Starttirahaa hakeneita?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Primo
  • Aloitettu Aloitettu
Tarkoituksena olisi perustaa sellanen pienimuotonen yritys, joka valmistaa päätuotteena ruostumattomasta teräksestä valmistettua tuotetta x. Äsken täyttelin epätoivoissani sitä hakemusta, ja jos joku puheukko tai muuten vaan bisnesmies osaisi neuvoa miten sen voi täyttää sillä lailla, että sillä saa varmanavarmana rahat pois pyörimästä EU:n pohjattomasta kassasta.

Hirveitä laskelmia pitäisi tehdä ja vastata ties millasiin typeriin kysymyksiin. Ja kun ei todellakaan ole tarve mistään isosta rahamäärästä, saan firman varmasti laitettuu kasaan ja pyörimään alta viidentonnin euron. Kun ei pankkiinkaan jaksaisi mennä, kun tuota starttirahaahan ei tarvitse maksaa takaisin. :rock: :rock: :rock:

Tälläkin palstalla pyörii jos vaikka minkä sortin yrittäjää, niin joku varmasti osaa heittää jotain vinkkejä...Kukaan ei kyllä varmaan ole niin hullu (edes täälllä), että niitä parhaita myynti/menestysstooreja alkaa selittelee...

Mä lupaan tarjota sille korin bissee joka auttaa mua laittamaan toimivan firman pystyyn... :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Starttirahaa saa ensiyrityksen perustaja, mutta sitä pitää hakea ennen yrityksen perustamista. Periaatteessa jos perustelet starttirahahakemuksessa hyvin yhteiskunnallisia pointteja, niin homman ei pitäisi olla vaikea. Tärkein on muistaa että täyttää ne lomakkeet ensi kerralla oikein, turhat iteroinnit vievät aikaa ja uskottavuutta. Kun puhuit terästuotteiden tuottamisesta, niin periaatteessa sulla on mahdollisuus parempi, kun kyseessä on lähes käsityön tekemisestä yrittäjänä, tällä tarkoitan että "luot" itse jotain.

VelttoV sanoi:
Jos tulonlähteitä on muualtakin, mitä tulevasta firmasta, voit unohtaa starttirahat. Ota yhteyttä lkähimpään yrittyspalveluun. Apu on yleensä maksutonta.

Mä kans muistelen, että SR saa vain työtön työnhakija...

vvarpa sanoi:
Mä kans muistelen, että SR saa vain työtön työnhakija...

Samaa muistelisin itekin ja pitiköhän siinä vielä ollu olla joku tietty aika työttömänä, puol vuotta tai jotain..? Voi toki olla että olen väärässäkin...

Käyhän andree katsomassa http://www.nyppi.net -sivut, niin varmaan aukeaa moni asia. Jos olet Helsinkiläinen, saa sieltä varattua ajan henk.koht. neuvontaa varten. Hyvä paikka. Muissa kaupungeissa on vastaavia.

nimim. kokemusta on

Onneksi tuli amiksessa käytyä tuo yrittäjyyskurssi, ja arvosanana peräti ykkönen. Mutta läpi kuitenkin. Ja firman perustaminen on vasta aluillaan, eli on siis mahdollista saada rahaa, ja vieläpä työtönkin olen tällä hetkellä.
Pitääpä tästä suksia joensuun työkkäriin kysymään lisää tietoa asiasta.

Työvoimatoimstot arvoituttavat kaikki hakemukset paikallisissa uusyrityskeskuksissa tai vastaavissa (työvoimahallinto ostaa ko. palvelut), joiden henkilökunta on yritysalan ammattilaisia niin tiedoiltaan kuin taidoiltaankin. Uusyrityskeskus antaa työvoimatoimistolle lausunnon kustakin hakijasta/hakemuksesta, eli joko puoltaa starttirahan antamista tai sitten ei. Tämän takia hakemuksen täytyy olla mahdollisimman hyvin täytetty kaikkine laskelmineen sillä se omalta osaltaan varmistaa hakemuksen hyväksymistä.

Ainoat tapaukset joissa starttiraha myönnetään ilman suurempia perusteluja ja laskelmia ovat sellaisia joissa 100 vuotta työttömänä ollut henkilö perustaa yrityksen. Näissä tapauksissa yritysidea voi olla vaikka ufojen korjaamo ja hakemus hyväksytään, sillä työvoimahallinto saa näin yhden pitkäaikaistyöttömän pois tilastoista ainakin vähäksi aikaa.

Ehdottomasti otat yhteyttä TE-Keskukseen, josta saa ilmaista yritysneuvontaa aloittelevalle yritykselle. Siellä ammattilaiset käy läpi sun suunnitelmat ja auttavat tekemään tarvittavat laskelmat ja hakemukset.

He kertovat myös mitä tukia voit saada ja mistä.

www.te-keskus.fi

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom