Stephen King

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olen varmaan lukenut kaikki 90-luvulla ilmestyneet kingin kirjat mutta sen jälkeen ilmestyneet ovat jäännet ilman huomiota. Jotenkin niihin kyllästyi ja eipä kyllä muutenkaan ole viimeaikoina riittänyt aika lukemiseen.
Jossakin kaapin perukoilla on se 2 osainen kirja jossa se flunssa virus pääse irti ja tuhoaa maailmaa, kirjan nimeä en kuitenkaan enää muista:)

japa sanoi:
Jossakin kaapin perukoilla on se 2 osainen kirja jossa se flunssa virus pääse irti ja tuhoaa maailmaa, kirjan nimeä en kuitenkaan enää muista:)

Tukikohta, oma suosikkini Kingin tuotannosta.

Tuohon Musta torni-saagaan pitääkin tutustua, sen olen jotenkin onnistunut tähän asti kiertämään, vaikka olen pitänyt Kingistä paljon teinitytöstä asti. Viimeksi luin Epätoivon kaupungin (Desperation) viime kesänä, enkä meinannut malttaa syödä enkä nukkua, kun aina olisi jäänyt tarina jännään kohtaan :evil:

Gillyanne sanoi:
Tukikohta, oma suosikkini Kingin tuotannosta.

Niin onkin. Pitää muuten ensikesäksi viedä nuo kirjat vaikka mökille niin siellä sitten tulee luettua se taas uudestaan.

Boxer-83 sanoi:
Huippukirja tuokin! Kummallista,että "kävelykisasta" voi saada noin piinaavan :)

Tein tuosta yläasteelle omissa nimissä sovituksen äidinkielen aineeseen. Kumma kun opettaja ei tykännyt :hyper:

Kannattaa tsekata myös Kingin ja Peter Straubin yhteistuotos

UCp sanoi:
Nyt kun olen musta torni-sarjan lukenu ni suosittelen, että jos joku aikoo sen lukea ni tekee sen vasta kun on lukenut ainakin suurimman osan kingin aiemmasta tuotannosta. Sarjan kirjoissa on lukuisia viittauksia muiden kirjojen hahmoihin, ja muutama jantteri siellä jopa temmeltää mukanakin.

Samaa mieltä. tosin mulla on vielä viimeinen osa lukematta :)
Onhan Mustassa Tornissa viittauksia esim
Tukikohtaan (kulkutaudin tuhoama maailma)
ja
Salem's Lot:iin (isä Callahan)
Lisäksi esimerkiksi
Grimson King
mainitaan useammassa opuksessa..
jne.

Roland on kyllä keskimääräistä coolimpi tyyppi. Eikä Eddie, vanha pollenisti kauaksi jää..

:5:

subotai sanoi:
Onhan Mustassa Tornissa viittauksia esim

...ja nyt sitten ihan muistutukseksi tähän väliin, että jos tuntee pakottavaa tarvetta viitata joihinkin kirjoihin, jotka saattaisivat paljastaa jotain - ihan mitä vaan - niin muistakaa laittaa nuo spoilerit sinne - ja tarkistakaa esikatselulla vielä sen viisi kertaa, että ne varmasti ovat siellä. kuten subotai tekikin.

parasta tietty, jos ei ollenkaan viittaisi niihin/kertoisi niistä, niin vahinkojakaan ei pääsisi sattumaan. se on nimittäin tosi vittumaista - oikeastaan sanat eivät riittäisi kertomaankaan kuinka vittumaista - jos saisi jotain paljastavaa selville, kirjasta jonka aikoo lukea. kun kuitenkin tätä(kin) trediä seuraa mielenkiinnolla, koskapa aihe on itseään kiinnostava, niin ei tosiaan viitsisi tipauttaa tilausta tredistä pois sen pelon takia, että vahingossa saisi tietää jotain, mitä ei halunnut tietää. ne asiat kun mieluummin lukee itse. :)

jokainen varmasti tietää tämän, halusinpahan vaan muistuttaa. kirjat on tärkeitä juttuja - keharillekin. ;)

Joskus ala-asteella tuli luettua kaikki silloin ilmestyneet Kingit moneen kertaan ja tässä vuosien varrella aina silloin tällöin jokunen uudempikin. Lapsena olivat olevinaan mahtavia kirjoja mutta aikamoista tuubaa on King kynästään pääsääntöisesti suoltanut. Periaatteessa hyvä tarinankertoja mutta menee vauhdilla metsään aina kun tuo kuvaan mukaan yliluonnollisia tai muuten mukamas pelottavia aineksia. "Se" :kin meni ihan pilalle kun jättiläishämähäkki (tms, varmaan 15 vuotta kun luin) astui kuvaan. Eka kirja oli mainiota kerrontaa poikaporukasta ja yhteisöstä ja toinen laski kuin kanan lento.
Kingin elokuvan/sarjojen tekotaidoista taas on ihan turha puhua, äijä meni ja kuvasi Lars Trierin mahtavan Valtakunnankin uusiksi ja näytti taas kerran ruskean taikasormensa voiman...

taicaviitta sanoi:
...ja nyt sitten ihan muistutukseksi tähän väliin, että jos tuntee pakottavaa tarvetta viitata joihinkin kirjoihin, jotka saattaisivat paljastaa jotain - ihan mitä vaan - niin muistakaa laittaa nuo spoilerit sinne - ja tarkistakaa esikatselulla vielä sen viisi kertaa, että ne varmasti ovat siellä. kuten subotai tekikin.

parasta tietty, jos ei ollenkaan viittaisi niihin/kertoisi niistä, niin vahinkojakaan ei pääsisi sattumaan. se on nimittäin tosi vittumaista - oikeastaan sanat eivät riittäisi kertomaankaan kuinka vittumaista - jos saisi jotain paljastavaa selville, kirjasta jonka aikoo lukea. kun kuitenkin tätä(kin) trediä seuraa mielenkiinnolla, koskapa aihe on itseään kiinnostava, niin ei tosiaan viitsisi tipauttaa tilausta tredistä pois sen pelon takia, että vahingossa saisi tietää jotain, mitä ei halunnut tietää. ne asiat kun mieluummin lukee itse. :)

jokainen varmasti tietää tämän, halusinpahan vaan muistuttaa. kirjat on tärkeitä juttuja - keharillekin. ;)

En mää uhkaile mut ajattelin vaan mainita :lol2: :lol2:

Joo toi on kyllä vittumaista jos joku spoilaa juonen, oli se sitte kirja tai leffa. Ja varsinkin ku en ole vielä saanu luettua Mustaa Tornia loppuun. Joten älkää vaan kukaan tehkö sitä virhettä, ettehän :evil:

Uneton yö on loistava kirja Kingiltä, kannattaa ehdottomasti lukea. Tuli noita luettua joku 5 vuotta sitten aika hiton monta.

Timba79 sanoi:
Uneton yö on loistava kirja Kingiltä, kannattaa ehdottomasti lukea. Tuli noita luettua joku 5 vuotta sitten aika hiton monta.

Mielestäni Uneton Yö -teosta vaivaa sama juttu kuin useimpia Kingin "uudempia" kirjoja: Alkaa helvetin lupaavasti (ja jatkuukin yli puolenvälin), mutta loppu on jotain aivan uskomatonta huttua.. Omat suosikkini miehen tuotannosta ovat Tukikohta ja erityisesti Pedon sydän (jonka leffaversiokaan ei ollut aivan kelvoton, vaikkei kirjan ideaa tavoittanutkaan)

Tähän threadiin voisikin lisätä uuden listan: Paskimmat King-filmatisoinnit...

1. Cujo
:hyper:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Misanthrop sanoi:
Tähän threadiin voisikin lisätä uuden listan: Paskimmat King-filmatisoinnit...

1. Cujo
:hyper:

Ton nyt vois ennemminkin kääntää toisin päin, onnistuneet King-filmatisoinnit voi laskea yhden käden sormilla. Oma onnistuneiden lista näyttää seuraavalta:

1.The Shining (josta King sittemmin kuvautti uuden, paskan version koska oli vittuuntunut Kubrickin tapaan käsitellä kirjaansa)
2. The Shawshank Redemption
3. Stand By Me
4. Carrie
5. Apt Pupil
6. Misery
7. The Dead Zone

Tuli noita näköjään vähän enemmän kun alkoi kaivelemaan, onnistumisprosentti kuitenkin varsin pieni, IMDB listaa 98 leffaa missä mies ollut kirjoittajana.

Pitäisi varmaan lukea joku noista avauspostin kirjoista. Pari leffaa on tullut katsottua ja onhan niissä sitä jännitystä.

Miten syvällisesti Stephen King rakentaa eri henkilöhahmoja? Onko kirjoissa kerrottu enemmän siitä mitä henkilöt ajattelevat tapahtumista ja tapahtumien syistä? Leffoissa henkilökuvaus on aika ohutta ja painopiste enempikin actionissa tyyliin "viemäristä tulee klovnin näköinen hirviö joka syö lapsia ja lapset juoksee karkuun". :rolleyes:

Kingin vahvuus on minusta juuri tuossa henkilönkuvauksessa ja kerronnassa. Ja nyt kun tuota elokuvalistaa katsoo niin onhan siellä monta oikein hyvääkin leffaa mukana...

Kävin kirjastossa kyselemässä Musta torni 1 osaa ja löytyi 2kpl. Toinen joku vanhempi versio, toinen ilmestynyt tänä vuonna. Tänä vuonna ilmestynyt kuulema hieman laajempi. Onko noilla muuten eroa, että kummasta kannattaa sarja aloittaa?

inflames sanoi:
Kävin kirjastossa kyselemässä Musta torni 1 osaa ja löytyi 2kpl. Toinen joku vanhempi versio, toinen ilmestynyt tänä vuonna. Tänä vuonna ilmestynyt kuulema hieman laajempi. Onko noilla muuten eroa, että kummasta kannattaa sarja aloittaa?

Suomenkielinen vai Englannin?

No tuskin sillä on kauheesti eroa itse juoneen, vaikka sinne olis uudessa käännöksessä lisätty kappale tai toinen. Luultavasti vaan syventää jotain hahmoa. Jos taittuu englanti, niin aina saat enemmän irti alkuperäiskielisestä.

Mustaan torniin ei alunperin pitänyt tulla jatkoa, joten alkuperäinen musta torni on aika irrallaan muista sarjan kirjoista. Kirjoitettu myös eri tyylillä.

Tuohon uuteen King on lisännyt johdattelua ja "klikkejä" seuraaviin sarjan kirjoihin (viimeinen osa ilmestyi loka-/marraskuussa 2004), ja selventänyt kirjoitusasua. Kannattaa lukea se uusi versio, jos sarja on ennestään tuntematon. Eli siis, syventää sitä kirjasarjan juonta eikä ainoastaan henkilöhahmo(j)a.

Kaikki Kingin kirjat olen läpi kahlannut, mieleenpainuvin ehkä talismaani ja Pimeä puoli. olin 10 vuotias kun aloin lukea, eka kirja taisi olla Ihmissudenvuosi:rock:

Ootkos lukenu siihen liittyvän "jatko-osan" eli Peter Straub:n ja Kingin yhdessä tekemän kirjan Pimeyden talo? Suosittelen.

Oon ittekki lukenu ne kaikki läpi, suurimman osan englanniksi. Lisäksi mulla on omanaki melkein kaksi hyllymetriä englannin kielistä Kingiä, mm. koko dark tower -sarja (1-painokset, paitsi ykkönen, omistuksilla). Tässä odotellaan että arvo nousee.......

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom