Stephen King

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

ironchef

Ironchef's World
Löytyykö muita Kingin kirjoista innostuneita. Itse olen lukenu Kingiä, Christinestä alottaen joskus aikanaan ja siitä lähtien olen kahminut läpi melko suuren osan tuotantoa. Useimmat olen lukenut alkuperäiskielellä, koska silloin tarinan kerronta pääsee oikeuksiinsa ja antaa eniten lukijalle. Roland "gunslingerin", Eddien, Susannin, Jaken ja Oyn seikkailut Dark Tower sarjassa on vieneet mut ihan 6-0. Helmi sarja.
Kirjoista tehdyt leffat jätän omaan arvoonsa, koska ne ei aina anna tarpeeksi arvoa kirjojen maailmoille ja juonille.
Jotain listaa mitä olen lukenut:

Christine
Carrie
The stand (Aivan loistava leffasovitus IMO)
The Shining
Cujo
Pet Sematary
Dark Towerit 1,2,3,4,5,6
Needful Things
Misery (Aivan loistava leffa)
It
Dolores Claiborne
Dreamcatcher
From a buick 8
The Tommyknockers
Muutamia Green Mileja

Seuraavaksi lähtee viimeinen osa Dark Toweria ja tiedän jo nyt että tulee kauhea ikävä noita hahmoja...

Oon nuo myös suurimman osan lukenut myös. Nyt on kyllä ollut taukoa. Musta Torni nelosen luin joskus kauan sitten, vois sitä kai ne loputkin nyt lukea jos löytyis aikaa! Leffoista Shawshank Redemption on loistava, mutta muitakin hyviä sovituksia löytyy. Tukikohdasta pidin myös.

Itseltäni löytyy kokemusta vain Pet Semetarystä, mutta korvan takana on jo pitkään ollut aloittaa lukemaan Kingin kirjoja kunhan kiireiltäni ehdin edes uppoutumaan kirjoihin. Kaverini on suositellut minulle Kingin kirjoja.

ironchef sanoi:
Seuraavaksi lähtee viimeinen osa Dark Toweria ja tiedän jo nyt että tulee kauhea ikävä noita hahmoja...

nyt on pakko tarkistaa tämä asia. eli siis, onko kysymyksessä ´musta torni´, sama opus jota king alkoi kirjoittamaan jo joskus 60 -luvulla, ja joka on edennyt hyvin hitaasti eteenpäin? olikohan se muistaakseni kolmas tai neljäs osa siitä, jonka luin joskus vuosia sitten, eikä silloin ollut tarinan jatkosta mitään tietoa.

eli onko näin, että kysymyksessä on sama sarja - ja king on tehnyt sen loppuun??? taica kipittää kyllä pikapikaa kirjastoon, jos näin on asia.

joo, ja alkuperäiseen kysymykseen - king on loistavaa seuraa. :5:

Muutamia Kingin kirjoja olen lukenut. Pidän miehen tuotoksista, muttei koskaan ole niin kolahtanut, että olisin enemmälti lukenut..

Kyllä on tullut luettua lähes kaikki vanhemmat pariinkin otteeseen. Uusimpia ei ole tullut luettua, koska olen taas vaihteeksi lueskellut Agatha Christien ja Carter Dicksonin/ John Dickson Carrin yms. dekkareita...

Musta torni kirjasarja on ihan uskomattoman hyvä olen lukenut neloseen asti ja englannikielisenähän nuo löytyvät kaikki seiskaan asti. Viimeviikolla muuten huomasin,että viides osa on suomennettu:hyper:

Kirjakauppaan!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Musta Torni -sarja luettu alusta loppuun. Mahtava tarina. En malttanut odottaa käännöksiä, joten luin viimeiset kolme englanniksi. Mä voisin nyt spoilata sen lopun teille :D Tai ehkä en, jos haluan elää.

41shots sanoi:
Mä voisin nyt spoilata sen lopun teille :D Tai ehkä en, jos haluan elää.

fiksu päätös. :lol2: erittäin harvasta asiasta menee täysin hermot (vrt. roid rage), mutta jos tuon olisit tehnyt, niin olisin ollut valmis ´vaihtamaan muutaman sanasen´ kanssasi... ;)

enkä usko, että olisin ollut ainoa. :rolleyes:

:lol2: Heti kun olin postannut sen edellisen viestin, niin piti tarkistaa etten vaan paljastanut mitään. Iski vainoharha, kun tiedän mikä olisi rangaistus. Itsekin olisin varmaan kuristanut ihmisen, joka olis spoilannut mulle sen lopun. Nyt ei uskalla enää mainita koko asiasta mitään, etten vaan epähuomiossa paljasta mitään. :lol2:

Tuossahan on meikäläisellä yksi hyllynpätkä täynnä Kingiä, niin suomeksi kuin englanniksikin. Lähemmäs kymmenen vuoden projektin, Musta Torni -saagan sain myöskin tuossa kesällä luettua ja pieni kutina olisi aloittaa reissu uudelleen Rolandin ja kumppaneiden kanssa lähiaikoina, tällä kertaa alusta lähtien alkuperäiskielellä. Nelosesta lähtien tullut luettua noi englanniksi kun ei suomennoksia vaan voinut odottaa. Sanoinkuvaamattoman mahtava kirjasarja jota voi varauksetta suositella ihan tasan kaikille. Hop lukemaan siitä te ketkä ette vielä ole ehtineet aloittaa.

Kingin novellituotanto ansaitsee myös erikoismaininnan, ovat meinaan todella hyviä tarinoita pullollaan nuo lyhyiden tarinoiden kokoelmakirjat. Lyhyemmissä tarinoissa on ilmeisesti enemmän varaa kokeiluille yms. joten melkoisen häiriintyneitä pätkiä noista löytyy.
Muuten Kingin tuotanto on alkanut viime aikoina polkea samoja latuja. Voisi tehdä herralle terää pudottaa hetkeksi tuo kauhuaspekti pois kirjoistaan, "arkikerronta" kun Kingillä on kertakaikkiaan vangitsevaa. Viimeisimmissä kirjoissa on aina jotenkin tunnelma lässähtänyt kun on loppua kohden vedetty kierrokset tappiin ja haamut tanssimaan estradeille.
Kaiken kaikkiaan herralle täydet :5: ja kiitokset sadoista(tuhansista?) antoisista lukutunneista kirjojensa parissa.

41shots sanoi:
Musta Torni -sarja luettu alusta loppuun. Mahtava tarina. En malttanut odottaa käännöksiä, joten luin viimeiset kolme englanniksi. Mä voisin nyt spoilata sen lopun teille :D Tai ehkä en, jos haluan elää.

:) Tähän liittyen kuuluisia viimeisiä sanoja: Mitäs jos kertoisin teille iltasaduksi miten musta torni- kirjasarja päättyy...:curs: PAM!

Negatiivinen sanoi:
...Kingin novellituotanto ansaitsee myös erikoismaininnan, ovat meinaan todella hyviä tarinoita pullollaan nuo lyhyiden tarinoiden kokoelmakirjat. Lyhyemmissä tarinoissa on ilmeisesti enemmän varaa kokeiluille yms. joten melkoisen häiriintyneitä pätkiä noista löytyy...

Kaikki Kingin kirjat löytyy hyllystä - siis mitä nyt on suomennettu tässä vuosien varrella. Ehdoton suosikki on "SE", olen kahlannut sen varmaan yli 20 kertaa läpi :D Oikeastaan kaikki kirjat olen lukenut vähintään kolmeen kertaan, joitain uudempia ei vaan ole jaksanut - mm. doloreksen tunnustus + pedon sydän...omasta mielestäni aivan täyttä tuubaa !

Noista novelleista tulee näin nopeasti mieleen "Jauntti", "Lautta" (josta on tehty lyhyt leffakin, Creepshow 2:ssa muistaakseni ???) ja "Eloonjäävää tyyppiä", josta on jäänyt lopputeksti mieleen = aaveäänellä lausuttuna kummittelee aina takaraivossa, kun paistelen skideille kalapuikkoja... :hyper:

Pitää kyllä sanoa että kauhun puolella King ei ole saanut mitään hyvää aikaiseksi 80-luvun lopun jälkeen. Vanhana (entisenä) fanina en ole halunnut edes lukea hänen viimeisimpiä tuotoksiaan kun tiedän että pettymys sieltä kuitenkin tulee.

Muistan kun joskus aikoinaan luin Salem`s Lotia rannalla aurinkoa palvoessa ja iho oli koko ajan kananlihalla...

Kyllähän herran kirjoja on jonkin verran tullut luettua.

The Stand -kirjaa olen yrittänyt metsästää jostain edullisesti. Elokuvaversiosta olen threadin aloittajan kanssa täysin samaa mieltä.

Ja tietystihän tuo Musta torni tulisi myös lukea jossain vaiheessa.

Nyt kun olen musta torni-sarjan lukenu ni suosittelen, että jos joku aikoo sen lukea ni tekee sen vasta kun on lukenut ainakin suurimman osan kingin aiemmasta tuotannosta. Sarjan kirjoissa on lukuisia viittauksia muiden kirjojen hahmoihin, ja muutama jantteri siellä jopa temmeltää mukanakin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom