Suomalainen voimapesä punnersi penkiltä jo seitsemännen MM-kultansa

Ahvenanmaalainen Kenneth Sandvik ylsi sunnuntaina uransa seitsemänteen penkkipunnerruksen maailmanmestaruuteen.

Tuorein MM-titteli heltisi Itävallan Söldenistä raskaassa sarjassa.

Sandvik osoitti MM-areenalla kilpailijan lahjansa, sillä hän oli ennen MM-kisoja vasta viidentenä yli 120-kiloisten rankingissa. Hän nosti kuitenkin viimeisellään uudet SE-lukemat 337,5 kiloa ja kepitti vastustajansa.

Tässä vaan mietin että eikös nuo raudat ole kevyttä Murtomäelle ym kumppaneille ???

Miksi nämä nostajat eivät osallistuneet MM-kisoihin ?

Kisat olivat voimanoston ns. pääliiton eli IPF:n alaiset. Murtomäki ja monet muut suomalaiset nostavat isompia rautoja, mutta ns. pro-liitoissa, joilla on hiukan erilaiset säännöt ja varusteet(tosin saa siellä IPF-vermeilläkin nostella).

IPF on ainut voimanostoliitto joka kuuluu WADA:n alaisuuteen, eli laajaan dopingtestausjärjestelmään.

Kisat olivat voimanoston ns. pääliiton eli IPF:n alaiset. Murtomäki ja monet muut suomalaiset nostavat isompia rautoja, mutta ns. pro-liitoissa, joilla on hiukan erilaiset säännöt ja varusteet(tosin saa siellä IPF-vermeilläkin nostella).

IPF on ainut voimanostoliitto joka kuuluu WADA:n alaisuuteen, eli laajaan dopingtestausjärjestelmään.
Ja näitä mestaruuksia ja tuloksia osaa toisaalta arvostaa ihan eri tavalla, koska tämähän osoittaa, että naturaalinakin voi nostaa paljon rautaa.

Hyvä provo :) Kentalta hienotulos arvokkaassa paikassa!
Itseäni "hirvitti" -93kg taso :0
top 4 otti kaikki yli 297,5kg :D
Ottihan Suomen Antti Ahonenkin hienosti kultaa 74kilosissa, hirmuromuilla 215kg! Tietysti nuo junnutulokset ei ketään kiinnosta, mutta tuota kaveria kannattaa seurailla, on meinaan niitä lahjoja!

Hyvä provo :) Kentalta hienotulos arvokkaassa paikassa!
Itseäni "hirvitti" -93kg taso :0
top 4 otti kaikki yli 297,5kg :D
Ottihan Suomen Antti Ahonenkin hienosti kultaa 74kilosissa, hirmuromuilla 215kg! Tietysti nuo junnutulokset ei ketään kiinnosta, mutta tuota kaveria kannattaa seurailla, on meinaan niitä lahjoja!

Kyllähän niistä junnuistakin kiinnostunut pitäs olla, niiden varassa se tuleivaisuus on!

Kyllä älyttömiä rautoja IPF lipun alla. Kun miettii että kuitenkin 1-kankaisella paidalla otettuja?

Kyllähän niistä junnuistakin kiinnostunut pitäs olla, niiden varassa se tuleivaisuus on!

Kyllä älyttömiä rautoja IPF lipun alla. Kun miettii että kuitenkin 1-kankaisella paidalla otettuja?

Kyllä ne vaan näköjään IPF:ssä kovimmat nostajat on noin niinkuin pääpiirteittäin: doping kontrollista, "huonommista"varusteista ja tiukemmista säännöistä huolimatta :)
Ja onhan nuo tosiaan yksikankaisia paitoja, joskaan sillä ei enää hirveästi merkitystä ole! Mielestäni kovimman noista tuloksista tekee nimenomaan Dopingvalvonta, se on siistiä :D

kyllä varmasti menee parit sadat rikki salilla mulla , mut jos se on :down: et ottaa 200kg penkkiä 18 vuotiaana ja osaa nostaa paidalla todella hyvin olkoot ei mua paljoo kiinnosta :thumbs:

Rawina olen myös kyykännyt 270kg vyön kanssa ja vetänyt maasta 282,5kg.

Jälleen kerran:miksi meitä saliharrastajia/voimalulajien kisaajia pidetään yksinkertaisina...?

Vastaus:lue esimerkiksi tämä threadi läpi ja koita päätellä itse :itku:

Jälleen kerran:miksi meitä saliharrastajia/voimalulajien kisaajia pidetään yksinkertaisina...?

Vastaus:lue esimerkiksi tämä threadi läpi ja koita päätellä itse :itku:

Joo, ittelle tuli samat fiilikset kun tätä samaa vänkäystä ja itkua suuntaan ja toiseen taas alko esiintyyn:D

IPF'llä tänä vuonna järjestetään aikas monta raw-kilpailua penkissä, voimanostossa ja raw-penkin viralliset sm-kisatkin.. Tää ei nyt liittynyt tänne aiheeseen ollenkaan..

Onnittelut Kentalle!

Onnittelut Kentalle! Kerrassaan huikeaa venymistä tiukassa paikassa kerta toisensa jälkeen. Itse pidän
IPFssä voitettua mm-titteliä erittäin arvokkaana, koska sellasta harvemmin käydään pokkaamassa olemalla
sarjan ainoa osallistuja mitä joissain pienemmissä liitoissa valitettavasti joskus tapahtuu.
Nyt oli superissa 18 nostajaa.

IPF'llä tänä vuonna järjestetään aikas monta raw-kilpailua penkissä, voimanostossa ja raw-penkin viralliset sm-kisatkin.. Tää ei nyt liittynyt tänne aiheeseen ollenkaan..

Onnittelut Kentalle!

Siitä 100 pistettä liitolle!!! Ja Kentalle

vaikka eri lajin ihminen olenkin niin oli todella upeaa lukea tästä mtv3 sivuilta :)

onnea huikeasta saavutuksesta Kentalle!! tulos oli varsin komea :)

Tava ihmiset vaan ihmettelevät miten joku voi nostaa 300 tai jopa 400kg penkistä kun itse saavat 60kg :) , ja eivät tiedä mitään näistä varusteista millä ne tulokset tehdään.Sit kun niille selittää että pitävät sellaista penkki paitaa millää saavat jopa +100kg tuloksiin lisää niin ihmettelevät mitä järkeä siinä on ...

Tava ihmiset vaan ihmettelevät miten joku voi nostaa 300 tai jopa 400kg penkistä kun itse saavat 60kg :) , ja eivät tiedä mitään näistä varusteista millä ne tulokset tehdään.Sit kun niille selittää että pitävät sellaista penkki paitaa millää saavat jopa +100kg tuloksiin lisää niin ihmettelevät mitä järkeä siinä on ...

tässä käytetään järkeä ja nostetaan ilman apuja......älyvapaita kommentteja odotellessa:-) http://www.powerliftingwatch.com/node/19141

Back
Ylös Bottom