Suomen/maailman kaunein/tuunatuin Opel Kadett E

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Johnsson
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Sumppari, kyllä tuota ainakin madallettu on, eli ajettavuus on "kohdillaan". Eli ihan perseestä. Rumpujarruista päätellen se on pienimmällä mahdollisella koneella. All show, no go :)

Autoihin liittyvien harrastusten järkevyyden jätän kokonaan kommentoimatta...
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Calle sanoi:
Samaa mietiskelin itekin, ei tommosesta parikytvuotta vanhasta pikkuautosta saa hienoo mun silmiin vaikka niihin miten paljon rahaa upottas. Vastenmielisiä noi on mun mielestä, mutta enpä minäkään autoista mitään ymmärrä :)
Ja vaikka se olisikin jonkun mielestä hyvän näköistä, niin se itse auto on edelleen se sama paska uusissa kimaltelevissa kuorissa.
 
Ihme dissausta tämäkin thread taas täynnä. Aina sama juttu, jos joku postaa jotain tuning autojen kuvia. Kumma juttu, että mistä nuokin patoutumat tota asiaa kohtaa on oikein mahtaneet muodostua? Mitähän joku psykoanalyytikko mahtais teistä sanoa....

Vai meinaatteko, että thredin aloittaja hakikin just tällaista keskustelua? I think not. Saahan sitä mielipiteensä tiedysti sanoa, mutta jotain rajaa kumminkin, jos ei kerta asiasta mitään tajua.

Ja ei, en harrasta itse tuunausta, enkä ole muutenkaan asiantuntija. Mutta en mä silti tänne mitään vittuilemaan tule ja yrjöhymiöitä postaamaan...
 
Mege sanoi:
Vai meinaatteko, että thredin aloittaja hakikin just tällaista keskustelua?

Joo, tälläistä keskustelua en hakenut. Tämä meni jo heti alussa perseelleen.

D.Yates sanoi:
kyllä tuota ainakin madallettu on, eli ajettavuus on "kohdillaan". Eli ihan perseestä.

Mitenköhän niin perseestä? Madalluksellahan ainakin kaarreajo paranee.
 
Zentic sanoi:
Mitenköhän niin perseestä? Madalluksellahan ainakin kaarreajo paranee.
No tämä oli varmaan turha kommentti tähän threadiin. Minulle hyvät ajo-ominaisuudet tarkoittavat sitä, että auto toimii jokapäiväisessä ajossa maantiellä, kaupungissa, soralla... lähinnä siis mukavuuspainotteinen. Autoa on turha laittaa pelkkä radan kiertäminen mielessä, ellei sillä ajeta pelkästään radalla. Ja IMO autossa ei tarvi olla ubertehokas virikone vaikka on vähän madallettu tai spoileria laitettu.
 
Mege sanoi:
Ihme dissausta tämäkin thread taas täynnä. Aina sama juttu, jos joku postaa jotain tuning autojen kuvia. Kumma juttu, että mistä nuokin patoutumat tota asiaa kohtaa on oikein mahtaneet muodostua?

Näkisin että tuningteroilun ihailussa on kyse vähän samasta asiasta, kuin pienen lapsen paskassa. Vanhemmat saattavat hyvinkin osata suhtautua kannustavasti hienoa torttua potassa esittelevään junioriinsa tyyliin: "hyyväääää, hienoa Pirkko-Tuulikki".

Mutta jos juniori toisi paskansa julkiselle foorumille ja kysyisi mikä muiden mielestä on se paras paska, niin ulkopuoliselle lienee jo sallittua sanoa ääneen kaiken paskan olevan paskaa ja että maku ja tyyliasiat eivät ole vielä ihan hallussa?


Mitähän joku psykoanalyytikko mahtais teistä sanoa....

Että ihmisen tyylitaju autojen suhteen paranee yleensä iän ja ajokortin hankkimisen myötä?
 
Zentic sanoi:
Mitenköhän niin perseestä? Madalluksellahan ainakin kaarreajo paranee.

Joo, tolla on hienoa ajella talvella. Kikkara lunta maassa ni se on noista härpäkkeistä läpi. Kesällä on kiva ajella mukulakivitietä ja kuoppaista mökkititietä :D. No voipahan aina ajaa mutkat kovaa ;)
 
Jakob sanoi:
Joo, tolla on hienoa ajella talvella. Kikkara lunta maassa ni se on noista härpäkkeistä läpi. Kesällä on kiva ajella mukulakivitietä ja kuoppaista mökkititietä :D. No voipahan aina ajaa mutkat kovaa ;)
Mulla menee oikeesti hermot tällaisiin juttuihin ihan kohta. Vaikka onhan se ymmärrettävää että vanhemmalla iällä on se mukavuus tärkeämpää. Vituttaa lukee jotain autoaiheisia lehtiä kun siellä valitetaan että jossain vakioautossa on liian kova jousitus. Jos vakioautossa on liian kova jousitus, niin testaaja ei ole kovaa jousitusta nähnytkään.

Kaverilla oli auto jonka takapää laski puolisen senttiä kun sinne hyppäs kolme isoo miestä takapenkille. Siis sitä voi sanoo jo jäykäksi. Ja sillä autolla oli HAUSKA ajaa. Mukavuudesta ei ollut tietoakaan, mutta hauska se oli. Vielä kun tehoa oli tarpeeksi ja vähän päälle. Mä taidan olla vielä niin nuori ettei paljoo ajomukavuus kiinnosta. Ja voin sanoa että paljon mielummun ajeisin tollasella "pakkelikasalla" kuin jollain vanhalla ruosteisella escortilla. Vaikka noi edellisellä sivulla esitellyt autot alkaa oleen jo liikaa. Hillitty tuunaus on enemmän mun makuun. Saa autossa olla sivu- ja takahelmat, etupuskuri ja spoikka vaihdettu vähän rajumpiin kuin vakioautossa, mutta yli se ei saa mennä. Sellaset hillityt korisarjat on IMO paaaaaljon hienompia kuin tavallinen vakiokuntoinen auto.
 
Täälläpäin on niin heikkokuntoiset tiet, että oikein jäykkäalustainen ja matala auto ei ole ollenkaan hauska, pelkästään vittumainen, kun joka helvetin paikassa pitää vetää liinat kiinni, kun tiessä helvetinmoinen monttu. En kyllä kiellä sitä, että hyväalustainen auto ei olisi hauska ajaa sopivalla pikiosuudella, mutta kyllä niitä miinuksia on yhtä paljon kuin niitä plussia, ellei enemmänkin.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tuo alustan jäykkyys on vähän niin ja näin. Ensinnänkin jäykkä alusta vaatii jäykän korin. Johonkin tuollaiseen kadettiin kun laittaa jäykät jouset niin jousto siirtyy vaan jousista koriin. Toiseksi matala alusta vaatii myös monesti varsin kattavaa työtä muuttuneen alustageometrian korjaamiseksi, pelkkä aurauskulmien säätö ei riitä yleensä alkuunkaan. Harvassa autossa on vakiona sellaiset säädöt joilla voi korjata madalluksen tuomat ongelmat pyöränkulmissa, puhumattakaan muista tekijöistä. Hölmöimpiä esimerkkejä on vanhat Bemarit ja Sierrat. Tuunaajat tulevat tohkeissaan selittämään kuinka urheilullinen autosta tuli kun tiputti alustan "kenttään". Todelisuudessa ajo-ominaisuudet ovat ihan perseellään, nuhaiselle neloskoneelle ei löydy pitoa edes sadekelillä, auto hakee kaikki urat tieltä ja talvella käytös on aivan luokatonta. Se että auto ei kallistele, ei vielä tarkoita hyviä ajo-ominaisuuksia. Tärkeämpää on käytös ajettaessa lähellä pidon rajoja. Liian jäykkällä alustalla on taipumusta arvaamattomiin pidon menetyksiin. Pirun iso miinus jos auton ominaisuuksia aikoo ulosmitata. Tosin, se snagarin kiertäminen talvella peräliipissä onnistuu kyllä vaikka alusta ei toimisikaan.

Suomessa on suht turhaa mitään über-matalaa alustaa toivoa. Hyvinkin tehtynä sellaisen hyvät ominaisuudet tulevat esille niissä nopeuksissa, joilla ei täällä tee yhtään mitään. Saksan baanoilla reilusti 200 paremmalla puolen on sitten jo eri asia. Ja sekin tosiseikka kannattaa muistaa, että huonosta alustasta ei saa toimivaa vaikka kuinka tiputtaisi. Mini Cooper S ja Porsche Boxter ovat erinomaisen viihdyttäviä autoja ajaa, ilman että vituttaa joka kerta mukulakivillä ajella.
 
tuossa tuli ajettua 2004 vuoden bmw M3 cabrioletilla, sen auton alusta on yksinkertaisesti aivan loistava, vielä kun laittoi "sport" asetuksen päälle joka muuttaa mottorinohjauksen asetuksia sekä alustan jäykkyyttä niin vaikka auto oli avo niin mutkakäyttäytyminen oli aivan mieletön, samoten kun 250km/h vauhdissa auto meni kuin kiskoilla, mutta kyseessä onkin oikea urheiluauto toisin kuin kuvien kadetit. ja moottorin luonnetta ei voi kuin ihailla.

kaupungissa tuolla "sport" asetus päällä oli hiukan hankala ajaa johtuen moottorin äärettömästä herkkyyydestä, jos jalka tärisi ollenkaan niin koko auto väpätti mutta sportin kun otti pois päältä niin auto oli helppo ajaa eikä tarvinut hampaan paikkoja keräillä jalkatilasta.

hyvällä alustalla olen saanut painavan farmari bmw:nkin toimimaan hyvin mutkaisella tiellä eikä ole kuitenkaan ollenkaan kova mukulakivetykselläkään. radallakin on käyty. bilstein sprint iskareilla ja hr:n jousilla saa jo todella hyvän ajettavuuden lähes joka tilanteeseen, ja kun vielä säätää alustan kohdilleen niin avot.

kaikilla on kuitenkin oma näkemyksensä urheilullisesta autosta, jotkut pitää urhelullisena autona 1.6 litrasta vapari golffia jossa on rälläkkä madallus, toiset taas ei. jopa dieselistä saa kovan kulkijan, jos ei usko niin suosittelen tutustumaan Tractor pullingissa menestyneiden Herlevien 190 koppasiin mersuihin, eikä ne jää todellakaan ainoiksi erittäin nopeiksi dieseleiksi. tuon M3 koeajon jälkeen pääsin vanhan mannelavetti diesel mersun kyytiin joka repi niin uskomattomasti etten koskaan ole voinut edes uskoa että auto voi tuollain kulkea.
 
Zone-sarja -42%
lassi-s sanoi:
tuon M3 koeajon jälkeen pääsin vanhan mannelavetti diesel mersun kyytiin joka repi niin uskomattomasti etten koskaan ole voinut edes uskoa että auto voi tuollain kulkea.
Joku 3-litrainen TD josta kiskottu 400hv? Kaasua kun painaa, niin maisema taustapeilissä häviää savupilven taa.
 
D.Yates sanoi:
Joku 3-litrainen TD josta kiskottu 400hv? Kaasua kun painaa, niin maisema taustapeilissä häviää savupilven taa.

on täällä suomen maalla 3 litrasista turbodieseleistä jo saatu kaivettua yli 500 hevosvoimaa, 527hp oli yhdestä tähtikeulasta kaiveltu, ja eikä se jää ainoaksi 24v 3.0 dieseliksi josta on yli 500 kaivettu, bemareiden riveissä vasta aloitellaan tätä, tosin firges pajan jollain häiskällä on 330diesel coupe jossa vääntöä löytyy yli 900nm ja tehoista ei tietoa mutta suurella varmuudella 500hp raja on ylitetty. ja 12 venttiilisistäkin on reilusti yli 400hp kaivettu

omassa diesel bmw:ssä tulee sen verran nokipilveä putkesta että maisema katoaa taustapeilistä parissa sekunnissa.

no mut se bemareista ja mersuista.

palataan takas aiheeseen
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom