Suklaata/makeeta

Menkää nyt ihmiset itseenne, muutamas Dumle sinne tai tänne. Jos se antaa paremman mielen ja treenin se varmasti näkyy enemmän tuloksina, kun noiden muutaman karkin sisältämä makroravinnemäärä/koostumus.

Kaikki arvostelijat, olette :david: :jä. Nyt poistun takavasemmalle mussuttamaan omia suklaitani. Tai no, ainakin haistelemaan pakettia jonka syön ensi lauantaina.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
juffe sanoi:
Jaa että kourallinen karkkeja reenin jälkeen, ja tästä jonkin ajan kuluttua pastaa / banaani / leipää / kaurahiutaleita / jotainmuutahiilihydraattipitoista, ei aja samaa asiaa kuin tuo malto? Epäilen vahvasti väitettäsi.

Tarkoitin, että siinä palkkarissa on yleensä maltoa, jota ei voi korvata siinä tilanteessa sokerilla. En väittänyt (lukekaa rivien välistä :joulu3: ), että treenijälkeiset syömiset sitten kotona eivät ajaisi samaa asiaa. Puhuin VÄLITTÖMÄSTI treenin jälkeen otetuista ravinteista.

juffe sanoi:
Ja kerroppa mulle, mitä väliä on, ottaako treeninjälkeiset hiilarit palautusjuoman malto-dextro-überfruktoosidrinkistä vai ihan vaan makeisista (niistä joissa rasvaa 0%)? Insuliinipiikkiä siinä kuitenkin haetaan. Ite en oo huomannu mitään eroa että käyttääkö jauhohiilareita vaiko karkkia, varsinkin dieetillä ne hiilarit tulee otettua (jos dieettiruokavalio sen sallii) treenin jälkeen makeisista, eikä suinkaan maltosta tms. Psykologinen puoli on tässäkin hyvä etu.

Mutta jos menin metsään, niin viisastahan minua toki. :love:

Kyllä sitä maltoa karkin (=sokerin) sijasta olis kuulemma järkevämpi ottaa treenin jälkeisessä palkkarissa.

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=34764&highlight=taloussokeri

Doggoned sanoi:
sama asia kuin että jos ottaisi sitä puhdasta dextroa, mutta malto on todellakin hitaampaa

Kummankin GI on yhtä suuri joidenkin lähteiden mukaan. Pitkäketjuisuudella ei näyttäisi olevan vaikutusta imeytymisnopeuteen.

edit. hidas :) Kahtokee edellisen postin linkistä.

Fiona sanoi:
Niin miksi ei voi?

Turhaa vittuilua. Muistin näköjään asiat ihan väärin. Lue tuo linkki tossa ylempänä ja lopeta vittuilu. Malton GI on todellakin suunnilleen sama kuin dextroosin. Maku se on elikkänsä tässä joka alkaa tulla pintaan. 50 g sokeria saattaapi olla tosi makeaa sörsseliä.

Doggoned sanoi:
Turhaa vittuilua. Muistin näköjään asiat ihan väärin. Lue tuo linkki tossa ylempänä ja lopeta vittuilu. Malton GI on todellakin suunnilleen sama kuin dextroosin. Maku se on elikkänsä tässä joka alkaa tulla pintaan. 50 g sokeria saattaapi olla tosi makeaa sörsseliä.

Vitsi, mä osaan vittuilla tosi hyvin kun en sitä itsekään tiedosta :rolleyes:

Timba79 sanoi:
Miksi niitä karkkeja yleensäkin pitää sotkea noihin treenikuvioihin?
No miksi ei? Mä ajattelin alottaa karkkidieetin. Kunnon pussi karkkia heti aamusta, niin ei tee mieli syödä enää mitään koko päivänä. Mulla alkaa toi verensokeri heitteleen aika hienosti jos liikaa vedän mässyjä, ja ruokahalut tosiaan lähtee pitkäksi aikaa.

juffe sanoi:
Ja kerroppa mulle, mitä väliä on, ottaako treeninjälkeiset hiilarit palautusjuoman malto-dextro-überfruktoosidrinkistä vai ihan vaan makeisista (niistä joissa rasvaa 0%)? Insuliinipiikkiä siinä kuitenkin haetaan. Ite en oo huomannu mitään eroa että käyttääkö jauhohiilareita vaiko karkkia, varsinkin dieetillä ne hiilarit tulee otettua (jos dieettiruokavalio sen sallii) treenin jälkeen makeisista, eikä suinkaan maltosta tms. Psykologinen puoli on tässäkin hyvä etu.

Mutta jos menin metsään, niin viisastahan minua toki. :love:

No ehkä sitä olisi sittenkin pitänyt erotella nuo rasvaa 0% makeiset tuosta pois. Voihan sitä toki korvata OSAN palautusjuoman hiilareista rasvattomilla makeisilla ja varmasti niin ainakin jonkinlainen osa treenaajista tekeekin. Eli enpä mä pysty sua viisastamaan millään tavalla. Mutta jos kaikki palkkarin hiilarit ottaa karkeista, niin eikö se ole sama jos vetää palkkarissa pelkkää valkoista taloussokeria ja tämä ei käsittääkseni ole se fiksuin tapa tehdä palautusjuomaa.

EDIT: Ja tuo Powerhousun karkkidieetti on varmasti tehokas, ainakin jos haluaa alempaan painoluokkaan lihoista välittämättä. :D

Doggoned sanoi:

Eipä se ole koskaan karkeissa ongelma ollutkaan :kippis1:

Timba79 sanoi:
Ihan vastaava juttu kun joku ehdottaisi paria keppanaa palautusjuomankorvikkeeksi. :david:
Toisaalta... mikä ettei :kippis1:

Fiona sanoi:
Vitsi, mä osaan vittuilla tosi hyvin kun en sitä itsekään tiedosta :rolleyes:

Onneksi olkoon sitten vaan :kippis1:
Mutta tyylisi kysyä jotenkin tuntui tylyltä, mutta eipäs tässä mitään, vai mitä? Ollaan kaikki kavereita :love:

Vedä vaikka pussillinen mutta reenin jälkeen vasta, jonkin aikaa palkkarin jälkeen. Silloin siitä on hyötyä mutta saattaapi kerryttää läskiä ;)

Timba79 sanoi:
Ihan vastaava juttu kun joku ehdottaisi paria keppanaa palautusjuomankorvikkeeksi. :david:

heh, tulee tehtyä joka perjantai... :itku: mut kai sitä vois ens vkl käydä ostaa palkkarin. mitä haittoja tosta muuten on ?

kaNi- sanoi:
heh, tulee tehtyä joka perjantai... :itku: mut kai sitä vois ens vkl käydä ostaa palkkarin. mitä haittoja tosta muuten on ?
Jos kännit vedät, niin testotasot laskee ja syöminenkin on tietysti vähän sitä ja tätä kun ollaan radalla, seuravasta päivästä puhumattakaan. Onhan sitä sanottu, että jos kaadat treenin jälkeen, on ihan sama kuin et olisi treenannutkaan. Eli tulos on +/-0. Mitään tutkimusta tosta ei varmaankaan ole tehty, mutta on siinä jotain perää. Jos ei nyt ihan +/-0, niin haittaa siitä on kuitenkin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom