subbari ~200 egellä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja o_O
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%

o_O

Kertokeehan jotain hyviä subbareita noin 200e hintaan. Mieluummin alle!

Oon ite katellu powersetistä SPL Dynamics PRO-12D2:sta ja Carpower Predator-12 :sta, jonka saa kitupiikistä 180e hintaan.

Mitä mieltä olette noista subeista? Predator maksaa powersetissa 299e, josta saa tarjouksen pyytämällä. Joten kitupiikistä saa ihan kohtuu hinnalla.

Eli subit ovat samanhintaisia, joten kumpi olisi parempi? Minkälaista vahvaria suosittelette? Mistä sais konkan edullisesti?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Predator 12 ehdottomasti, on pärjännyt hyvin arvosteluissa, vaikka kyllä tuo SPL Dynamics on varmasti myös hyvä. Eli kitupiikistä subi. Se subi oli 2x2Ohm keloilla niin, vahvari joka kestää yhden ohmin kuorman tai sitten kytkee tuon subin 4Ohmiin. Jos neljään niin Powersetistä SPL Dynamics S-4002. Antaa sen 600Wrms@4Ohm. Toi syö aika paljon virtaa. Eli konkka on kyllä tarpeen. Jos mahdollista, lue uuden Autostudion arvostelu tuosta kyseisestä vahvarista. Samontein konkka myös Powersetistä ja mahdolliset jakoplokit ja virtajohdot, niin saat hyvän tarjouksen niistä.

Tää on vaan yksi ehdotus.

Yksi mahdollinen hankinta on myös peerless xls-12car, ite oon tykästyny tuon soundiin.
Hinta hieman alle 200e riippuen liikkeestä

edit. En oo kuullu noista kahdesta kuin tuota dynamicsin subia. se ainaki kuulosti ihan ok:lta, painetta lähti. Tuosta predatorista mulla ei oo tietoa mutta taitaa sekin laadukas subi olla :rock:

Bodypena sanoi:
Jos neljään niin Powersetistä SPL Dynamics S-4002. Antaa sen 600Wrms@4Ohm.
Itse olen katsonut tätä vahvaria, vaikuttaisi asialliselta
Bodypena sanoi:
Jos mahdollista, lue uuden Autostudion arvostelu tuosta kyseisestä vahvarista.
Vai tarkoititko autosoundin arvostelua? Jos niin, niin pitää käydä ostaa tuo lehti. Vai onko autostudiollakin lehti?

Juu Predatoria vaan kehiin, ei varmasti mee rahat hukkaan. Itellä muutaman vuoden ollu toi 12" ja hyvä on. Kyllä painetta lähtee tästäki vehkeestä.
Vahvariks sille vaikka Carpowerin Wanted 2/300, 530w rms 4ohmii. Ja konkka kannattaa kyllä hommata.

m1ka- sanoi:
Juu Predatoria vaan kehiin, ei varmasti mee rahat hukkaan. Itellä muutaman vuoden ollu toi 12" ja hyvä on. Kyllä painetta lähtee tästäki vehkeestä.
Vahvariks sille vaikka Carpowerin Wanted 2/300, 530w rms 4ohmii. Ja konkka kannattaa kyllä hommata.
Onko konkalla ollu vielä suuri merkitys noilla watti rms tehoilla? Millanen konkka sulla on?

En tiiä noista konkista yhtään, joten olisko kitupiikissä jotain suht halpaa ja hyvää?

Ja vielä predatorista, kun sinulla on kokemusta tuosta subbarista. Onko miten erotteleva subbari? Eli toistaako basson kuin basson tarkasti ja miellyttävästi. Jos vielä osaat ja kehtaat niin kuvaile vähän millainen ääni siitä tulee! :D
Itse hakisin sellaista "hifistynyttä" ääntä, joten kuuluuko tuo siihen? Ja paine on minun käytössä sivuseikka äänen puhtauden rinnalla...

Mulla on carpowerin 1 F konkka. Ja toinen vahvarikin viä löytyy erillissarjalle joten kyllä toi konkka on jo tarpeellinen. Mut vaikka pelkästään yhen tollatteen 500-600Wrms vahvarin oisit laittamas nii kannattaa jo harkita jotain 1 faradin konkkaa siihenkin jos ei halua että valot vilkkuu basson tahdissa. :)
Noista kitupiikin kondensaattoreista en tiä minkälaisii on... näyttäs siä olevan toi yks 1.2 F carpowerinkin konkka mut ei oo kyl ihan halvin malli.
En kyl ihan mikään asiantuntija oo noissa äänenlaatu jutuissa mut kyllä toi mun mielestä hienosti ja tarkasti toistaa kaikki bassot. Refleksikotelossa se kyl mulla onkin et vähän irtoo paineita :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
m1ka- sanoi:
Mulla on carpowerin 1 F konkka. Ja toinen vahvarikin viä löytyy erillissarjalle joten kyllä toi konkka on jo tarpeellinen. Mut vaikka pelkästään yhen tollatteen 500-600Wrms vahvarin oisit laittamas nii kannattaa jo harkita jotain 1 faradin konkkaa siihenkin jos ei halua että valot vilkkuu basson tahdissa. :)
Suositus on tollanen 0.1F/100w. Eli tolle tulis 0.5F. Ei tietenkään isommasta mitään haittaa ole, muuta kuin, että keventää rahapussia enemmän.

Nojuu toi 0.1F/100w ois suositus mut eiköhän se 1F kannata laakista hommata varsinkin jos myöhemmin tulee vaikka lisää vahvistimia. Onkohan tollatteita 0.5F konkkia edes kuinka tarjolla, ei oo ainakaan mun silmiin osunu missään.

m1ka- sanoi:
Onkohan tollatteita 0.5F konkkia edes kuinka tarjolla, ei oo ainakaan mun silmiin osunu missään.
Saahan noita mistä vaan. Olis muuten parempi heittää kaks kappaletta 0.5F kun yks yhden faradin konkka. Luovuttaa virtaa nopeammin. Ei siinä kyllä hirveetä eroa vielä ole, mutta kun aletaan menemään suurempiin faradimääriin, niin monta pientä on paljon parempi kun yksi helvetin iso.

Zone-sarja -42%
Ei se konkka ole oikeastaan tarpeen, jos virtajärjestelmä on kunnossa. On joitain puolitieteellisiä tutkimuksiakin, joiden mukaan konkka vaan lisää virtajärjestelmän rasitusta.

Itselläni on tästä huolimatta aina kondensaattori autossa stereoiden mukana ollut, ensin Intertechnikin 0,5F, sen jälkeen ACR:n 1F älykonkka. Tuo 1F maksoi n. 250€ kun sen ostin, perhanan hyvä ja toimiva jännitenäytöllinen ja suojapiirein varustettu konkka.

Jos joku konkan haluaa niin voin hyvin tuon pois myydä. Samoin tuo Intertechnikin 0,5F löytyy, jos jotakuta kiinnostaa.

olis ylimääräinen SPL 12D2 ja sille oma tehdasvalmisteinen 35litran suljettu mdf-kotelo. Soi hyvin ja tarvittaessa lujaa :eek:

Lattarinta sanoi:
olis ylimääräinen SPL 12D2 ja sille oma tehdasvalmisteinen 35litran suljettu mdf-kotelo. Soi hyvin ja tarvittaessa lujaa :eek:
Onko uutta vai vanhaa mallia? Sinänsä ei käytetty hirveesti kiinnosta, mutta jos ei oo vanha, niin voihan sitä harkita.

o_O sanoi:
Onko uutta vai vanhaa mallia? Sinänsä ei käytetty hirveesti kiinnosta, mutta jos ei oo vanha, niin voihan sitä harkita.

pro-12d.jpg

eli toiseksi uusin malli. viime syksynä ostettu. 100% toimiva paketti. nyt vain tarpeeton.

No pitää katella mihin sitä päätyy...

Kysyin powersetin myyjältä, että kumpi subi on parempi Carpower Predator-12 vai SPL Dynamics Pro-12D2, niin hän sanoi, että SPL pesee tuon subbarin. No tiedä häntä, mutta siellä on Predatorikin myynnissä ja hintaan ovh.299e, niin olisihan hänen kannattanu sitä ehdottaa, koska saisi enemmän rahaa. Joten voipihan se SPL ollakin parempi. Olen kuullu SPL:än ja se kyllä kuulosti todella hyvältä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom