Suomalainen jalkapallokulttuuri! BE PART OF IT!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja badboys
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Status
Viestiketju on suljettu.

1288613926517.jpg

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Sumu :

Yleensä ei kiinnosta alkaa myydä eskimolle jäätä, mutta kokeillaan ettei vaan tulis pitkää banaania. :)

Kannattaa spämmätä lisää tuota wannabe-fudishuligaanipelleilyä tänne, on tosi hienoo hei.

Mulla on vähän eri käsitys huliganismista. Ketää tai mitään ei vahingoitettu, tietääkseni. Jos sun mielestä soihduttelu fanikatsomossa johon jokaisella on pääsy vapaaehtoisesti on huliganismia niin ok.

Valitettavasti tuo sekoilu ja soihtujen kanssa pelleily ei ole kulttuuria, vaan kaukana siitä.

Sä olet ilmeisesti joku suuri auktoriteetti joka päättää mikä on kulttuuria ja mikä ei ? Kulttuuri syntyy ihmisistä, eikä todellakaan sun käskyistä tai mielipiteistä.

Vaikeuttaa itse pelitapahtumaa ja vaikeuttaa lajin parissa työskentelevien ihmisten työtä. Siihen vielä päälle poikien neititappelut niin heipparallaa.

Juu, pelihän viivästyi jopa pari minuuttia. Enpä ole julkisuudessa kuullut yhdeltäkään pelaajalta tai katsojalta negatiivista kommenttia. Kannattaisi muuten tutustua siihen miten pelaajat suhtautuvat klubin faniporukkaan ennenkuin lässyttää yhtään mitään.

Ja noi neititappelut, uuh kerro mulle missä niitä oli ?

Joten ole hyvä, kerro nyt ihmeessä mikä tuossa "kulttuurissa" on niin älyttömän hienoa?

Juu, kerro noin ennakkoluuloiselle ihmiselle mikä siinä on hienoa. Tietsä mitä, jos sun pitää kysyä sä et ymmärrä etkä tulee ymmärtämään. En selitä, koska tunteita on helvetin vaikea selittää.

Satuitko muuten olemaan jossain noissa matseista kun sulla on noin vahvat mielipiteet asioista ? Anna mä veikkaan...

Kerros vielä, että monta vuotta linnaa näille, jotka antoivat varmasti monille faneille elämänsä parhaan kokemuksen.

Niin just "mitä vitun hienoo", ei ehkä sun mielestä mitään mut monen muun mielestä paljonkin.

Ketjua luettu alle 3000 kertaa. Tuntuu kiinnostavan ainakin pakkislaisia helvetisti. Kuten jo aiemmin kommentoin, melkosta, sontaa. Lukkoon vaan.

Niin ja ettei luultaisi, että tämä on pelkkää jalkapallohuliganismia niin pistetään vielä offtopicina korismatsista video.

Kyllä tässä on ihan seuran kannattamisesta kyse, eri ihmiset tekee sen eri tavoin ja jokainen vastaa omista teostaan. Siinä olen samaa mieltä, että tappelut eivät todellakaan kuulu kannattamiseen. Itse en soihduttele, mutta se ei tarkoita etteikö ne olisi hienon näköisiä.

- - - Updated - - -

Ketjua luettu alle 3000 kertaa. Tuntuu kiinnostavan ainakin pakkislaisia helvetisti. Kuten jo aiemmin kommentoin, melkosta, sontaa. Lukkoon vaan.

Todella paljon ihmettelen, että miksi vaivaudut kommentoimaan kun ei kiinnosta? :D Ihan mielenkiinnosta kysyn, että mikä on se lukijamäärä, joka tekee aiheesta kiinnostavan ?

Melkoinen narsisti olet kommenttiesi perusteella. Moderaattoriainesta.

Seuraavaksi voimme yhdessä hiljentyä vaikka kuulemaan seurajohdon suhtautumista asiaan tai pelaajien suhtautumista faneihinsa.

HJK:n puheenjohtajaa eivät sakot hetkauta: "Kuului vähän asiaan"

- Savusta tulee nyt sakot, mutta minusta se kuului vähän kuin asiaan. Fanit kannustivat hienosti, kuten aina, HJK:n puheenjohtaja Olli-Pekka Lyytikäinen sanoi.

Lyytikäinen sanoi laskevansa itsensä HJK:n fanien joukkoon.

- Meille faneillehan tätä tehdään, hän sanoi.

Veikkausliiga: HJK:n puheenjohtajaa eivät sakot hetkauta: "Kuului vähän asiaan" - Veikkausliiga - Ilta-Sanomat

Sitten pelaajien suhtautumista, alkaa about kohdasta 11.30

Sitten vielä yksi neuvo loppuun. Ei tunnekasta fanitoimintaa kannata pelätä ja yrittää kriminalisoida sitä leimaamalla kaikki huliganismiksi. Ihmisiä on erilaisia ja annetaan ihmisten olla erilaisia kun he eivät vahingoita toimillaan toisia ihmisiä tai toisten omaisuutta. Erilaisuus voi joskus pelottaa eikä välttämättä kiinnosta jokaista, mutta se ei tarkoita sitä etteikö sillä olisi paikkansa myös Suomessa. :)

"Jos sun pitää kysyä, sä et ymmärrä" niin se vaan menee. Sulta vaan puuttuu se rakkaus ja tunne seuraa kohtaan. Ei sekään väärin ole, mutta naurettavaa tulla kritisoimaan niitä joilla se on.

Tappeluiden ja jalkapallon rinnastaminen on kyllä kaikkein huvittavinta. Montakohan prosenttia Suomen miesten välisistä matseista liittyy jalkapalloon ? :D

EDIT, Meinasi ihan toi Klubin kapteenin kommentti faneista unohtua.

- Se lämmitti sydäntä. Useampi vuosi on vierähtänyt tässä seurassa. On hienoa, että meillä on näin hienot fanit. Iso kiitos heille, Wallén totesi.

http://www.veikkausliiga.com/News.aspx?id=53446

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Sun kannattaa olla ihan hiljaa erinlaisuuden hyväksymisestä, kun et itse hyväksy edes ulkomaalaisten seurojen kannattamista.

Sun kannattaa olla ihan hiljaa erinlaisuuden hyväksymisestä, kun et itse hyväksy edes ulkomaalaisten seurojen kannattamista.

Katsos nyt kun meillä on valitettavasti niin eri käsitys siitä mitä se kannattaminen on. Mut tuskin sä mun hyvksyntää tarviitkaa, eli ei tarvitse joka otsikkoon tulla samasta aiheesta itkemään.

"Kannata" mitä "kannatat" ihan sama mulle. Voisko lopettaa tän off-topic keskustelun ? :D

Toi oli kyllä hieno. Upea.

Se Espanja pelissä ollut Huuhkaja tifokin oli hieno.

Niinpä!

Tosin taitaa ns. väärin kannatettu näiden asiantuntioiden mielestä joita ei katsomoissa livenä paljoa näy. :D

Oikein kannattamisen listahan taitaa olla,

- taputetaan tasapuolisesti molempien maaleille.

- ei missään nimessä nousta seisomaan.

- tuomarille saa huutaa max. 2 kertaa pelissä "nuija"

- ainoa salittu varustus on tuulipuku ja perseenalunen

ja sitä rataa. Kaikki muu toiminta on tuomittava huliganismina ja faniryhmään kuulumisen pitää olla rangaistuksen koventamis peruste!

Ja mä en oikeasti voi vakavalla naamalla katsoa jengiä joka hieroo huivia naamansa eteen ja yrittää leikkiä että on kovakin firma pystyssä.

No kerroppas sitten se virne naamallasi, että miten siellä katsomossa pitää olla ? En mä kyllä ole mitään leikkiä havainnut, kannattamista kylläkin.

En vaan sattumoisin pidä näistä lieveilmiöistä eli esimerkiksi soihduista ja siitä kylmästä faktasta että osa näistä "jalkapallokulttuurin" puolestapuhujista yrittää saada Suomeen firmojen välisiä tappeluita niin kuin jossain muuallakin on.

Kerros nyt ihmeessä meille kaikille lisää tästä aiheesta. Voit varmaan myös esittää väitteillesi faktaa ja tilastoja. Suomessahan varmasti yleisin tappeluiden syy on jalkapallo, eikö niin.

Voin vaan arvailla sun motiiveja yrittää demonisoida jalkapallokannattajat Suomessa. Kaivaisitko vihdoinkin esiin sen "oikeinkannattamisen"-aapisen ja antaisit meillä faktoja etkä mutuiluja.

Mun mielestä on naurettavaa tuo tuomarin haukkuminen katsomosta. Itse ei edes kunnolla nähdä tilannetta (vrt. tuomari) ja haukutaan hänet pystyyn. Ei se ole kannattamista jos omat tekee rikkeen ja fanit haukkuu tuomarin siitä kun vihelti vaparin. Miten sä tuosta saat kannattamista? Toinen asia mikä itseä harmittaa faneissa, on omille viheltely ja buuaaminen. Säälittävintä mitä voi fanit tehdä. Pelaajalla ei onnistu ja heti fanit alkaa buuammaan. Tätä tapahtuu suomessa ja kaikkialla muuallakin. Parhaat fanit varmaan oikeasti löytyy alasarjojen joukkueilta, maasta riippumatta. Paikallisen kutosdivarin joukkeelle huudetaan kannustushuutoja vaikka tilanne välillä on 10-0 heitä vastaan.

Mun mielestä on naurettavaa tuo tuomarin haukkuminen katsomosta. Itse ei edes kunnolla nähdä tilannetta (vrt. tuomari) ja haukutaan hänet pystyyn. Ei se ole kannattamista jos omat tekee rikkeen ja fanit haukkuu tuomarin siitä kun vihelti vaparin. Miten sä tuosta saat kannattamista?

Se on psyykkaamista.

Toinen asia mikä itseä harmittaa faneissa, on omille viheltely ja buuaaminen. Säälittävintä mitä voi fanit tehdä. Pelaajalla ei onnistu ja heti fanit alkaa buuammaan. Tätä tapahtuu suomessa ja kaikkialla muuallakin. Parhaat fanit varmaan oikeasti löytyy alasarjojen joukkueilta, maasta riippumatta. Paikallisen kutosdivarin joukkeelle huudetaan kannustushuutoja vaikka tilanne välillä on 10-0 heitä vastaan.

Riippuu tilanteesta. Fanit kuitenkin viime kädessä maksavat pelaajien palkat ja näin ollen on heillä oikeus odottaakkin jotain.

Itse en tätä harrasta, mutta jos joku pelaaja osoittaa selvästi ettei kiinnosta voi hyvinkin tunnemyrskyssä lentää joku sana. Kun eletään tunteella ei aina ehdi valitsemaan sanojaan.

Eli psyykataan tuomari tekemään virheitä? Tuon toki tiesin, mutta siltikin se on perseestä ja säälittävää. Ei uskota omien poikien tekemiseen vaan halutaan "huijata" lisäksi. Tuon ymmärrän jos pelaajaa ei selvästi kiinnosta, niin sillon vihelletään ja buuataan, mutta jos pelaaja on kuitenkin yrittänyt, mutta ei vaan onnistunut, niin silloin pitäisi kannustaa eikä vain viheltää.

Vastustajan pelaaja toki pitää härnätä, mutta ei tuomaria.

Hienoja hetkiä vuodelta 2013.

Helvetisti tappeluita ja pelien viivytyksiä luvassa. Ja muutakin huligasmia & todella vaarallisia hetkiä . Ei herkkähermoisille ja K18! :D

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom