Sulkavan soutu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja soutaja
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
68
Oon huomenna lähdössä soutamaan, onko pakkislaisia muita tulossa?
Tiedän, että laji on tällaiselle voimailufoorumille vieras, mutta muistelen, että joku meistä kävi viime talvena Finlandia-hiihdossa...
Itellä on n. 30 tuntia soututreeniä takana (+muut treenit) ja paino 85 kg (pit.176 cm).

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No niin, soutu ohi ja joukkue pääsi nipin napin alle 5 tunnin aikaan.
Nyt tässä hoivaillaan kipeytynyttä persettä ja päätös on että tamä oli toinen ja viimeinen kerta!!!

Originally posted by soutaja
No niin, soutu ohi ja joukkue pääsi nipin napin alle 5 tunnin aikaan.
Nyt tässä hoivaillaan kipeytynyttä persettä ja päätös on että tamä oli toinen ja viimeinen kerta!!!

olitko taas tajunnan rajamailla kun nousitte veneestä pois?
monenneksi sijotuitte?
5h soutua putkeen ei ehkä ihan meikäläisen laji...:worship:

Ei oo tarkotus soutamista lopettaa, oli vaan viimenen Sulkavan soutu. Suomen kesä on täynnä soutuskaboja ja matkat on lyhyempiä ku 60 km. Taitaa mun vartalo olla paremminki tarkotettu sellasia lyhyitä rypistyksiä varten...

Jees. Perjantain yösoudussa kirkkiksellä 4.31... Perse/selkä kipeet.

Soudun jälkeen koko yö nukkumatta ja lauantai iltana ku pääsin nukkumaan, ni 16h unta palloon. Järkevää... :D

Tää oli nyt kolmas kerta putkeen ja tarkotus osallistua niin kauan ku saadaan vaan joukkuetta kasaan. Kyllä sen tuskan kerran vuoteen kestää...

Nyt vaan kevääseen asti eläimenä punttia ja sit siirrytään taas aerobisen puolelle.

Onkos menossa 2006 Sulkavan soutuun pakkislaisia? Olen varalla yölähtöön kirkkoveneellä ja yleensä kuulema perujia on ja varavaratkin saa kätensä rakoille?

Tarkoitus olisi neljättä kertaa kirkkovenettä taas lähteä kiskomaan. Yösoutuun onneksi, jos sattuu se kesän ainoa helleviikonloppu tuoksi ajankohdaksi. Hauskaa hommaa, kun pysyy pilke silmäkulmassa. Onneksi nykyään liikkuvat penkit, ettei tarvitse ahteriaan hinkata, eikä muutenkaan pitää niitä überseksyjä soutuhousuja. Varalta varmasti pääsee, koska paikanpäällä aina kuulluttelevat jos löytyisi venekuntiin soutajia. Nyt vain tiukkaa valmistautumista kohti heinäkuuta.

Sikäli kun saan järkättyä kalenteriin vapaan viikonlopun niin yösoutu kutsuu. Ja Puutarhatonttu hei, mä laitan mun sexyt soutuhousut vaikka olis minkälaiset penkit.. noin tajuntaa räjäyttäviä pöksyjä kun ei saa käyttää kuin kerran vuodessa niin pakkohan ne on jalkaan vetää ;)

Laitapa Puutarhatonttu vinkkejä. Peruskuntoon pitää minun panostaa sairasteluitten jälkeen mutta lajikohtaiset vinkit kelpaisi. Jäljitteleekö Concept2 mitenkään hyvin oikeaa soutamista? Olen kyllä nähnyt kirkkoveneen mutta en ollut sellasessa soutamassa/kyydissä... pitää varmistaa, että siinäkin meidän paatissa on ne liikkuvat penkit.

Maratonista puhutaan, että se alkaa 35 km jälkeen. Onko noissa pitkissä souduissa joku semmonen tyypillinen "maaginen raja" jonka jälkeen alkaa tuntua että noutaja tulee ennen maalia?

Tällä kokemuksella ei kuitenkaan uskalla hirveästi alkaa neuvomaan, mutta asioita mitkä olen itse huomannut. Eli ehdottomasti paras olisi jos pääsisi vähintään nyt muutaman kerran harjoituslenkkejä heittämään lopullisella soutuporukalla. On oikeasti tekniikkalaji, koska käyrä on alkanut iselläkin nousemaan kun puolet vähemmän vetoja vetävä vene menee ohi. Eli kun veneen saa kunnon liukuun, niin avot.

Soutulaitetta voi kyllä kiskoa ennakkoon, koska siinä nyt saa vähän tuntumaa mitä tuleman pitää. Voi muuten kokeilla ähkiä sen kanssa sitten samantien sen n.6h, tosin kannattaa varmaan huomioida muut, jos sitä salilla käyttää. Voi olla, että alkaa jonoa muodostumaan ja kysymys "meneekö vielä pitkään?" vastauksella "Ei, enää neljä tuntia" saa aikaa hammastenkiristelyä.

Mutta yhteenvetona, peruskunnolla selviää mainiosti. Kannattaa tietysti hoitaa tankkaus kuntoon ja ottaa evästä/juotavaa niin ettei ainakaan matkan aikana lopu. Niii-n ja tyhjennys kannattaa hoitaa myös ennen matkaan lähtöä, venettä ei mihinkään saareen kyllä soudeta jos 2-hätä yllättää ja laidan yli on aika tylsää kyykkiä.

Tuo maaginen raja varmasti on suht yksilöllinen. Itsellä se iskee yleensä muutaman tunnin jälkeen. Enemmänkin sellainen, että vieläkö tässä pitää se lähemmäs neljä tuntia soutaa. Mutta menee ohi ja sitten sitä vain soutaa sen suurempia ajattelematta. Maisemia tuossa ei oikein passaa katsella, koska muuten menee airot solmuun, pakko vain seurata tahtiairoja. Nimittäin airojen kolina alkaa nyppiä jossain vaiheessa, kuten myös jos takanaoleva osuu jatkuvasti airolla selkään.

Dogi: Olet oikeassa, eli kyllä nuo jalassa sitä suorastaan tihkuu erotiikkaa. Toisaalta voisihan noita kokeilla pistää vaikka farkkujen alle kun lähtee baariin. Ja jos sattuisi saatille pääsemään, niin voisi olla aika yllätys (lue:järkytys) vastakumppanille kun ne päällä kylppäristä ulos tulisi. En tiedä mitä tapahtuisi, kun rohkeus ei ole vielä riittänyt kokeiluun.

Lisää valmistautumiseen liittyviä asioita.

Tuli soudettua, joukkueen kokenein oli kai seittemättä kertaa, muut ekaa kertaa, kokemattomin oli ekaa kertaa veneessä 30 min ennen starttia. Tavoiteaika alittui yli tunnilla, rakkoja ei ole, peppulo on kipeä vaikka liikkuva penkki oli. Tekniikka parani ison harppauksen "yritysvakoilun" tuloksena (terveisiä vaan Lemille), vedot harveni ja vauhti nousi. Ehdottomasti testaamisen arvoinen kesätapahtuma!

Itse olen soutanut Sulkavan kaksi kertaa työnantajan kirkkovenejoukkueessa. Valitettavasti nyt ei ole pariin vuoteen saatu joukkuetta kasaan. Takapuolihan siinä kipeytyy, kun treenaamatta kiskoo reilun viiden tunnin suorituksen... Saataiskohan Pakkikselta oma joukkue tähän tapahtumaan?

En ole soutanut Sulkavassa, mutta tehnyt Helsingin saaristossa lenkkejä perinteisellä soutuveneellä. Syynä tylsä ja turvallinen elämä ja halu päästä hengenvaaraan / kokeilla kaatuuko vene.

Lenkkejä mm. Kuusisaari - Melkin kierto yli 10 m/s tuulessa.

Ei nyt mitään urheilua, vaan enempi ajanvietettä.

ehkä epäkiinnostava nosto, mutta.. Sulkavalle tänä kesänä kirkkoveneeseen hiulaamaan kuudetta kertaa se saari ympäri.
Todennäköisesti lauantaiaamun lähtöön.

Tunnustakaa, jos on muita pakkislaisia paikan päällä, kuka nopeimmin maalissa (tai perse ruvella..) ;) Aika turhaa kisailla vakavasti, jos on tavotteet ja joukkueet erilaisia.
Mut kertokaa tarinoita, kokemuksia ja vinkkejä otetaan vastaan ja niitä myös jaetaan, niinku muka jotain tietäsin:nolo:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom