Star Wreck VI: In the Pirkinning, nyt ilmaiseksi tarjolla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ripe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Jos joltain on tämä vielä mennyt ohitse niin tässä se on:

Suomalainen huippuelokuva ilmaiseksi tarjolla: http://www-uk.starwreck.com/download.php

Kyseessähän on siis Tamperelaisten harrastelijoiden PITKÄ projekti tehdä avaruusleffa. Tuolta sivuilta löytyy lisää tietoa toki aiheesta. Itse kävin katsomassa tuon ennakkonäytöksessä jo jonkin aikaa sitten ja ei voi kun kehua :D

Katsoin trailerin ja just latailen kokoversioo, vähän on kyllä ennakkoluuloja suomenkieliseen scifi-elokuvaan :D katsotaan mitä tulee.

Katoin intissä muutama viikko takaperin kun kaverit katseli tuota kannettavalla.

Vaikutti hauskalta, eli menee testattavaksi. :)

Tosi hyvä... Saa täydet :5: jos ottaa huomioon että toi on tehty lähes 0-budjetilla... Muuten :3: mikä sekin on tosihyvin asteikollani

Suosittelen ehdottomasti :thumbs:

Olihan tuo nyt tavallaan aika hauska ja seassa oli muutama aika hyvä läppä, mutta ihan rehellisesti arvosteltuna, niin ihan perseestähän se oli. Ja kaikki aikasemmatkin star wreckit (niitä lyhyempiä pätkiä) on katottu joskus aikanaan, niin mukana ei ollut edes uutuuden viehätystä. En kattois toista kertaa.

Rispektit kuitenkin tiimille, kun saivat tuon ikuisuusprojektin loppuun.

Täytyy kyllä olla samoilla linjoilla Kyphan kanssa. Aika kurainen leffa. :( Kovat oli odotukset. Kuva ja ääni oli paikoittain hyvää, paikoittain ala-arvoista. Tarkennetaan nyt sen verran, että musiikki oli loistavaa, mutta yleinen äänimaailma on latteaakin latteampi (spottailkaa niitä hiljaisia kohtauksia, jotka nykymittapuulla pitäisi olla ainakin jotenkin dramatisoitu.) Näytteleminen oli todella pökkelöä, mutta asiaankuuluvaa, mikäli leffa olisi vedetty vielä hieman enemmän spoofiksi. CGI-kohtaukset oli amatöörituotannoksi mainioita. Tiedän että siellä käsikirjoituspuolella olisi taitavia kavereita (mm. Airisto), mutta eivät kyllä tähän pätkään saaneet itsestään mitään irti. Neukkuirvailukin propagandavideoineen jäi melko laimeaksi.

Leffasta jäi silti hieman hyvää makua suuhun: onhan tämä tiettävästi(?) ensimmäinen suomalainen scifiraina, vieläpä kotimaisena puhuttu. Täytyy antaa tekijätiimille viisitoista peukkua erittäin hyvästä yrityksestä. Näitä tarvitaan lisää. Tuntuu että suomalainen elokuva muutamaa poikkeusta lukuunottamatta on jumittunut miljööltään sata vuotta ajassa taaksepäin.

Mä taas oon sitä mieltä, että jotkut kaivaa kultaa ja jotkut kylvää viljaa. Mä oon myös sitä mieltä et suomalaisten elokuvien kastiin ei vaan esimerkiksi uskottavuuden sekä budjetin takia kuulu scifi. Pysytään vaan niissä pahoissa pojissa ja pitkässä kuumassa kesässä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kuinkakohan moni tosta 400 000 on vaan ladannu ton leffan, mutta ei ole sitä kattonu. Itekin latasin, mutta 5min jälkeen ei pystyny enää kattomaan kun oli vaan niin paskaa. Propsit kuitenkin, että on saatu pienellä budjetilla tommonen leffa valmiiksi.

Brad sanoi:
Kuinkakohan moni tosta 400 000 on vaan ladannu ton leffan, mutta ei ole sitä kattonu. Itekin latasin, mutta 5min jälkeen ei pystyny enää kattomaan kun oli vaan niin paskaa. Propsit kuitenkin, että on saatu pienellä budjetilla tommonen leffa valmiiksi.
Sama juttu mullakin ja monilla muilla. Latasin leffan, katselin n.10 min ja sitten en enään jaksanut katsella. :rolleyes:
Propsit kumminkin todella pienellä budjetilla tehdystä elokuvasta jätkille. :thumbs:

Sanosin nyt kuitenkin että kannataa katsoa loppuun asti. Alku on vähän tympeä. mutta kyllä se siitä paranee rutkasti.

Edit. ja nythän on epävirallisesti jo miljuunalatausta mennyt rikki ja Dvdkin on myynyt kuulema kivasti.

Mun mielestä toi oli ihan 9/10-leffa. Muutaman kerran sai nauraa vedet silmissä. Vaatiihan tuo leffa kyllä sen että tietää yleisellä tasolla mitä Star Trek- ja B5-sarjoissa tapahtuu.

Vron sanoi:
Mun mielestä toi oli ihan 9/10-leffa. Muutaman kerran sai nauraa vedet silmissä. Vaatiihan tuo leffa kyllä sen että tietää yleisellä tasolla mitä Star Trek- ja B5-sarjoissa tapahtuu.

Tässäpä on juuri oleellinen pointti. Itse tunnen babylon 5:n maailman hyvin, mutta Star Trek -tiedoissa on iso aukko. Varmasti siis saa elokuvasta enemmän irti, mikäli tuntee Star Trekkinsä. Katsokaa nyt kuitenkin tämä leffa, ei se mitään maksa. :)

rafael30 sanoi:
Pekille ja muille tiedoksi, että kyseessä on harrastelijoiden tekemä pätkä.
En ole katsonut, mutta aika paljon tullut katsottua findie (suomalaisia independet leffoja) tuotoksia. Kyllä niitä katsoessa pitää lyödä se findiesuodatin päälle. Silloin niistä voi nauttia. Täällä arvosteluja, leffaryhmiä, joiden tuotoksia voi latailla ryhmien kotisivuilta http://www.trashvideo.org/findieleffat/findie.php

yani sanoi:
CGI-kohtaukset oli amatöörituotannoksi mainioita.

No halooo, ne oli kylläkin huippuluokkaa ihan ammattitasollakin, B5 ja startrek tason ylittää laatu.. toki ei yllä uusiempien Star warsien kanssa samalle tasolle. Sanompa vaan että nuo Star Wrekin CGI jampat tekee vielä tulevaisuudessa töitä hollywoodissa..

Ihan hauska 3.5/5 pojoo ja efektit oli kyllä hyvin tehty.

Fatso sanoi:
No halooo, ne oli kylläkin huippuluokkaa ihan ammattitasollakin, B5 ja startrek tason ylittää laatu.. toki ei yllä uusiempien Star warsien kanssa samalle tasolle. Sanompa vaan että nuo Star Wrekin CGI jampat tekee vielä tulevaisuudessa töitä hollywoodissa..

No sepä se, nykystandardit Babylon vitoseen ja Star Trekiin verrattuna ovat jo paljon kovemmat. Olihan ne ohitse liihottelevat CCCP potkustartit ihan näppärän näköisiä, mutta itseäni kyllä vakuutti enemmän oikeaan matskuun ympätyt efektit, kuten Warsimaiset tuikutintaistelut.

Ja toden totta, noilla taidoilla mennään vielä pitkälle, kunhan aika ja raha on myös läsnä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom