Suomalainen melodeath vs ruotsalainen -||-: 5-0

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ukki
  • Aloitettu Aloitettu
nää gengrerajat on niin vitun hämäriä että niistä pysyn suosiolla erossa,toisten mielestä ETOS on melodeathia,toisten mielestä se on bläkkiä,jaadajaadajaada,toinen tykkää äidistä,toinen tyttärestä ja kolmas serkusta...oliko tässä nyt tarkotus väitellä mikä on melodeathia ja mikä ei,vaan oliko kysymys siitä kumpi sen tekee paremmin,Suomi vai Ruotsi?

jos jälkimmäinen,niin vastaus on Ruotsi,valitettavasti.ei sillä etteikö Suomessa olisi monta tasaisen hyvää bändiä,mutta se ehdotun huippu tulee Ruotsista.tai ainakin on tullut :D heti kun suomessa tehdään sellaisia tykkilevyjä kuin Soilworkin Figure Number Five ja In Flamesin Clayman,olen valmis vaihtamaan kantaani :D
itelle ei oo ikinä toi Dark Tranquillity napannu,veli kuuntelee sitä paljon mutta mulle se ei oo vaan iskeny...

tuolla oli Diablokin mainittu..no joo,kai se on näkemyksestä kiinni,mutta jos pitäisi välttämättä koittaa Diablo johonkin gengreen tunkea,niin ei kyllä melodeath tulisi ekana mieleen...

Enkä mä nyt välttämättä Entombediakaan, en uutta enkä vanhaa, melodeathin alle luokittelisi.

Genreily on yleensäkkin ihan perseestä.
On olemassa kolmenlaista musiikkia: Heviä (sis särökitarat ja ärinää), rokkia (sis särökitarat ja puhdasta laulua) ja kaikki muu on teknoa. Hevi on parasta, rokki on parasta ja tekno on paskaa. Okei? :rock:

BadHair sanoi:
Genreily on yleensäkkin ihan perseestä.
On olemassa kolmenlaista musiikkia: Heviä (sis särökitarat ja ärinää), rokkia (sis särökitarat ja puhdas laulua) ja kaikki muu on teknoa. Hevi on parasta, rokki on parasta ja tekno on paskaa. Okei? :rock:
tää oli ehkä kauneinta mitä on ikinä kirjoitettu :itku:

Mitäs heleä on melodeath?

Alec sanoi:
tää oli ehkä kauneinta mitä on ikinä kirjoitettu :itku:

Kiitos. Herkistyin ehkä itsekin vähän. ;)

Hagakure sanoi:
Mitäs heleä on melodeath?
särökitarat,ärinää ja vähän melodiaa :D

HC76 sanoi:
No joo joo, eipäs viilata pilkkua siellä. :D Tässä alkua;

In Flames
Evergray
Entombed (vanha)
Dismember
Dark Tranquillity
At the Gates
Unleashed
Soilwork
Amon Amarth
Opeth
Arch Enemy
Hypocrisy
Evergray
Edge of Sanity
Ablaze my Sorrow
Passenger
Falconer
Hammerfall
Katatonia (vanha)
Persuader
Therion
Tiamat (vanha)
Bloodbath
The Crown
Dissection
Grave
The Duskfall
Ebony Tears

Nuita on varmasti yhtä paljon lisää, mistä en vaan tiedä...

Onhan nuita suomessakin mutta ei kyllä ihan samassa mittakaavassa. Ainakaan vielä. Yhtään väheksymättä suomen metallisceneä :piis:

Vai hammerfall no sitten löytyy suomesta >
Stratovarius
Sonata arctica
Teräsbetoni'
Dreamtale
Machine men
Tarot
Nightwish
Thunderstone

Rakastan ruotsalaisten tekemää metallia, rakastan suomalaisten tekemää metallia. Ruotsista lienee useammat kuuluisat melodeath bändit, suomesta taasen deathtrash ja grindi bändit. Mutta molempien maiden musiikki on niin nannaa IMO :haart:

Sivusilmällä luin tämän topicin (koska vasta löysin Pakkometallin). Kukaan itseään hevidiggariksi kutsuva ei vaan voi väittää Suomea paremmaksi niin kauan kun Ruotsilla on MESHUGGAH!!!!

Sivusilmällä luin tämän topicin (koska vasta löysin Pakkometallin). Kukaan itseään hevidiggariksi kutsuva ei vaan voi väittää Suomea paremmaksi niin kauan kun Ruotsilla on MESHUGGAH!!!!

No tässä tarkotettiin melodeath-bändejä lähinnä. Ite tonne kans listasin ruotsalaisia bändejä eikä ne nyt kaikki oikeen sovi siihen genreen.

Oli miten oli luokittelu on aina aika perseestä, silti olen kans vahvasti sitä mieltä että Ruotsi on kyllä edellä metallimusiikin saralla. Eikä vaan Suomea vaan maailmanlaajuisesti.

Insomniumin uusin antaa uskoa suomalaiseen melodeathiin.

Kuunnellut pari päivää taas vanhempaa Edge of Sanityä ja kyllähän se rokkaa. Välillä tuollainen räkäsempi meno potkii paremmin kuin liian kliininen touhu.

Vai että vanha Entombed ois melodeathia? No huhhuh. Sitten vanha In Flames sun muut on poppia..Ja että Gravekin pitäis samaan karsinaan lykkiä, ja Unleashedkin. Dismember on puolimelodista death metallia (brutaaleja jyräyksiä ja melodisempiakin biisejä erikseen), mutta eipä sitä moni melodödö osastosta pitävä diggaile, juuri sen ankaruuden vuoksi varmaan. Summa summarum: Paljon perusdeathbändejä Ruotsista unohti HC76 tohon listaan, Ruotsalaisilla nyt vain on taipumusta lirauttaa sekaan tarttuvia melodioita mutta se ei tee niistä kaikista melodeathbändejä. Enhän minä Autopsyakaan melodiseksi laske vaikka parissa kappaleessa ne melodiat vilahtavatkin. Ja sitten itse asiaan: En osaa sanoa kumpi olisi parempi melodödössä xD. Sanotaan sitte Ruotti ku niillä on Dismember, joka on taatusti maailman paras yhtye...minun mielestä.

Todettu jo kymmeneen kertaan että ei toi lista ihan yks yhteen mee melodödön kanssa (koska kopioin sen kylmästi suoraan yhdeltä saitilta enkä jaksanu sen kummemmin eritellä sitä). Ja kun nämä lokeroinnit on mitä on, jokaisella on oma mielipiteensä mikä menee mihinkäkin kastiin = aivan vitun turhaa puuhaa.

"1990-luvun aikana death metalista itsestäänkin kehittyi vielä useita erilaisia tyylisuuntauksia, kuten niin sanottu melodeath, jossa melodiat ja kitaraharmoniat näyttelevät suurempaa roolia kuin varsinaisessa death metalissa. Göteborg oli tämän tyylisuunnan merkittävin syntypaikka, ja myöhemmin koko alagenreä alettiinkin yleisesti kutsua Göteborg-metalliksi."

Näin sanoo aina niin viisas Internet. Johan se on koko genre syntynyt Ruotsissa.

Back
Ylös Bottom