Suomen kädettömät autokaupat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dopey
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

Dopey

Easy like Sunday morning
Ikä
54
Kaupunki
US of A
Olen tässä koittanut hankkia kohtuuhintaista uutta autoa liisariksi. Vaatimukset on automaattiloota (tai tuplakytkin manuaali), isohko tavaratila ja vakionopeussäädin. Onko tosiaan niin, ettei tällaisia saa odottamatta puolta vuotta - tulin ulkomailta joten alla on nyt kolmatta kuukautta käsiin hajoava sijaiskosla, joten en halua vehjettä, jota pitää odottaa seuraavaan lumentuloon. Tarjouksiakin kun pyytää autokaupalta menee menee lähes viikko, että liisingfirma saa pusattua pman tarjouksensa kasaan, ja kun sen hyväksyy, muuttuu toimitusaika lähes puoleksi vuodeksi alkuperäisestä parista viikosta.

Ei kai tää oikeasti voi olla näin vaikeata? Jenkeissä kun meni ostamaan uutta autoa, niin sen sai pihasta alle samantien.

Zone-sarja -42%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
^ Tervetuloa suomeen. Tilasin tuohon omaan autoon hieman lisävarusteita n. 4 viikkoa sitten kahdesta nettikaupasta. Toinen oli jenkeissä ja toinen suomessa. Jenkeistä verusteet tulivat n. 3 ja puoli viikkoa sitten, suomalaiseen lähetin sähköpostia juurikin tänään ja kuulemma ensiviikolla tavarat pitäisi olla minulla. Se on semmosta.

Tervetuloa takaisin Suomeen. Kyllä se näin taitaa olla. Joitain autoja maahantuojalla on varastossa, mutta jos väri ym. lisävarusteet ei täsmää maahantuojan autoihin ja auto joudutaan tilaamaan, venyy toimitusaika helposti. Minä tein tilauksen uudesta autostani loppuvuodesta 2010 ja sain sen huhtikuun puolessa välissä 2011.

1. vaihtoehto oli Seat Ibiza ST DSG lootalla. Meni 2,5 kuukautta Suomen jälleenmyyjältä kertoa liisingfirmalle, paljon sellainen maksaisi. Jos sellaisen nyt ottaisi niin enää tarvitsisi odotella heinäkuulle. Onko Suomen diilereillä sopimus siitä, että jokainen parhaansa mukaan kyykyttää asiakkaita vai onko joku merkki, jonka voisi vain ostaa ilman että pitää myyntitykille muistutella, että ilman sitä tarjousta ei kaupat etene?

Tervetuloa takaisin Suomeen. Kyllä se näin taitaa olla. Joitain autoja maahantuojalla on varastossa, mutta jos väri ym. lisävarusteet ei täsmää maahantuojan autoihin ja auto joudutaan tilaamaan, venyy toimitusaika helposti. Minä tein tilauksen uudesta autostani loppuvuodesta 2010 ja sain sen huhtikuun puolessa välissä 2011.
No mun vaatimukset oli tuossa 1. viestissä, eli suurinpiirtein joka yksilö kelpaa. Tuntuisi siltä, ettei mitään väriä tai varustetasoa ole edes tilattu maahan ilman ostajaa. Tehtaat voisi myydä näitä netin kautta suoraan kun maahantuojan tai jälleenmyyjien tuoma lisäarvo on negatiivinen.

Veholla ne pääsee suoraan käsiksi siihen mitä tehtaalta tulee ulos ja näkee kyllä, koska se spexien mukainen auto on valmis tai tulossa jo putkesta, vielä nopeammin se käy, jos se saadaan kasaan ruuvaamalla paloja jo valmiina olevaan paijaan.

Oletkos Dopey katsonut Skoda Octaviaa? Noita nimittäin ON aika paljon varastossa, ainakin Laakkosella ja Metro-Autolla. Vehollakin varmaan jotain. Tehdastilauksen toimitusaika on pitkä, ainakin automaatilla, oma tilattu maaliskuussa ja auton saan elokuussa. Liisari myöskin. Skodassa helvetin hyvät varusteet (elegance ja plus-paketti), lisäksi iso tavaratila. Ja DSG-automaatti on helvetin hyvä.

Omani tilasin Porvoon Laakkoselta, heillä ainakin olisi jotain ollut varastossa, mutta sen verta ruksin tehdaslisävarusteita, että niitä ei sitten olisi saanut.

edit. onko sulla joku tietty liisarifirma, jota pitää käyttää? Jos skoda rupeaa kiinnostamaan niin pistähän YV, tiedän myyjän joka OIKEASTI haluaa tehdä kauppaa. Samainen kaveri, jolta itse tilasin.

Oletkos Dopey katsonut Skoda Octaviaa? Noita nimittäin ON aika paljon varastossa, ainakin Laakkosella ja Metro-Autolla. Vehollakin varmaan jotain. Tehdastilauksen toimitusaika on pitkä, ainakin automaatilla, oma tilattu maaliskuussa ja auton saan elokuussa. Liisari myöskin. Skodassa helvetin hyvät varusteet (elegance ja plus-paketti), lisäksi iso tavaratila. Ja DSG-automaatti on helvetin hyvä.

Omani tilasin Porvoon Laakkoselta, heillä ainakin olisi jotain ollut varastossa, mutta sen verta ruksin tehdaslisävarusteita, että niitä ei sitten olisi saanut.

edit. onko sulla joku tietty liisarifirma, jota pitää käyttää? Jos skoda rupeaa kiinnostamaan niin pistähän YV, tiedän myyjän joka OIKEASTI haluaa tehdä kauppaa. Samainen kaveri, jolta itse tilasin.

Itsekkin päädyin huhtikuussa tilaamaan Skodan. Lupasivat valmistuvan toukokuussa ja olevan suomessa siten viim. kesäkuussa

Tarjouksiakin kun pyytää autokaupalta menee menee lähes viikko, että liisingfirma saa pusattua pman tarjouksensa kasaan, ja kun sen hyväksyy, muuttuu toimitusaika lähes puoleksi vuodeksi alkuperäisestä parista viikosta.

Ei kai tää oikeasti voi olla näin vaikeata? Jenkeissä kun meni ostamaan uutta autoa, niin sen sai pihasta alle samantien.

Viimeksi kun olin autokaupoilla, niin tarjoukset kyllä sain saman tai seuraavan päivän aikana. Jos itse jaksoi raahautua paikanpäälle, niin tarjouksen tekivät odottaessa. Tekisikö tuo liisaus tarjouksenteosta jotenkin hankalampaa?

Mutta tuo 4-6kk toimitusaika tuntuu olevan melko normaalia uusissa autoissa. Ilmeisesti näissä on merkeittäin eroja, mutta ainakin Volvolla auto lähtee tuotantoon vasta kun kaupat on tehty; kauppoja tehtäessä näkee suoraan millä viikolla tilaus menee tuotantoon (mihin asti tilausta pystyy muuttamaan). Valmiina hyllyssä ei ole kuin jotain kampanja-malleja.

Ei se varmaan ihme oo, että auton tulo keski-euroopasta kestää, kun oman golffin tulo turusta kuopioon on jo kestäny 2 viikkoa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom