Sudoku

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hyrre
  • Aloitettu Aloitettu
Ihme kun tästä ei ollut jo trediä. Itse addiktoitunut näihin kyllä, joka päivä pitää saada annos :) Alkuvuodesta asti pelaillut kun sen silloin bongasin jostain. Nythän sudoku on aika paljon yleistynyt ja kaupoissa pirusti vihkosia ja kirjoja jne.

Muita sudokuaddikteja palstalla?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä saan energiaa täytellä noita vaan jos oikeasta ratkaisusta voi voittaa jotain. Heh. Koskaan en ole jaksanut lähettää ratkaisua mihinkään tosin. Sudokukirjat eivät nappaa, mutta sanomalehtien takaa toisinaan löytyy Super Sudoku (numeroita ja kirjaimia) joita ratkon tosi mielelläni lähes pakkomielteisesti kunnes se on ratkennut. Niitä ei oikein kesken voi jättää!

Olen pariin otteeseen saanut sanomalehden mukana Sudoku CD romppuja, joilla voi sitten pelailla jos haluaa. Itse en niillä mitään tee, kynä ja paperi on kyllä parempi.

Nyt on tullu R-kioskille myyntiin sellainen paristoilla toimiva elektroninen sudoku peli (ovh12euroa). Unohtakaa kalliit sudoku-lehdet, joiden mukana tulee 50 tai 100 peliä. Uudessa sudoku-koneessa on MILJOONA peliä eli riittää lopun elämääsi jännitystä.

PS. Vaimo on höyrähtäny niihin ihan täysillä. ...Ostinkin sellaisen joululahjaksi sille. Saas nähdä mitä sanoo.

voi juma että noi on addiktoivia, tutustuin ekaa kertaa vissiin tossa pari viikkoa sitten sudokuihin ja tein kerralla vissiin neljä tuntia..;) ite oon ajatellut jotain sudoku-peliä tai vastaavaa hankkia, toi bisleyn mainitsema elektroninen sudoku kuulostaa kyl hyvältä,ois pidemmäksikin aikaa ajanvietettä, ja kulkis kätevästikin mukana..:)

pari-kolme kuukautta noita on nyt täytelty. joulupukki toi lahjaks 2 lehteä täynnä ristikoita...
pikkusisko sai lahjaks myös lehden ja sudoku-lautapelin, jossa näytti olevan 200 erilaista(helppoja kaikki) ristikkoo

Joo, noi on ihan mahtavia! Oon itse kans addiktoiutunu ihan täysin. Joulupukkikin toi yhden sudokukirjan. :)
http://www.sudoku-puzzles.net/
Tuolta saa tulostaa sudokuita. Oikealla alhaalla "Create PDF-file". Siitä vaan valitaan montako per sivu ja mikä on vaikeustaso. :)

Bisley sanoi:
Nyt on tullu R-kioskille myyntiin sellainen paristoilla toimiva elektroninen sudoku peli (ovh12euroa). Unohtakaa kalliit sudoku-lehdet, joiden mukana tulee 50 tai 100 peliä. Uudessa sudoku-koneessa on MILJOONA peliä eli riittää lopun elämääsi jännitystä.

PS. Vaimo on höyrähtäny niihin ihan täysillä. ...Ostinkin sellaisen joululahjaksi sille. Saas nähdä mitä sanoo.

Onko tällainen: http://www.pulju.net/shop/product_details.php?p=606

Sudokuja on tullut täyteltyä mutta nyt suurin innostus on jo laantunut. Sain kuitenkin joululahjaksi sudoku-kirjan joten pitäähän siihen turvautua tylsinä hetkinä.

Emänta on hurahtanyt näihin täysin. Toin sille duunista pari sudoku-pokkaria ja se innostui niistä niin että täytti ne kaikki parissa päivässä. Mikä noista netissä olevista sivustoista on hyvä? Ja onko jotain ihan Suomalaista sivua näille jossa oikeasti on jotain haastaviakin sudokuja? Googlella niitä löyty paljon, mutta aika kova homma alkaa kokeilemalla nuo kaikki kahlaamalla läpi.

Mäki tykkään näistä. Pukki toi jouluna sellasen kirjann täynnä sudokua.
Meni 2h ennen kun sain ensimmäisen tehtyä. Ja ei varmaankaan ollut kaikki oikein. Nykyään menee jo ihan mukavasti ja tykkään todella

Miekin oon höyrähtänyt niihin. Joululomalla aloin oikein kunnolla ratkoa niitä vanhempieni Apu-lehdestä. Äiti tosin varasi helpoimmat itelleen. Sellaisessa koukussa olen, että yhtenäkin YÖNÄ valvoin pikkutunneille asti sudokua ratkoen.

Miten laajoja sudokuja porukka on tehnyt? Mie olen parhaillaan yrittämässä 16 x 16 ruudukkoa, kun äsken ostamastani lehdestä loppuivat 9 x 9 ruudukot. Tosin siinä on 12 x 12 laajuisia vielä pari jäljellä. Eniten kyllä tykkään 9 x 9 kokoisesta. Pitänee kohta ostaa uusi lehti. Hesarissa on näköjään arkipäivisin D-osassa sudoku, jonka ratkaisu on seuraavan päivän lehdessä.

Onko täällä muuten kyselty ristikoista yleensä? Jo useamman vuoden ajan mie olen himona ratkonnut kuva-sana-ristikoita.

Itsekkin hurahdin jouluna noihin. Käytännössä tuolta websudoku.comista otan omani. Tykkään tehdä noita easy-tason sudokuja ihan koneen ääressä nopeusvetoina (4 min 20 sek ennätys) tai sitten tulostella hard-tasoisia. 3 evil-tasoista on tulostettu ja aloitettu täyttämään, mutta ne on kaikki hieman jumiutunut. Päivittäin niitä katselee ja miettii eri lähestymistapoja.

Täällä eräs sudokujen suurkuluttaja kömpii pakkiksen tietoisuuteen. 9x9-ruudukkoja täyttelen websudoku.comissa tasoilla hard ja evil. Hard-tasolla testaan nopeuttani (ennätys 7 min 5 s) ja evil-ristikoita ratkon, jos on huomattavasti enemmän aikaa käytettävissä. Eihän sitä nyt sudokua malta jättää kesken :nolo:

Suositut

Back
Ylös Bottom