Star Wreck VI: In the Pirkinning, nyt ilmaiseksi tarjolla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ripe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
TomiTheHuge sanoi:
siis kakkoselta tulee tämä suomalaisten opiskelioiden tekemä scifi leffa..
siis voi luoja!!

on niin uskomatonta paskaa, että riitti jo 10minuutin katsominen..

Aivan loistava leffa. Olis varmaan kannattanut kattoa hiukan pidenpään. Pitää kuitenkin muistaa, että leffa on tehty käytännössä 0 budjetilla.

ja tämän vielä sanoo turkulainen kaveri.

e. Meikäläinen antaa :3:

Oon kattonu ton enkä saa siitä hyvää vaikka hokisin mielessäni "tämä on tehty nollabudjetilla". Parempi huumori ja muutaman näyttelijän poistaminen ois ollu ihan ilmasta.

PS: Parhaat amatöörileffat on edelleen niitä Moon TV:n järjettömiä tappo pätkiä :D

Edit: Sori Alec, Emppu menee mun kaa naimisiin. ;)

Mua toi leffa ainakin nauratti vaikka en ole scifiä pahemmin katsellutkaan.

mä jaksoin kattoa jopa 25 minuuttia...melekosta kakkaa,ois sitä voinu ees yrittää vähä näytellä.vai onks tässä sama kun salkkareissa että valitaan just ne tyypit mitkä ei osaa näytellä vähääkään?

Porukka ei taida oikein ymmärtää mistä tossa leffassa on kyse. Jos ei ole näyttelijä, harvemmin osaa hyvin näytelläkään.

Taitavaa jälkeähän tuo oli efektien puolesta ja ihan hauskakin. Ei olis toiminut jos paskoilla näyttelijöillä olis yritetty totista leffaa tehdä.

Mun mielestä nuo efektit oli aika loistavia amatöörien tekemiksi, itekin joskus koulussa joutunut tietokonegrafiikan kanssa kikkailemaan eikä ole mitään helppoa hommaa.

ja näyttelijäsuoritukset kuin leffakin oli ihan hauskoja. aluksi epäilin että toi olisi aivan paska, mutta pakko myöntää että yllätyin positiivisesti :)

Ainoa saavutus leffalla on se, että 100% sonta on saatu tallennettua videoformaattiin ilman pakkaushäviöitä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tarina puuduttavan pitkä. Mukana muutama sellainen yksityiskohta jolle nauroin oikeasti. Näyttelijöistä sen verran, että eiköhän tuohon ole haalittu sellaiset kaverit kasaan, joilla on kiinnostusta yrittää näytellä. Harvassa on sellaiset normi-ihmiset, joilla riittää alkuinnostuksen jälkeen kiinnostusta jatkaa "näyttelijän" uraa. Vielä ilmaiseksi. Eikö ollut niin, että leffaa on tehty 7 vuotta? Siitä täytyy nostaa hattua, että näyttelijäkaarti on saatu pysymään kasassa senkin ajan. Eihän ne nyt yhteen kyytiin tuota ole kuvanneet, mutta kuitenkin. Tietokone animaatiot kyllä hienoja.

edit. Kyllä ne ammattinäyttelijät tuovat leffaan kuin leffaan potkua.

Ihmetosikkoja, miksi ei maistu? Tämä on nollabudjetilla tehty, haloo! Ette pidä kässäristä ja huumorista, mutta tuotantoarvot ovat jämäkät, pakko tästä on pitää. Mä tunnen nää kaverit, mukavia heppuja.

Tällaisia kuulusteluja fanit koko ajan sylkevät suistaan. Mutta kun pätkä ei yksinkertaisesti vaan toimi. Lähdin leffaa katsoman kovin odotuksin mutta avoimella mielellä. Leffan puolivälissä iski fiilis että tätäkö se nyt sitten on? Yritin löytää camp-huumoria rivien välistä, mutta pienet hymähdykset irtosivat vain leffan parodiakohteiden sanastojen suomennoksista. Lupaan katsoa elokuvan myös uudelleen lähitulevaisuudessa, kenties humalassa.

Elokuva ei mielestäni ole hauska, eikä se ole hyvin käsikirjoitettu.

Mutta Star Wreckin ansiot eivät olekaan elokuvalliset, vaan pikemminkin tuotannolliset. On ihmeellistä kuinka teknisesti laadukasta ja visuaalisesti tuhtia tavaraa on onnistuttu rakentamaan harrastelijavoimin täyspitkän elokuvan verran. Tässä näytetään elokuvasäätiölle mistä se kana pissii. Ehkä säätiön rahamiehet saattavat harkita nuorten lahjakkuuksien tukemista sen sijaan, että laitettaisiin taas kuustoista tsiljoonaa mustavalkoiseen kehityskertomukseen entisen KGB-agentin transseksuaalisesta odysseiasta ydinsodan jälkeisessä Moskovassa.

Mielestäni YleX:n "Tuorein populaariteko 2005" -kunniamaininta meni kuitenkin ihan oikeaan osoitteeseen. Samuli ja kumppanit, tehkää lisää suomalaisen elokuvan eteen, sillä potentiaali on kova.

Lähdenkin tästä vilkaisemaan Family Guyn uusinta jaksoa, hyvän huumorin mallikappaletta.

Jos joltain on tämä vielä mennyt ohitse niin tässä se on:

Suomalainen huippuelokuva ilmaiseksi tarjolla: http://www-uk.starwreck.com/download.php

Kyseessähän on siis Tamperelaisten harrastelijoiden PITKÄ projekti tehdä avaruusleffa. Tuolta sivuilta löytyy lisää tietoa toki aiheesta. Itse kävin katsomassa tuon ennakkonäytöksessä jo jonkin aikaa sitten ja ei voi kun kehua :D
Eli niille, jotka eivät ole vielä ehtineet kyseiseen elokuvaan tutustua tää threadi saattaa olla huomionarvoinen:

"Star Wreck VI esitetään TV2:lla lauantaina 24.01.2006 13:00

Kun Star Wreck VI: In The Pirkinning -elokuvaa alettiin tehdä 1990-luvun lopulla, työryhmä uskoi kyseessä olevan vain parin vuoden pikku juttu. Toisin kuitenkin kävi, ja lopulta harrastelijavoimin tehtyä elokuvaa työstettiin peräti kuusi vuotta.

Elokuvan traileri julkaistiin kesällä 2003.

Star Wreckin budjetti oli liki nollaluokkaa, mutta silti elokuvassa käytettiin huima määrä erikoistehosteita.
Ulkokuvaukset on tehty pääasiassa Tampereella. "Studiona" on käytetty myös TTY:n Festia-rakennusta.

Elokuva on ollut vapaassa nettilevityksessä 1.10.2005 alkaen. Neljä kuukautta myöhemmin elokuvaa oli ladattu 3-4 miljoonaa kertaa.

Star Wreck VI: In The Pirkinning esitetään
TV2:lla lauantaina 28.1. klo 22.05."

Lähde: TTY:n kotisivut

tässä vielä pari aiheeseen liittyvää linkkiä:

http://www.google.fi/search?hl=fi&q=star+wreck&btnG=Google-haku&meta=
http://www.digitoday.fi/showPage.php?page_id=11&news_id=51717
http://www.imdb.com/title/tt0472566/

ps. mun nopeuden huomioon ottaen... tää oli kai :wanha:

Kova pätkä... :) Joskus olin tämän jo katsonutkin!

Loistava nosto - not...

Anyway aihe on sinänsä ajankohtainen, että tuotantotiimi oli @ssemblyssä puhumassa Iron Skysta, jonka traileri löytyy YouTubesta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom