State of Decay

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Oranki
  • Aloitettu Aloitettu

M-NUTRITION PURE CREATINE 300 g

100 % puhdaslaatuista kreatiinimonohydraattia

-30%

Oranki

The Pink Chocobo
Moniko on kokeillut tätä? Kyseessä siis aiemmin xboxille ja nyt pc:lle(early access) tullut sandboxpeli, jossa yrität pitää selviytyjäporukan elossa zombi-invaasion sattuessa. Sinulla on kotitukikohta jota rakentelet paremmaksi ja jonka moraalia pidät yllä keräämällä ruokaa, lääkkeitä, ammuksia, rakennustarvikkeita, polttoainetta ym. tarpeellista sekä tekemällä tehtäviä. Erikoinen ja todella toimiva sekoitus gta:ta roolipelielementeillä ja sims tyylisellä hahmojen tarpeista huolehtimisella. Kerran kuolleet hahmot pysyvät kuolleena ja juokseminen, taistelu sekä liika valvominen kuluttavat staminapalkkia kunnes pelaaja on lähes puolustuskyvytön. Myös erittäin rajallinen inventaario lisää haastetta. Hermot ovat tiukalla, kun vaivalla kehittämäsi hahmo yrittää epätoivoisesti väsyneenä paeta zombilaumaa öisessä pikkukaupungissa, käytit jo viimeiset särkylääkkeet ja snacksit eikä autoja näy silloin kuin tarvitsisi.

Eipä voi kuin suositella kaikille, tällaisia oikeasti omaperäisiä pelejä tulee liian harvoin.

Ostin viikonloppuna tuon PC early access version Steamista, mutta ei ole vielä ollut aikaa kokeilla. Siinä on kaiketi vielä kaikenlaista pientä ja isompaakin bugia yms, mutta pitäisi kuitenkin olla ihan pelattava. Täytyy ottaa testiin heti kun ehtii.

Peli vaikuttaa tosiaan mielenkiintoiselta ja zombithan on aina in :)

Jonkun arvostelun joskus lukenut ja vaikutti mielenkiintoiselta.

Onko tässä pc:llä cuuppi ja jos on niin monen pelaajan?

Joo, kaikki resot ei toimi vielä ja grafiikoiden säätö on muutenkin rajallista. Näppis+hiiri kontrollit on jo olemassa, mutta niitä ei ole optimoitu ollenkaan, joten käytännössä joutuu pelaamaan padilla. Itellä ei tota xbox360 ohjainta ole, mutta emulaattorisoftalla halpis padikin toimii vallan hyvin. Ampumiskontrolleja ei ole myöskään säädetty kunnolla ja päähän osuminen on liian hankalaa. Itse pelaan 99% meleenä mikä on kyllä hemmetin hauskaa, varsinkin sellaisilla hahmoilla millä on reflexles tai powerhouse erikoistaito(noista saa ekstraliikkeitä ja muuta mukavaa). :D

Parasta tossa pelissä on tosiaan ne järjettömät paniikkitilanteet, koska panokset on astetta korkeammat permakuoleman takia.

Edit. Mitään moninpeliä ei vielä ole, mutta sitä mahdollisuutta on käsittääkseni kyllä väläytelty.

Joo, kaikki resot ei toimi vielä ja grafiikoiden säätö on muutenkin rajallista. Näppis+hiiri kontrollit on jo olemassa, mutta niitä ei ole optimoitu ollenkaan, joten käytännössä joutuu pelaamaan padilla. Itellä ei tota xbox360 ohjainta ole, mutta emulaattorisoftalla halpis padikin toimii vallan hyvin. Ampumiskontrolleja ei ole myöskään säädetty kunnolla ja päähän osuminen on liian hankalaa. Itse pelaan 99% meleenä mikä on kyllä hemmetin hauskaa, varsinkin sellaisilla hahmoilla millä on reflexles tai powerhouse erikoistaito(noista saa ekstraliikkeitä ja muuta mukavaa). :D

Parasta tossa pelissä on tosiaan ne järjettömät paniikkitilanteet, koska panokset on astetta korkeammat permakuoleman takia.

Edit. Mitään moninpeliä ei vielä ole, mutta sitä mahdollisuutta on käsittääkseni kyllä väläytelty.

Mulla on PC:n kytketty XBOX360 ohjain ja itseasiassa pelaan tämän tyyppisiä pelejä huomattavasti mieluummin padilla kuin näppis+hiiri kombolla.
Eli ei haittaa yhtään vaikka ohjainta joutuu käyttämään :D

Nyt ehdin hetken testaamaan ja hyvältä vaikuttaa :)

Vaikka tämä vielä kesken on niin isompia bugeja ei tullut vielä ainakaan vastaan.
Ainoa huomionarvoinen oli se, että muutamia kertoja seinän takana olevan zombin pää tuli seinän läpi. Tuota tosin näkee ihan "valmiissa" peleissäkin, joten ei ole iso juttu.
Toinen pieni "vika" on se, että oman näytön reso ei vielä ole tuettu. Mulla siis 2560x1440 (1440p) näyttö, joutuu pelaamaan 1080p resolla toistaiseksi. Ei tosin isosti haittaa tuokaan.

Ampumista testasin pari kertaa ja molemmilla kerroilla napsahti laakista zombin päähän, joten ainakin padilla tuntuisi ampuminen toimivan.

Hankitko jonkun modin tai sääditkö jotain, että sait ampumiskontrollit järkeviksi? Mulla se on aivan liian herkkä, melkein mahdotonta osua päähän. Pystyn tosin tappamaan horden zombeja helposti meleellä noilla mun treenatuilla powerhouse tai nimble tyypeillä.

En ole mitään modia hommannut. Controllerin herkkyyttä säädin melkein maksimiin.
En tiedä onko sillä vaikutusta, että mulla on tuo virallinen xbox ohjain kiinni koneessa. Tai sitten on peliin tullut joku korjaava päivitys, mun mielestä pari päivää sitten päivitti tuota.

Joo varmaan on toi, että virallinen ohjain. Mulla on joku Saitekin paska emulaattorisoftalla. Äsken testailin niin osun jotenkuten päähän, jos laitan ihan minimiin herkkyyden. Mutta sitten kameran kääntyminen on perseestä. Noh, sit on hyvä pelailla, kun on kunnollinen näppis+hiiri tuki. Tällä hetkellä on ilmeisesti melkein läpi toi peli.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Ostin tuon ja hyvältä vaikuttaa, jään tosin odottamaan näppis+hiiri päivitystä. Karmeaa koittaa pelata tätä padilla, en vaan osaa.

Latasin eilen steamista "pelituskiini" tämän ja vaikuttaa kyllä vallan mainiolle pelille varsinkin kun ottaa huomioon, että hintaa on vain 18.99€
Itseäni ei tuo grafiikan rosoisuus häiritse eikä mitään bugeja kyllä tullut vielä vastaan. Olen myös tottunut tatittamaan niin pädiohjaus toimii ihan hyvin.

Kyllä nämä pienet talot osaa tehdä hyviä pelejä ja tällainen ei niin "kiillotettu" peli tuo vähän sellasta old school - tunnetta. Fiilistä siitä kun peleissä oli jotain ideaa ja omalaatuista eikä pelit olleet pelkkää cutsceneä taikka kädestä kiinnipitämistä mitä ne nykyään on.

Karttahan oli perhanan iso.

Eilen näytti lataavan päivityksen tuohon, en kyllä vielä ehtinyt perehtyä, että mitä siinä oli sisältönä.

Pari päivää sitten tuli taas uutta päivitystä. Näppis+hiiri toimii jo ihan pelattavalla tasolla, pelin virallinen julkaisu on ensi viikon tiistaina ja sitä ennen pitäisi vielä tulla parit pätsit. Kyllä tuota jo pelaa ilman suurempaa vitutusta, tosin edelleenkään ei voi keymapata näppäimiä ja muutama juttu on vielä rikki.

Olen ollut pelaamatta ihan tietoisesti ja taidan nytkin vielä odottaa ensi viikkoon ennen kun panostan tähän enemmän aikaa. Ilmeisesti samaan aikaan pitäisi tulla se eka DLC minkä tietääkseni saa ilmaiseksi jos on early access, tosin en ole aivan varmaa tuleeko toi DLC vielä pc:lle

Jäi tämä kesken silloin aikoinaan ja nyt aloittelin vähän uudestaan alusta.
Tuli silloin aiemmin valitettua 2560x1440 reson puutetta, mutta kyllä sen tuohon saa.
Ei ole pelin valikoissa, mutta Steam libraryssä, kun klikkaa hiiren oikealla pelin nimeä, valitsee properties ja sieltä Set Launch Options.
Sinne sitten laittaa -fullscreen
Tuon jälkeen peli käyttää desktop resoa, eli mulla 2560x1440, mutta toimii kuulemma tuotakin isommilla resoilla (multi monitor setupit esim).

Tuo tiedoksi, jos sattuu olemaan jollekin hyödyksi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom