Suihkun jälkeen ilmenevä ihottuma, mikä tämä oikein on?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mies847
  • Aloitettu Aloitettu
^ Sinuna kävisin ihotautilääkärillä, alkas näyttämään atopia läiskiltä. Toinen voi olla ihokeliakia, mutta en ole lääkäri, niin en sen kummemmin arvaile :). Mulla on atopia ja samanlaisia laikkuja löytyy.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
^ Sinuna kävisin ihotautilääkärillä, alkas näyttämään atopia läiskiltä. Toinen voi olla ihokeliakia, mutta en ole lääkäri, niin en sen kummemmin arvaile :). Mulla on atopia ja samanlaisia laikkuja löytyy.

Veljellä kyllä tota oli nuorempana, joten sinänsä suvussa tuota löytyy. Mietin vaan että voiko toi nyt todellakin puhjeta ensikerran vasta tässä iässä? Ja että mitäs sille lääkärille esittelen kun normaalisti ei ole mitään muuta kuin korkeintaan hieman kuivemman tuntuinen iho joissakin kohdissa? Toi punoitus siis vain suoraan suihkun jälkeen, siitä muutama tunti ja väri häipynyt.

Itellä oli joskus kans aikaisemmin ja nuo tavallaan "ärtyivät" suihkussa, eli pomppasi aina esille.

Lääkärillä kävin näyttämässä ja määräsi mulle jotain hilse/hiiva shampoota. Piti kastella kroppa, levitää shampoo ja antaa 5min ja sitten huuhdella veke. Tod.näk joku hiiva/ihosieni oli kyseessä ja lähti tuolla pois. Jotain vaaleanpunaista apteekkisaippuaa se oli, tarkoitettu just hilse/hiiva juttuihin.

Veljellä kyllä tota oli nuorempana, joten sinänsä suvussa tuota löytyy. Mietin vaan että voiko toi nyt todellakin puhjeta ensikerran vasta tässä iässä? Ja että mitäs sille lääkärille esittelen kun normaalisti ei ole mitään muuta kuin korkeintaan hieman kuivemman tuntuinen iho joissakin kohdissa? Toi punoitus siis vain suoraan suihkun jälkeen, siitä muutama tunti ja väri häipynyt.

Mulla oli ihan tenavana tuota atopiaa (alle kouluikäsenä). Uudestaan puhkes noin viitisen vuotta sitten pahasti päälle, että voi periaatteessa tulla missä vaiheessa vaan, jos on taipumus. Lähinnä lääkäristä saa hoitiohjeita ja varmistuksen asiasta. Välttäisin nyt kaikkia pesuaineita kyseisille alueille ja jokin kevyt apteekin kosteusvoide päälle, osaavat apteekista varmasti neuvoa jonkun perusvoiteen. Voiteessa sellanen sääntö, ettei saa kirvellä jos näin on niin vaihtaa voide. Apteekista saa myös pikkusia näytepakkauksia, jos vain kysäsee. Älä missään nimessä mene raapimaan ihottuma kohtia, niitä alkaa kutiseen kahta kauheammin. Kutakuinkin hoidettavilta vielä näyttää, jos tulee haavoja tai kutina käy sietämättömäksi, niin lääkäriin.

Jotain allergista reaktiota lääkäri epäili, suositteli juurikin jättämään leivät yms kokeeksi viikoksi pois. Sen verran saitte peloteltua että pakkohan se oli lääkärissä käydä :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom