ihan kerrostaloalueelle. Ehkä joskus on pakko mut viihdyn kyl täällä melkein maaseudullakin :)

Itä-Helsinki kokonaisuudessaan on aika ikävää seutua
Itäkeskuksesta - Mellunmäkeen.

mutta ei Helsingissä mitään ghettoja ole.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom