Suomalaisviha

Status
Viestiketju on suljettu.
Originally posted by osku
Onko kukaan täällä ollut tekemisissä "yli suvaitsevaisen"henkilön kanssa?Tällainen henkilö ei usko mitään negatiivista kommettia pakolaisista vaikka se olisi kuinka perusteltu tahansa,tai löytää negatiivisille asioille aina syyn joka ei ole pakolaisissa itsessään.Tälläiset henkilöt joiden kanssa olen jutellet ovat selvästi päättäneet ottaa tietyn kannan asioista evätkä he huomaa totuutta vaikka se purisi perseestä,vaan he hokevat mantroja "me ollaan kaikki yhtä hyviä" "jokainen ihminen on yksilö" "suomalaisetkin raiskaa" "ei saa yleistää" "tuo on vaan yksittäis tapaus".

Onko kyseessä silloin ylisuvaitsevainen henkilö, vai vaan henkilö joka on mahdollisesti kanssasi täysin eri mieltä. Näistä asioista on ihan hiton vaikea keskustella asiallisesti antamatta omien tunteiden tai ennakkoluulojen vaikuttaa. Toinen ääripää on sitten nämä jotka ei suvaitse lainkaan. Eivät hekään ota vastaan yhtään muunlaisia mielipiteitä. Joku aiemmin tässä keskustelussa otti hyvin esiin sen, että ihminen helposti näissä asioissa ottaa vastaan vaan sitä informaatiota, joka tukee hänen omaa kantaansa... Ja mikä on totuus? Eikös noikin sun kaikki lainaukset ole sitä?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vai että kansan uutiset. taitaa olla joku vitsijuttu tai sitten jollain on huono muisti

"Maula muistuttaa kokemuksista Keski- Euroopassa.
- Itävallassakin Haiderin puolue sai suuren äänivyöryn, mutta kyllä senkin uho pieneni ja kannatus sen matkassa, kun puolue oli asemassa, jossa se joutui vastaamaan puheistaan."

Kaikkea paskaa sitä saakin julkaista, eiköhän se niin ollut että EU:ta myöten oltiin Itävaltaa käskemässä laittamaan Haideria kahleisiin. Se kumma kyllä ettei demokratia maistu, jos sattuu vaikka "vääriä" ajatuksia puolustava puolue menestymään. Vähän sama kuin nyt tuo Halmeen Toni, ääniä sai enemmän kuin tuleva pääministeri, mutta ne oli kaikki "protestiääniä" . Ens vaaleihin täytynee mennä liberaalien listoille ehdokkaaksi, näytän vaikka persettä telkkarissa ni sit saa varmaan noita "protestiääniä".

Originally posted by Maiju28
Onko kyseessä silloin ylisuvaitsevainen henkilö, vai vaan henkilö joka on mahdollisesti kanssasi täysin eri mieltä.
Ja mikä on totuus? Eikös noikin sun kaikki lainaukset ole sitä?

Mielestäni osaan erottaa eri mieltä olevan henkilön ja ns "yli suvaitsevaisen" koska jälkimmäinen puhuu itsensä helposti pussiin.
Niin,nuo lainaukset ovat tavallaan totuuksia,mutta samalla ne ovat ympäripyöreyksiä joita tälläiset ylisuvaitsevaiset alkavat viljellä kun eivät enää muuta voi sanoa.Ylisuvaitsevaisen tunnistaa usein myös siitä että hän leimaa suomalaiset junteiksi ja rasisteiksi.Muutenkaan tuo "rasisti" sana ei tunnu toimivan kuin yhteen suuntaan´.

Kysymys:
Kävelen illalla Helsingissä ja vastaani maleksii 10 tummahipiäisen henkilön muodostama joukko uudenkarheissa Ganzta Niga -garderoobeissaan. Oletan heti, että voi prkl, kohta alkaa suhinat ja valmistaudun pahimpaan. Olenko nyt rasisti vai realisti?

Tommoset nimimerkki Implantin kaltaset provosoinnit varmaan kannattas jättää omaan arvoonsa, ne ei osoita mitään muuta kun kirjoittajan oman elämän kapeuden.

Ei varmaan ole mukava elää jos joutuu pelkäämään kauheita Somaleita niin paljon et pitää puukottamisella uhitella...Onneksi noita kansankynttilöitä ei Suomessa enemmistönä asusta, muuten muuttaisin vaikka mielummin sinne Somaliaan.

En ymmärrä kyllä sitä, että jos Suomi tarjoaa pakolaisille jotain perus-sosiaaliturvaa ja nämä sitä tottakai hyödyntävät, niin miksi sitten pitää puhista että tulevat tänne loisimaan. Itsehän me heille tuo turva myönnetään. Ja mitä jos ei myönnettäisi? No ihminen, oli Somali tai Suomalainen , ei tässä maassa rahatta elä, joten vaihto-ehdot olis kuola nälkään tai varastaa. Eli eiköhän ole ihan järkevää yrittää sopeuttaa pakolaiset Suomalaiseen yhteiskuntaan samoilla pelisäännöillä joilla Suomalaisetkin pelaavat. Suomessahan on todella vähän pakolaisia verrattuna mihin tahansa muuhun Euroopan maahan...

Usein nämä, jotka suureen ääneen itkevät siitä, että kun pakolaisille annetaan sosiaaliturvaa meidän verovaroista, ovat itsekin sosiaalitoimiston asiakkaita, eivätkä maksa penniäkään veroja. Kaikenhuippu oli kun opiskeluaikoina itse jouduin sossuun turvautumaan, niin siellä sosiaalihuollon aulassa melskas Romaani huutean, että minä en ainakaan rupea näitä Somaleja elättämään, mä muutan Ruotsiin...

:thumbs:

Originally posted by Implant
JUMALAUTA!!!!

Vittu...Heti kun tulee ykskaan varivirheinen paiseperse vastaan ni taidan kaantya kannoillani hakemaan kotoa pesismailan...ja vitut lyon heti mailan perakonttiin ja hakkaan niin kauan etta sen huuto kuulu namibiaan asti...Ja pakotan huutamaan etta SUOMEEN ei tulla vittuilemaan ja raiskaamaan meidan naisia.

JUMALAUTA!!!

Tulkaa kaikki tanne puukkojunkkareitten alueelle niin voin luvata etta naapuri/somalikanta tippuu rivakasti alaspain. Tehdaan maahanmuuttovirastollekin samoten selvaksi etta SUOMEEN ei tarvi naita tarja halosen silmateria.
Vittu...nyt on pakko viela siteerata Tony "viikinki" Halmetta...Suomella on pressana kommari joka on kaiken muun pahan paalle viela lesbo. (Pikkusen tuli noita omia sanoja valiin)
:curs:

Kyllä minä tiesin että Pohjanmaalla ei olla ihan täysijärkisiä, mutta että näin pahasti on asiat...

Originally posted by Nitsku
Kyllä minä tiesin että Pohjanmaalla ei olla ihan täysijärkisiä, mutta että näin pahasti on asiat...

Olenkohan minä nyt teitä parempi ihminen, kun kysyn, että oletko nyt parempi ihminen, kun tuomitset pohjanmaalaiset yhden neekerivihaajan vuoksi...:)

Originally posted by Hannibal
Olenkohan minä nyt teitä parempi ihminen, kun kysyn, että oletko nyt parempi ihminen, kun tuomitset pohjanmaalaiset yhden neekerivihaajan vuoksi...:)

Se oli ironiaa.

Jos ajatellaan, että kansan olisi paras olla siellä mistä he ovat lähtöisin, niin pitäisikö suomalaisten palata Uralille? Ovatko suomessa olevat siirtolaisuuden vastustajat siis saamelaisia?

Kulttuuriinkaan ei olla sopeuduttu. Omia itkuvirsiä(Nylon beat) lauletaan ja rehellinen työ(poronhoito) ei kiinnosta. Ollaan vaan jollain "it- tai media-alalla", mitä työtä se semmoinen on? Huijaamista ja varastamista sanon minä!

Käyttäytyäkään ei osata julkisilla paikoilla. Melutaan suureen ääneen kesämökeillä. Roskia heitetään minne sattuu. Poronko ne sieltä pitäisi syödä.

jne. :thumbs:

Kuka on nähnyt viimeksi ramman, vammaisen tai vanhan somalin?

Mihin jäivät kyseiset tahot, kun suvun parhaat "prinssi-everstit" ,nuoret, parhaassa iässä olevat miehet lähetettiin pohjolaan sisällissotaa pakoon?

Sitäpaitsi, kyseiset prinssieverstit ovat MAANPETTUREITA ASEISTAKIELTÄYTYJIÄ!

Takasin vaan savimajoihin niin että rytinä käy.

P.S. Väitän itsekin pohjanmaalla asuneena kys.väestön olevan etelä-suomalaisia fiksumpaa porukkaa.

Originally posted by Maiju28

Vaikka en sotaa Suomeen toivokaan, niin on hauska silti miettiä tilannetta, esim että koko eurooppa olisi sodassa ja suomalaiset joutuisivat pakolaisiksi johonkin päin afrikkaa. Kyllä olis tänkin palstan monella neekerivihaajalla paskat housussa ja vaikeuksia sopeutua, kun yhteiskunta olisi niin erilainen. Kielen oppimiseenkin vois mennä hetken aikaa. (Ja olen aivan varma, että moni miettii nyt, että miksi kieltä pitäis oppia, jos ei ole ajatellut pysyvästi jäädä...) .

Maiju,

Suomi (ja koko Eurooppa) on ollut sodassa - Suomi myös sisällissodassa kuten osa näistä Afrikan maistakin nykyään. Ja jos nyt samanlainen tilanne tulisi uudestaan enpä uskoisi että täältä sankoin joukoin pakolaisiksi lähdettäisiin...

Paskat sensijaan on mennyt housuun niiltä Suomessa vaikuttavilta miespakolaisilta jotka ovat kotimaastaan lähteneet sotaa karkuun...suomalaiseen yhteiskuntaan sopeutuminen lienee rintamalla oloon nähden kuitenkin helpompaa ?

Originally posted by jarre55

P.S. Väitän itsekin pohjanmaalla asuneena kys.väestön olevan etelä-suomalaisia fiksumpaa porukkaa.

Minun päälleni meinasi viime viikonloppuan ajaa sähköpyörätuolilla liikkuva somali. Eli ainakin yhden olen nähnyt...

Sinun kommenttejasi lukiessa pistää tuo viimeinen väite kyllä epäilyttämään.

Mihin jäivät kyseiset tahot, kun suvun parhaat "prinssi-everstit" ,nuoret, parhaassa iässä olevat miehet lähetettiin pohjolaan sisällissotaa pakoon?

Somalithan tulivat Suomeen jo aikapäiviä sitten. kyseiset "prinssi-everstit" olivat tuolloin nuoria lapsia, jotka tulivat sotaa pakoon.

Somaliassa oli sisällissota ja ymmärrän hyvin, ettei kaikki olleet valmiita tappamaan oman maansa väkeä ja jättivät osallistumatta kyseisiin julmuuksiin. Eli Maanpetturuus on vähän niin ja näin. Aseista on hyvä kieltäytyä jos toisena vaihto-ehtona on järjetön ja raaka sisällissota, näin tekisin itsekin.

En asu Helsingissä, käyn toki siellä lähes viikottain työn puolesta. Olen liikkunut ilta / YÖ / päivä -aikaan ihan vapaasti joka paikassa Helsingissä. Ainut paikka jossa olen Somaleihin suurempina jengeinä törmännyt on rautatieasema / metro. Ikinä ei kukaan ole mitään riitaa tullut minulle haastaman, kerran tosin näin, kun yksi suomalainen poliisi hakkasi ehkä n. 14-15 vuotiasta somalipoikaa kun tämä oli näyttänyt keski-sormea poliisille.

Voi olla, että joitakin nämä somaliryhmät pelottavat ja uhkaavat, mutta luulen kuitenkin että monesti on molemmissa osapuolissa syynsä...

Voihan olla, että olen täysin tietämätön miten esim. Suomalaiset samanikäiset nuoret kokevat kyseiset jengit....Väkivaltaa ei tietenkään pidä hyväksyä yhtään myöskään Somalien taholta!

Originally posted by Nitsku

Älä yleistä rasisti! :curs:

:)

Originally posted by Pleipoi
Kysymys:
Kävelen illalla Helsingissä ja vastaani maleksii 10 tummahipiäisen henkilön muodostama joukko uudenkarheissa Ganzta Niga -garderoobeissaan. Oletan heti, että voi prkl, kohta alkaa suhinat ja valmistaudun pahimpaan. Olenko nyt rasisti vai realisti?
Ainakin rahaton hyvinkin äkkiä.

Onhan se totta että helposti tulee leimattua koko porukka muutaman yksilön perusteella, mutta mistä tämä johtuu?
"rehellisiin" neekereihin ei tule juuri kadulla törmättyä, tai ainakaan heidän kanssaan ei joudu tekemisiin. Taitavat sulautua
normaali ihmisten joukkoon. Ongelma ovatkin nämä maailmanomistajat jotka eivät kunnioita ketään tai mitään ja
tämä sama ryhmä on juuri niitä johon huomio aina kiinnittyy.
Joten ei ihme että saavat negatiivista huomiota. Näillä on jo
niin vittumainen asennekkin kaikkia kohtaan että ihan lyömisen
ilosta tekis mieli käydä kiinni.
Kyllä mun mielestä maassa pitää olla maan tavalla ja kenkää
perseelle ja pihalle jos ei tähän sopeudu. "vierainahan" he
täällä etupäässä ovat eikä heiltä silloin tarvitse hyväksyä millaista
käytöstä vain.
Kyllä minä saan kusta kotona lattialle jos huvittaa, mutta ei se tarkoita että minun pitäisi antaa naapurinkin tehdä niin.

En ole rasisti, muttei minulla ole myöskään ainuttakaan positiivista
kokemusta neekereistä, negatiivisia kylläkin.

Ja suotta nitsku mollaat pohjalaisia, kyllä vastaavaan toimintaan löytyy väkeä ympäri suomea.
:thumbs:

Kysyisinpä ylläpidolla yhtä juttua:

Olen ymmärtänyt, että tällä forumilla suositaan asialinjaa ja että ylimääräiset vittuilut, kiroilut ja muut hölmöilyt pyritään siivoamaan keskusteluista pois.

Tuo Implantin viesti joka edelleen koristaa tätä keskustelua, pistää kyllä miettimään että olenko ymmärtänyt väärin. Jokaisella on oikeus mielipiteeseen, mutta ei varmaan olisi liikaa vaatia että se mielipide ilmaistaisiin edes suht asiallisesti.

Vai koskeeko vaatimus asiallisuudesta kaikkia muita aiheita kuin neekereitä/somaleita/romaneja/tms.?

Ottakaa Somali naapuriksenne ja kertokaa mielipiteenne tämän jälkeen . Pari kaveriani asuu kuuluisassa hakunilassa ja ainakin heidän mukaansa sinne ei tarvittaisi yhtään mustapäätä rikastuttamaan heidän kulttuuriaan .

No tässä on taas yksi informoitu yksilö. Varmaan pohjanmaalaiset osaavat arvostaa mielipidettäsi :).

Jos Somalian valtiota ei ole olemassa eikä minkäänlaista hallitusta niin kuinka voi olla aseistakieltäytyjä? Aseistakieltäytyjä voi olla vain jos on olemassa yleinen asevelvollisuus mitä tuskin somaliassa on koskaan ollut niin kuin ei ole useassa muussakaan maassa.

Sisällissodassa ei muutenkaan ole olemassa "oikeaa" puolta ... on olemassa vain voittajan ja häviäjien puolet. Voittajan puoli on siitä eteenpäin historiassa aina "oikea" puoli. Sinun logiikallasi Kurdit ovat Irakissa (ja Turkissa) aseista kieltäytyjiä joiden pitäisi mennä kiltisti turvallisuuspoliisin kiduttamaksi ja kaasuttamaksi, koska valtio (saddam) niin käskee.

PS. Kuinka voi olla ylisuvaitsevainen? Ainakaan mitä kansallisuuksiin tulee...

Nitsku; kiitos samoin. Sinun kommenntteja lukiessa käsitykseni vain vahvistuu.

Ja itselläni on perspektiiviä, kokemusta ja kanttia lausua moinen asia. Koska olen asutnut sekä Hesassa, Porvoossa, Seinäjoella että Turussa.

Jarre55:

Hyvä, hyvä! Onko sun mottosi että vihataan globaalilla tasolla ainakin Somaleita, sitten jos pitää pienentää ympyröitä Suomen tasolle niin vihataan Etelä-Suomalaisia...Mites teillä Seinäjoella, olisko mielessä mitään kaupunginosaa siellä, minkä asukkeja vois vihata sit ihan paikallistasolla?

Koska onhan asian oltava niin, että koska mulla menee henk.koht. niin kurjasti niin sen on oltava jonkun vika. Muutenhan sitä joutus itseensä syyttämään kaikesta mikä mättää, eikö?

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom