Suomalaiset elokuvat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lepex
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Originally posted by sss
Pohjanmaalla muuten pyöriessä näkee vielä kunnon suomalaisia, jaloissa ei paljoa fubuja näy ja turhasta koreilemisesta ei tietoakaan. :kippis1:
Notta perkeles! Kauhavalla viätääs nuata puuhelemipellejä nurkan taakse pläsitettäväksi notta tuntuus!

Paras suomalainen elokuva?

Voidaanko jäätävä polte lukea suomalaiseksi elokuvaksi. Siinä on kyllä ulkolaiset pääosanesittäjät ja taisi olla vielä englannin kielinenkin, mutta jos luetaan suomalaiseksi, niin tämä on minun suosikkini.

Kukaan ei ole vielä maininnut meikäläisen suokkari-suomileffaa, eli Mika Kaurismäen Helsinki-Napoli all night longia. Kari Väänänen suomalaisena taksikuskina Berliinissä on AIVAN loistava!

"Tuo mun taksi takasin! Vittu, tuo mun taksi takasin! I kill you!!!" :lol2:

Taitaa olla aikas nuorta porukkaa kun juttelevat etupäässä tuoreimmasta elokuvatuotannosta. Onneksi sentään nuorikin polvi näkyy katsoneen Edvin Laineen Tuntemattoman sotilaan, ja lisäksi pitäneen siitä. Ei Mollenkaan versio huono ollut, mutta se vanha on lähempänä meikän sydäntä. Mie taas joko en tunne nykytuotantoa tai sitten ei kiinnostakaan. Aki Kaurismäki ei kolahda. Parikka joskus.

Olen enämpi nostalginen katsoja. Hyvinä kotimaisina muistan jo mainitun Tuntemattoman lisäksi
- Joel Rinteen pääosat (Palmut, Kuollut mies yms. seikkailukomediat)
- Kulkurin valssi (jaksaa aina katsoa yhä uudelleen)
- Linnaisten vihreä kamari (kotimaista 'kauhua')
- Sadan miekan mies (seikkailufarssikomedia)
- Tukkijoella (romantiikkaa)
- Kuningasjätkä
- Pekka Puupäät (eivät ihan kaikki)
- Uuno armeijan leivissä
- Pojat
- Talvisota
- Jäniksen vuosi
- Poika ja ilves

Rukajärven tietä tai Kulkuria ja joutsenta en ole päässyt näkemään, muuten ehkes tykkäisin niistäkin. Joskus vielä katson nekin, jälkimmäisen nimenomaan Helismaan musiikin takia.

Parhaita viimeaikoina
- Nousukausi
- Mies vailla menneisyyttä

muutaman vuoden takaa
- Siivoton juttu
- yleisesti Matti Ijäksen ja Markku Pölösen elokuvat

Huonoja kautta aikojen
- Uuno Turhapurot
- Vääpeli Körmyt
- Visa Mäkisen koko tuotanto
- Lauri Törhösen koko tuotanto

Parhaat suomalaiset:
Häjyt, Pitkä kuuma kesä, Badding, Kahdeksan surmanluotia, Emmauksen tiellä(loistava), Ken tulta pyytää, Rentun Ruusu, Minä ja Morrison sekä Menolippu Mombasaan:kippis1:

Nostellaanpa kun itseä tässä kesän kynnyksellä voisi muutamia laadukkaita pätkiä vilkaista.

Miehen työ
- Miehen työ traileri
- http://fi.wikipedia.org/wiki/Miehen_työ
- http://www.miehentyo.fi/
- http://www.imdb.com/title/tt0890882/

Tummien perhosten koti
- http://fi.wikipedia.org/wiki/Tummien_perhosten_koti
- Tummien perhosten koti - traileri
- http://www.imdb.com/title/tt0997188/

Kielletty hedelmä
- http://www.kiellettyhedelma.fi/
- http://www.imdb.com/title/tt1188998/
- Kielletty hedelmä (trailer)

Laittakaa lisää tulemaan tähän jos ootte jotain katellu.:thumbs:

Mikäs leffa se oli, missä oli kaksi naista kannessa yksi mies keskellä ja kylmät värit sinisen sävyisinä? Leffan nimi oli joku kaksin tai kaksi jotain? Kertoi jostain hoitoalan töistä ja kahden naisen loukossa olevasta miehestä tjsp.:D

Mikäs leffa se oli, missä oli kaksi naista kannessa yksi mies keskellä ja kylmät värit sinisen sävyisinä? Leffan nimi oli joku kaksin tai kaksi jotain? Kertoi jostain hoitoalan töistä ja kahden naisen loukossa olevasta miehestä tjsp.:D

Ettei vain olisi Blackout? Siinä on ainakin Summanen kannessa ja vokottelee kahta naista. Ja sijoittuu osittain sairaalaan.

Taitaa olla elokuva Kolmistaan. Kannessa lukee kaksin aina kaunihimpi.(tpsta en oo ihan varma)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itse en pidä suomalaisista elokuvista laisinkaan, ja tätä olen mieltä vaikka olen ollut mukana parissakin suomalaisessa elokuvatuotannossa.
Miksi tyytyä suomalaisiin elokuviin kuin parempiakin on..
Harva suomalainen elokuva on mielestäni uudelleen katsomisen väärtti.

Simpauttaja (1975)

Hieman kuin Kivenpyörittäjän kylä; kuuluu jokaisen Pohjois-Karjalasta kotoisin olevan tai siellä edelleen asuvan yleissivistykseen ja muulta kotoisin olevia voi auttaa paremmin ymmärtämäään karjalaisia. Siis aivan tajuttoman hauska elokuva, rooleissa mm. aina yhtä loistavat Esko Hukkanen ja Ahti Kuoppala.

"Siellä on hammeen alla jatkuva juhannus"

"Hojo hojo"

:lol2:

Paras suomalainen elokuva on tietysti vanhempi Tuntematon, mutta sitten on tosi pitkä lista muita tosi hyviä. Vähän uudemmista tulevat ensimmäisinä mieleen Koirankynnenleikkaaja, Rukajärven tie, Kulkuri ja Joutsen, Leijat Helsingin yllä, Raid sekä Äideistä parhain. Vanhemmista pitää nostaa esiin kaikkien aikojen suomalaisnäyttelijän eli Joel Rinteen elokuvat. Luonnollisesti Palmut ja Kuolleet miehet katottu moneen kertaan, mutta myöskin sellainen filmi kuin Kirkastettu sydän kannattaa tsekata. Niskavuori-elokuvat ovat laatua samoin kuin Mikko Niskasen tuotanto on erittäin katsottavaa.

Nyt odotan innolla uutta Pohjantähteä. Vanhakin on tosi hyvä, mutta ei yllä lähellekään kirjan tasoa ja Vaasan kaupunginteatterissa pyörinyttä esitystä. Saa nähdä saako Koivusalo siitä hyvän elokuvan aikaiseksi vai jääkö liiaksi vain katsojaystävälliseksi. Toinen elokuva mitä odotan mielenkiinnolla on Veikko Huovisen loistavaan Havukka-ahon ajattelijaan perustuva filmi pääosassaan Kai Lehtinen - voi olla aika helmi :)

Paras suomalainen elokuva on tietysti vanhempi Tuntematon, mutta sitten on tosi pitkä lista muita tosi hyviä. Vähän uudemmista tulevat ensimmäisinä mieleen Koirankynnenleikkaaja, Rukajärven tie, Kulkuri ja Joutsen, Leijat Helsingin yllä, Raid sekä Äideistä parhain. Vanhemmista pitää nostaa esiin kaikkien aikojen suomalaisnäyttelijän eli Joel Rinteen elokuvat. Luonnollisesti Palmut ja Kuolleet miehet katottu moneen kertaan, mutta myöskin sellainen filmi kuin Kirkastettu sydän kannattaa tsekata. Niskavuori-elokuvat ovat laatua samoin kuin Mikko Niskasen tuotanto on erittäin katsottavaa.

Nyt odotan innolla uutta Pohjantähteä. Vanhakin on tosi hyvä, mutta ei yllä lähellekään kirjan tasoa ja Vaasan kaupunginteatterissa pyörinyttä esitystä. Saa nähdä saako Koivusalo siitä hyvän elokuvan aikaiseksi vai jääkö liiaksi vain katsojaystävälliseksi. Toinen elokuva mitä odotan mielenkiinnolla on Veikko Huovisen loistavaan Havukka-ahon ajattelijaan perustuva filmi pääosassaan Kai Lehtinen - voi olla aika helmi :)

oletko kadonnut veljeni:( voisin allekirjoittaa tuon tekstisi täysin omanani...hienoa että löytyy JUST samanlainen maku leffoissa kuin itsellä...:rock:
havukka-ahon ajattelija on kyllä mentävä kattomaan, kirjanakin aivan loistava! parempi ehkä että petelius lähti..ei ois jotenkii voinu ottaa todesta...petelius ois ollu parempi mooses pessinä...nyt oikea hahmo pääosassa, samanhenkinen eräjorma jo oikeessa elämässäkin...

:( Oi olen etsinyt sinua veljeni... Et arvaakaan kuinka kauheaa on elää tällaisessa kylmässä maailmassa, jossa kukaan ei ymmärrä hyvistä suomalaisista elokuvista mitään - eikä kyllä ulkomaisistakaan saati populaarikulttuurista :)

Voin allekirjoittaa myös nuo mietteesi Havukka-ahon ajattelijasta. Yksi parhaimpia kirjoja, joita oon lukenut ja sen ansiosta alkasin lukemaan vähän muutakin kuin dekkareita ja urheilukirjoja. Tuo mieleen myös lämpimiä muistoja yläasteen äikän tunnilta, kun otin tehtäväkseni pitää esitelmän Veikko Huovisesta ja analysoida em.kirjan. Sain 10 ja opettaja kehui luokan edessä kuinka ei oo törmännyt tällaiseen analysointiin yläaste-ikäisten keskellä aiemmin :) Olin leija sitten koko loppuvuoden...

Siunattu hulluus!
"Hyviä on vähän, pahoja vielä vähemmän, mutta meitä siunatusti hulluja on lukematon määrä."

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom