Täytyy kyllä sanoa että itselläkin on pikkuhiljaa varissut pois usko siihen, että äänestämällä saisi jonkinlaista yhteiskunnallista muutosta aikaiseksi. Veroja kerätään koko ajan enemmän ja niiden käyttökohde on melkolailla sama (ja nekin kulut kasvavat) riippumatta siitä, ketä äänestää. Se ei auta tilannetta yhtään, että Suomella ei tällä hetkellä oikein taida olla mitään valttikortteja pärjätä kansainvälisesti.
Pieni toivonkipinä mulla henk.koht. on että Eurooppaan saataisiin rauha ja Venäjälle pääsisi taas tekemään jotain bisneksiä, niin kaksiteräinen miekka kuin se onkin. Tai sitten me vaihtoehtoisesti päästäisiin kiinni johonkin sotateollisuuden diileihin, eikä se kuvio menisi vain niin että omilla rahoillamme aseistamme itsemme, jotta pystymme tarvittaessa puolustamaan Eurooppaa.
Sitä tässä vaan ruvennut miettimään, että äänestämisessa mulla on jatkossa kaksi vaihtoehtoa: joko mä pysyn "oikeistolaisena", ja äänestän äänekkäintä mahdollista sosiaalivaltion purkajaa/woken ja maahanmuuton vastustajaa, TAI sitten siirryn vasemmistolaiseksi ja annan ääneni sieltä pahimmalle mahdolliselle velanottajalle / sosialistille.
Miksi näin? No ensinnäkään minkään konsensus-poliitikon äänestäminen tuntuu tässä vaiheessa ihan turhalta. Ne tietää että kannattaa pelata palloa jotta pääsee sitten johonkin suojavirkaan kun ei jaksa enää eduskunnassa / hallituksessa. Eli silloin sama meno jatkuu.Oikeaa ääripäätä äänestämällä on jokin mahdollisuus koittaa tulpata tätä helvetin huolestuttavaa maahanmuuttokehitystä ja ehkä jossain määrin suunnata verovaroja järkevämpään käyttöön. Mutta se on ihan helvetin iso ehkä. Vasenta laitaa äänestämällä taas vauhditan Suomen velkaantumista ja pääsyä IMF:n paskalistalle, mikä voisi lopulta olla Suomelle ihan hyvä asia. Mitä vaan kunhan leikataan turha läski pois ja katsotaan tosissaan, mitä me täällä peräpohjolassa oikeestaan edes halutaan tehdä. Äärilaitojen äänestäminen taas nostaa mahdollisuuksia edes vähän, että jotain noista asioista tapahtuisi.
Tai sitten vaan lopetan äänestämisen..