Stiverne vs Wilder

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Matsku
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Aika paljon jätti kysymyksiä Wilderin kyvyistä tämä ottelu, vaikka selkeästi sen veikin nimiinsä. Stiverne on toki suht laadukas vastustaja, mutta joka tässä ottelussa ei saanut Wilderin laiskasta ja lättäjalkaisesta liikkumisesta sekä ajoittain puutteellisesta puolustusnyrkkeilystä huolimatta juuri mitään aikaiseksi. Olisi pitänyt kyetä laittamaan enemmän painetta ja leikattua ulottuvammalta kaverilta tila pois ja saatua sieltä iskuja sisään huomattavasti aktiivisemmin. Mukanaan kantamiensa liikakilojen(kehno valmistautuminen?) lisäksi huomiota kiinnitti Stivernen olematon ylävartalon liike, mikä taas tarjosi helpon maalitaulun Wilderin jabille ja takasuoralle - Toki Wilder on varsin atleettinen, nopea, ulottuva ja kovaiskuinen, mutta edelleen kokematon, teknisesti & taktisesti raakile sekä ajoittain huolimaton ottelija - Heleniuksen ollessa täydessä ottelukunnossa olisi puolin ja toisin mielenkiintoista nähdä Wilder hänen vastustajanaan.

Tämä "suht laadukas vastustaja" Stiverne oli BoxRecin rankingeissa top4 ennen ottelua, eli taso Klitskon takana hewarissa ei vain ole paljoa tuota parempi. Wilder käytti jabia hyvin tässä ottelussa ja jos mies siinä kehittyy vielä entisestään, niin aika vaikea näiden lyhyempien tankkien on sitä etäisyyttä sulkea Wilderin 84" reachin takaa. Varsinkin kun Wilderin lyöntivoima on vielä semmoinen, että siinä varmaan terävimmät mehut lähtee monilta jo muutaman ekan erän aikana.

Stiverne oli BoxRecin rankingeissa top4 ennen ottelua, eli taso Klitskon takana hewarissa ei vain ole paljoa tuota parempi..

Vaikka Stiverne olisi jokaisen liiton ranking-ykkönen, niin se ei kaverista timantinkovaa iskijää tee ja lähinnä tuo korkea rankkaus kertoo valitettavan paljon raskaan sarjan tämän hetken tasosta ja kärjen kapeudesta. Wilderin potentiaalia en kiellä tai ylenkatso kaverin vahvuuksia, joita tuossa luettelinkin useamman, vaan tarkoitin, että jos "puncher's chance" jätetään pois laskuista, en näe hänellä olevan Stiverne-ottelun tasoisella esityksellä paljoakaan mahdollisuuksia Wladia vastaan. Jos Wilder seuraavaksi nähtäisiin kehässä vaikkapa Tyson Furya kanssa, saataisiin jo huomattavasti parempi mittari sille minkä tasoisesta ottelijasta on kyse.

Vaikka Stiverne olisi jokaisen liiton ranking-ykkönen, niin se ei kaverista timantinkovaa iskijää tee ja lähinnä tuo korkea rankkaus kertoo valitettavan paljon raskaan sarjan tämän hetken tasosta ja kärjen kapeudesta. Wilderin potentiaalia en kiellä tai ylenkatso kaverin vahvuuksia, joita tuossa luettelinkin useamman, vaan tarkoitin, että jos "puncher's chance" jätetään pois laskuista, en näe hänellä olevan Stiverne-ottelun tasoisella esityksellä paljoakaan mahdollisuuksia Wladia vastaan. Jos Wilder seuraavaksi nähtäisiin kehässä vaikkapa Tyson Furya kanssa, saataisiin jo huomattavasti parempi mittari sille minkä tasoisesta ottelijasta on kyse.

Niin siis sitä juuri yritin sanoa, että se raskaan kärjen taso Klitskon takana ei ole paljoa Stivernen tasoa kummoisempi. Näillä näytöillä näkisin Wilderin samanlaisena suosikkina Furya vastaan, Wladilta ja Hayelta (jos mies vielä ottelee) tulisi tukkaan. Wilder on omissa lapuissa n.top3 tällä hetkellä.

Nyt on boxrec päivittänyt rankingejaan ja TOP5 järjestys on:

1. Wladi
2. Povetkin
3. Wilder
4. Pulev
5. Fury

Hayehan ei ole enää listoilla eikä myöskään Vitali. Stiverne putosi sijalle 12. Itse uskon Wilderin vievän myös Povetkinia mutta tällä on niin paljon kovempia voittoja alla etten ihmettele järejstystä. tuossa ne mielenkiintoiset matsit Wilderille olisikin eli Fury, Pulev ja Povetkin. Nämä kun kaatuu niin Wladi on ehtinytkin sopivasti eläköityä.

Mä en itse näe syitä sille, miksi Wilder olisi suosikki Furya vastaan - Fury on mun nähdäkseni boksauskyvyiltään, otteluälyltään, puolustustekniikaltaan ja kurinalaisuudeltaan Wilderia parempi sekä omaa paremmat jalat ja kädet kuin Alabaman kasvatti, enkä löydä tämän iskunkestävyydestäkään juuri moitittavaa. Oikeastaan ainoa osasto, millä Wilder on mun kirjoissani Furya vahvempi, on iskuvoima, mutta Furya vastaan Wilder tuskin pääsisi napsimaan kovia takakäden iskuja perille noin vain. Lisäksi Fury on näistä kahdesta kookkaampi, pidempi ja ulottuvampi, joten itse laittaisin rahani likoon hänen puolesta. Tuo ranking-sija kertonee enemmän siitä, että Wilder on mestari ja Fury ei ole vielä ehtinyt mm-titteliotteluun.

Mä en itse näe syitä sille, miksi Wilder olisi suosikki Furya vastaan - Fury on mun nähdäkseni boksauskyvyiltään, otteluälyltään, puolustustekniikaltaan ja kurinalaisuudeltaan Wilderia parempi sekä omaa paremmat jalat ja kädet kuin Alabaman kasvatti, enkä löydä tämän iskunkestävyydestäkään juuri moitittavaa. Oikeastaan ainoa osasto, millä Wilder on mun kirjoissani Furya vahvempi, on iskuvoima, mutta Furya vastaan Wilder tuskin pääsisi napsimaan kovia takakäden iskuja perille noin vain. Lisäksi Fury on näistä kahdesta kookkaampi, pidempi ja ulottuvampi, joten itse laittaisin rahani likoon hänen puolesta. Tuo ranking-sija kertonee enemmän siitä, että Wilder on mestari ja Fury ei ole vielä ehtinyt mm-titteliotteluun.

Voi olla, että olet oikeassa. En ole seurannut Furyn kehitystä viime aikoina ja mies on niin nuori, että se kehitys voi olla nopeaakin. Wilderillä uskoisin olevan kuitenkin nopeusedun tuon lyöntivoiman lisäksi, jos ei muuta. Olisi kyllä tosi kiinnostava match up, toivottavasti toteutuu.

Suositut

Back
Ylös Bottom