Suomen Lähikauppa oy lopettaa Valion maidon myynnin

Onhan Valiolla ihan överihinnat muiden vastaaviin. Oikea päätös:thumbs:
sitten kannattaa varmaan lipittää vaan vettä hanasta jos 1€/l on liian kallista

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mitähän tuohon sanoisi.. pitäisi tukea suomalaista periaatteesta mutta kyllä se tuossa menee samoin kuten niissä harvoissa tuore kasviksissa, talvella kotimaisissa on niin ryöstöhinnat että päädyn monesti siihen halvempaan. Maidosta en ole katsonut pitkään aikaan missä se on tehty, pirkka ja ingman on halvempia kuin valio, ja saman makuisia.. ( rasvatonta hylaa..) Rahkassa taas maku on valiolla niin paljon parempi kuin halvoissa kilpailijoissa (hylaa taas..) että siinä sijoitan kalliiseen valioon. Hmm.. mikäs tämänkin informaatio sisältö oli, ei kai mikään... no ehkä valiollekin tulee vipinää ees vähän rattaisiin ja alentaisi sekin hintojaan kilpailukykyisemmälle tasolle.

Miksi näin? Onko ruotsalaisen maidontuottajan tukeminen jotenkin niin paha asia että mieluummin juot vettä?

Itse lipitän Valion laktoositonta maitoa ja aion lipittää jatkossakin, joten maito-ostokset siirtyy ainakin muihin kauppoihin.

Miksi näin? Onko ruotsalaisen maidontuottajan tukeminen jotenkin niin paha asia että mieluummin juot vettä?
Kyllähän se raha pois täältä Suomesta saadaan ja työpaikat sen mukana, jos oikein kovasti yritetään. Laissez faire ei vain toimi ihan niin kivasti, kuin sen pitäisi tai sanotaanko näin, että toiset siinä voittavat ja toiset häviävät.

Valiohan siinä on vastuussa jos heidän maitonsa on kallista. Tietääkseni Ingman maksaa tuottajillekin enemmän kuin Valio. Pikemminkin Valiota pitäisi boikotoida niin siellä otettaisiin hinnasta ilma pois.

Valiohan siinä on vastuussa jos heidän maitonsa on kallista. Tietääkseni Ingman maksaa tuottajillekin enemmän kuin Valio. Pikemminkin Valiota pitäisi boikotoida niin siellä otettaisiin hinnasta ilma pois.
Ingmannin maidosta on suuri osa valion maitoa. Valio joutuu myymään sille maitoa, koska valio omistaa niin suuren maidontuottajatiloista. Ja se ruotsi maito myydään eri merkillä.

Suomen Lähikauppa Oy (ent. Tradeka ja ent. E-liike) on Siwoineen ja Valintataloineen aivan p:stä. Ovat kaikista ahneimpia kaupanalan toimijoita tässä maassa, siihen tämä maitoshowkin perustuu, ahneuteen jolla ei ole mitään rajaa. Näkeehän sen jo ko. ketjun kauppojen hinnoissa, jotka ovat paljon kalliinpia kuin kilpailijoilla. Silloin kun olin töissä ko. firmassa muistan että usein henkilökunta-alennuksen jälkeenkin (-5%) samat ostokset olisi saanut kilpailijaltalta edullisemmin. Moni kerää vain bonuksia eikä ajattele mitä ruoka maksaa ko. ketjun kaupoissa.

Ingmannin maidoissa törmäsin yhdessä vaiheessa usein sellasiin pahanmakuisiin, hieman pahvilta maistuviin maitoihin. Valitinkin siitä asiasta ja oli kuulemma jotain ongelmia pakkaamisen kanssa. Valion kanssa ei ole ollut ongelmia.

Huomasin muuten tossa pari viikkoa sitten, että on tossa viereisessä Prismassa vaihtunut taas toiste päin eli Ingmann on vaihtunut Valioon. Onko näin tapahtunut myös muualla? Ennen sieltä sai vaan Ingmannia...

Suomen Lähikauppa Oy (ent. Tradeka ja ent. E-liike) on Siwoineen ja Valintataloineen aivan p:stä. Ovat kaikista ahneimpia kaupanalan toimijoita tässä maassa, siihen tämä maitoshowkin perustuu, ahneuteen jolla ei ole mitään rajaa. Näkeehän sen jo ko. ketjun kauppojen hinnoissa, jotka ovat paljon kalliinpia kuin kilpailijoilla. Silloin kun olin töissä ko. firmassa muistan että usein henkilökunta-alennuksen jälkeenkin (-5%) samat ostokset olisi saanut kilpailijaltalta edullisemmin. Moni kerää vain bonuksia eikä ajattele mitä ruoka maksaa ko. ketjun kaupoissa.

Tuossa olen kyllä aivan samaa mieltä. En ymmärrä kyseisen lafkan asiakkaita hintatason puolesta. Pirun kallistahan nuissa on. Itse käytän paikallista isoa markettia ja tuota jo mainitsemaanikin saksalaisvalmisteista.

Niin ja se ruottalainen maito menee tosiaan pelkällä Arlan nimellä. Ingmanin maito on ihan kotimaista.

nyt meni vähän ohi...kommentoin siis ainoastaan tuohon hinta-kommenttiin,en mihinkään muuhun

Jos Arla muka tuodaan aina Ruotsista asti, niin miten ihmeessä kotimainen voi olla kalliimpaa? Ihan oikein.

Edit: Itse olen muuten todennut Alepan melko edulliseksi. Tosin käyn silti Stockmannin herkussa ettei ylemmän keskiluokan kulissini rapise alas.

Itse lipitän Valion laktoositonta maitoa ja aion lipittää jatkossakin, joten maito-ostokset siirtyy ainakin muihin kauppoihin.
Tässä muutoksessa oli kyse vain "perusmaidoista", eli ainakin meidän valtsusta saa edelleen kaikki erikoismaidot pelkästään Valiona.

En ymmärrä koko meuhkaamista. Kyllähän kauppaketjut siinä missä muutkin liikkeet saa päättää itse mitä tuotteita hyllyissään myy. Totta kai ne laskee myyntimäärien, sisäänostohintojen yms. perusteella, mitä tuotteita niiden kannattaa pitää myynnissä. Asiakkaat sitten tosiaan jaloillaan päättää mistä ja mitä ostavat. Itse haen maitoni (täsmälleen samaa maitoa kuin Valion purkeissa) Lidlistä (n.72c/l), joten ei mitään vaikutusta omalle kohdalle.

Ja nyt valitetaan siitä kun hankkivat edullisempia tilauksia.

Itse käyn maitoni ostamassa liidelistä, ja on kotimaista sekä sopivan edukasta:)

sama meillä :dance:

hmm? Varmaan jotkuu juo litran kaksikin päivässä maitoa, niin onhan se aivan eri asia maksaa samasta maitomäärästä 2 euroa tai puolitoista euroa. Vuodessa kertyy melko paljon "ylimääräistä" maksamista, jos Valion maitoa juo.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom