Suomalaisia vapaaottelijoita isoihin organisaatioihin?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Shooton Euroopan mestaruus tuskin paljon auttaa, kun alla on kahdesta viimeisestä matsista tappiot. Tulokset merkkaavat, eivät tittelit. Vänttisellä, Niinimäellä ja Kuivasella on kaikilla pitkät voittoputket päällä ja paljon keskeytysvoittoja. Kuivasella on katsojaystävällisin ottelutyyli ja ulosanti. Niinimäellä ehkä kovimmat voitot ja paras rutiini. Vänttisen sarjaan (-93 kg) ei ole niin kova tunku kuin Niinimäen ja Lähdesmäen (66 kg) tai varsinkaan Kuivasen (70 kg) sarjoihin, joten porvoolaisen UFC:hen pääsy on siltä osin vähän todennäköisempää. Managerin merkitys on todella suuri UFC-sopparia tehdessä ja tästä nelikosta vain Vänttisen manageri (Maunu) on aiemmin octagoniin onnistunut ottelijan (Linhares) saamaan.

Shooton mestari on kuitenkin helppo markkinoida. Tietenkin tappiot edellisestä parista ottelusta hankaloittavat pääsyä UFChen (luultavasti melko paljonkin), mutta on se tittelinä kuitenkin sellanen mitä voi jo markkinoida.
Toi, että Maunu on ainut joka on UFChen ottelijan saanut lienee puppua, kun eikös Niinimäellä ole se brittijannu nykyään managerina ja mikäli olen oikein käsittänyt, niin myös henen tallista on UFChen noustu. (voin toki olla väärässäkin)
Ja tärkeintähän on, että on manageri kenellä on luottamuksellinen suhde organisaatioon ja vaivattomat yhteydet keskustella kyseisestä asiasta.

Jos joku noista olisi oikeasti sillä maailmantasolla ja lähtisi training campille ni alta vuosi ni ottelisi UFC:ssä, mutta vaikea lähteä mamman lihapatojen äärestä:)

Aika provosoivaa tekstiä:D, mut eikös tuo Kuivanan siellä ATT:n puolella pyösi jo jonki verta et siinä on ainakin oikea suunta. Vois kuvitella että Niinimäkikin alkais enempi ulkomailla reenaa jos se manageri osaa hommas hoitaa.

http://www.grapplerinfo.com/

Vänttinen puhuu haastattelussa mm UFC-tavoitteesta

Minneppäs muualle :)
Ikääkin on sen verran että varmasti on kehittymis varaa vielä joten pitää toivoa että pysyy terveenä ja motivoituneena niin UFC voisi ollakkin mahdollinen.
Se vaan että vaikka UFC pääsee niin pitäisi sitten sielläkin pärjätä että pysyy.
Kaukana on siis vielä tavoite.

Mun mielestä Fight Festival (joka on ollut viime vuosina se pääasiallinen ponnahduslauta) luo vähän turhankin kiillotetun kuvan suomalaisten vaparistarojen potentiaalista. Itseäni ainakin häiritsee suunnattomasti se, että useimmiten suomalaisten vastustajiksi tuodaan kaljapalkalla jotain out-of-shape-has been-pummeja ja tehään tietoisesti vaan record paddingiä. Ymmärrän toki, että välillä tapahtuu peruuntumisia loukkaantumisten takia ja että on ihan hyvä rakentaa nousevien ottelijoiden itseluottamustasoa hepposemmilla vastustajilla, mutta se kehittäis sekä ottelijoita että FF:a, jos pyrittäis tuottamaan urheilullisesti mahdollisimman hyviä match-uppeja. Rahahan se tässäkin tosin ratkaisee...

Sit mä olen sitä mieltä, että jos tahtoo päästä isoihin organisaatioihin ja menestyä, niin täytyy treenata maailman parhaiden kanssa. Vapaaottelu kehittyy koko ajan ja urheilullinen sekä tekninen taso nousee huimin harppauksin, joten nykyisin huipputasolle pääseminen edellyttää todella suuria panostuksia.

Mun mielestä Fight Festival (joka on ollut viime vuosina se pääasiallinen ponnahduslauta) luo vähän turhankin kiillotetun kuvan suomalaisten vaparistarojen potentiaalista. Itseäni ainakin häiritsee suunnattomasti se, että useimmiten suomalaisten vastustajiksi tuodaan kaljapalkalla jotain out-of-shape-has been-pummeja ja tehään tietoisesti vaan record paddingiä.
Niinpä. Esim. Puhakalle tuodut Aurelio ja Azeredo olivat ihan paisteja, sama juttu esim. Valtoselle tuotujen O'Brienin ja Zayatsin kanssa.

Myös Maro Perak on ihan kannu, ja hommattiin kaljapalkalla viime FF:ään ennen perumistaan.. Maunu ja kumppanit ovat rakentaneet viisaasti suomalaisten uria. Puhakka ja Valtonen eivät valitettavasti vaan noita mahdollisuuksia pystyneet hyödyntämään. Rupposen uran rakennus taas meni loukkaantumisiin. Toivottavasti Vänttinen ja Kuivanen onnistuvat.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mua nyt kiinnostaa että ketä helvettiä tänne nyt sit pitäis roudaa ellei näitä entisiä UFC ottelijoita? Nykysiä on vähä hankala saada ja tulevat nyt on vähän turhia päänahkoja oman sen hetkisen uran kannalta. Siitä oon samaa ieltä että enempi vaan reissuja rapakon taa koskee myös valmentajaa ja manageria.

Niinpä. Esim. Puhakalle tuodut Aurelio ja Azeredo olivat ihan paisteja, sama juttu esim. Valtoselle tuotujen O'Brienin ja Zayatsin kanssa.

Ok! Täytyy myöntää, et tuli pientä provoo :) Mut toisaalta kyllä em. ottelijatkin ja jokunen muukin FF:n "vakiokasvo" on otellu ajoittain näitä 50-50-rekordilla painavia ottelijoita vastaan.

On totta, että FF tekee hyvää työtä, mutta jos asiakas maksaa sen palttiarallaa 30 e tai enemmän lipusta, niin toivois, että siellä illassa on sit tasavahvoja ottelupareja aina tai edes useimmiten.

Mua nyt kiinnostaa että ketä helvettiä tänne nyt sit pitäis roudaa ellei näitä entisiä UFC ottelijoita?

Ja miksi ihmeessä UFC:stä pudonnut ja sinne takaisin haluava ottelija lähtis jonnekin ihmeen Suomeen matsaamaan jotain tuntematonta vastaan...

Ja miksi ihmeessä UFC:stä pudonnut ja sinne takaisin haluava ottelija lähtis jonnekin ihmeen Suomeen matsaamaan jotain tuntematonta vastaan...
Koska monet ottelijoista on kuitenkin seikkailijoita ja elämäntapaintiaaneja, jotka ottelevat enemmän kokemuksien kuin rahan takia. Kovasti tuntuu olevan tunkua Suomeen taas FF 29:n jälkeen. Näin ainakin meikäläiselle lähetettyjen yhteydenottojen perusteelle.

Oioi helvetin hyvä! Onko kaobonille vai rough houselle vai mihin menossa? Kaobonilla ainakin olisi kyllä saman n. saman kokoluokan huippuja paljon. :)

Vänttisen ketjussa heräsi keskustelua otteluiltojen maksullisista striimeistä. Ajattelin tähän ketjuun jatkaa aiheesta jottei Vänttisen ketju karkaa kokonaan offtopiciksi.

Onko jollain heittää faktaa miten paljon tuollaisen striimisysteemin hommaaminen maksaisi, ja kuinka monta lähetystä pitäisi saada kaupaksi esim. kohtuulliseen 10€ hintaan jotta homma kannattaisi? Bandwidthiä pitäisi luultavasti ainakin olla ihan perkeleekseen jottei alkaisi pätkimään.

Joku mainitsi myös ettei suomilainen halua maksaa, mutta uskaltaisin olla eri mieltä. Itse ja montakin tuttua/kaveria ollaan pitkään harmiteltu kun ei löydy moista palvelua. Täältä susirajalta ei työläiset monestikaan jaksa/ehdi lähteä paikan päälle katsomaan.

Jos homma tuottaisi jopa voittoa, niin niillä rahoilla sitten pystyttäisiin maksamaan näitä isoja nimiä Suomeen, joka auttaisi suomalaiset julkisuuden kautta isoihin kinkereihin, eikös?

Minähän vain mutuilen, heittäkääs asiantuntijat ja ammattilaiset faktaa tiskiin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom