Star Wars: Episode VII

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TML
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ihan ok leffa oli. Käytiin eukon kanssa ensi-illassa katselemassa. Pistetääs joulun kunniaksi tämmönen Kalle 12 v TOP-7 lista kaikista episodeista.

1. Episodi III Sithin kosto (monien mielestä tylsin ja paskin, mun mielestä paras. Hyviä keppimatseja)
2. Episodi VII The Force Awakens
3. Episodi V Imperiumin vastaisku (yllättävän hyvä on/oli vanhaksi leffaksi, kun katsoin pitkästä aikaa telkkarista)
4. Episodi I Pimeä uhka (Darth Maul siisti örkki, muuten leffa oli aika paska Anakinin kisailuineen)
5. Episodi II Kloonien Hyökkäys
6. Episodi VI Jedin paluu (vanha kökköleffa, Eevokit ja Darth Vader ok, Joda seonnut)
7. Episodi IV uusi toivo (vanha kökköleffa, en jaksa enään ikinä katsoa)

Ihan ok leffa oli. Käytiin eukon kanssa ensi-illassa katselemassa. Pistetääs joulun kunniaksi tämmönen Kalle 12 v TOP-7 lista kaikista episodeista.

1. Episodi III Sithin kosto (monien mielestä tylsin ja paskin, mun mielestä paras. Hyviä keppimatseja)
3. Episodi V Imperiumin vastaisku (yllättävän hyvä on/oli vanhaksi leffaksi, kun katsoin pitkästä aikaa telkkarista)
4. Episodi I Pimeä uhka (Darth Maul siisti örkki, muuten leffa oli aika paska Anakinin kisailuineen)
6. Episodi VI Jedin paluu (vanha kökköleffa, Eevokit ja Darth Vader ok, Joda seonnut)

Paha mieli tulee tuollaista listaa lukiessa :(

U serious?

64133591.jpg

Vielä yksi spekulointi Rey:stä
Mahdollisesti Rey saattaa olla Obi-Wanin lapsenlapsi, jonka Luke on piilottanut Jakkuun Kylon vaihtaessa pimeän puolelle. Melko vähän tiedetään Obi-Wanin tekemisistä Tatooinella, saattoi rakastua ja hankkia lapsia. Luke on sittemmin jäljittänyt nämä lapset kun on uusia jedejä kouluttanut jne. Lisäksi uudessa leffassa kun Rey tuntee vetoa Luken miekkaan ja näkee sekä kuulee asioita ja ääniä, on tässä äänenä Obi-Wan ( Alec Guinness ja Ewan McGregor)

Laitetaan omakin lista :P
1. Episodi IV uusi toivo (Ehdottomasti paras näistä, vanhan ajan (okei tää on jo vanha) seikkailutarina hyvä vs. paha, joskaan leffassa ei ihan selvästi kerrota miksi imperiumi on paha, muuta kuin se mitä kapinalliset (terroristit?) sanovat)
2. Episodi V Imperiumin vastaisku (Tässä osassa lähtee kunnolla SW maailman mytologia käyntiin, ehdottomasti huippua)
3. Episodi II Kloonien Hyökkäys (puiset hahmot, mutta Juoni taustalla on nerokkaampi ja parempi kuin alkuperäisissä)
4. Episodi VII The Force Awakens (Hyvä yritys, liikaa otettu alkuperäisesta sarjasta tapahtumat ja vähän muokattu niitä. Uusi sukupolvi on ihan jees ja jännällä odotetaan seuraavia osia)
5 Episodi VI Jedin paluu (Alku hyvä, makee taistelu luke&vader, mutta ne hemmetin nallekarhut pilaa koko leffan, minä terävällä kepillä puhkon vihollisen saartorenkaat?).
6. Episodi I Pimeä uhka (Muuten ihan ok, jar jar häiritsee, mutta Anakin, minä vahingossa koko avaruusaseman ja muuta, olisi ollut edes vaikka 15v, niin olisi ollut uskottava jollain tasolla. Juoni taustalla on nerokkaampi kuin alkuperäisissä)
7. Episodi III Sithin kosto (Täysin idioottimainen tarina)

Arvasin kommenttia tulevan, mutta en nyt uskonut jonkun taas mielensä pahottavan :):heart:.
Sithin kostossa oli mun mielestä parasta, että siinä kaikki ns. raskassarjalaiset otti matsia. Vitutti kanssa tuossa uusimmassa pikku-Kylo Renin surkeus lopputaisteluissa :woot:

Arvasin kommenttia tulevan, mutta en nyt uskonut jonkun taas mielensä pahottavan :):heart:.
Sithin kostossa oli mun mielestä parasta, että siinä kaikki ns. raskassarjalaiset otti matsia. Vitutti kanssa tuossa uusimmassa pikku-Kylo Renin surkeus lopputaisteluissa :woot:
Renin koulutushan ei ollut vielä valmis eli ei vielä täysissä taidoissaan ja voimissaan. Eiköhän se tuosta episodien mukaan kehity sekin hahmo. Varmana tolla ulkonäölläkin on oma tarkoituksensa joka selviää kun kaikki episodit on katsottu ja paketissa

olipa paska leffa. Tuli mieleen matkijanärhi sen pikkutytön ja emoniggan itkuista. Ainut hyvä asia leffassa oli Han solo ja sekin... Jos tietäisin mitenkä huono leffa oli en maksaisi 13.5e biljetistä. Disney kusi star warsin.

Ei se huono ollu, mutta ei maailmaa järisyttäväkään. Ihan ok seikkailuelokuva, mutta kyllä kotimatkalla oli hivenen pettynyt fiilis.

Pettynyt siihen kuinka vähän tuossa oli mitään uutta. Tuntui niinkuin olisi jotain episode 4:n reboottia kattellut. Sankari löytyy aavikolta mutta se ei tiedä olevansa sankari, vaan ihan tavis duunari. Käydään alien-baarissa, kovis-bädääs-lentopoikakin löytyy, r2d2:n pikkuserkku, jnejnejne. Mielenkiinnolla odotan, että onko Finn ja Rey sisaruksia seuraavissa osissa... :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mun mielestä sithin kosto paras. Muita vaikea laittaa järjestykseen. Juuri se, että kovimmatkin heput otti miekat käyttöön ja tuli esiin erot eri tason tyyppien välillä. Ehkä kaikista episodeista eniten avasi sitä mitä se voima on ja miten se ilmenee eri henkilöissä eri vahvuisena. Palpatinehan niitä tarinoitaan Anakinille kertoili. Liekö itse ollut se joka tappoi elämän ja kuoleman hallinnan osanneen mestarinsa. Ja oliko tää Anakin kokonaan hänen aikaansaannoksensa, kun ilman isää sai raskaus alkunsa. Kovin innoissaan Jodallekin selitti kesken taistelun kuinka Darth Vaderista tulee voimakkaampi kuin he yhteensä. Ehkä niitä asioita olisi enemmänkin voinut avata, että kauanko ne sithit oli juoninut piilossa ennen tätä esiintuloa.

Mun mielestä sithin kosto paras. Muita vaikea laittaa järjestykseen. Juuri se, että kovimmatkin heput otti miekat käyttöön ja tuli esiin erot eri tason tyyppien välillä. Ehkä kaikista episodeista eniten avasi sitä mitä se voima on ja miten se ilmenee eri henkilöissä eri vahvuisena. Palpatinehan niitä tarinoitaan Anakinille kertoili. Liekö itse ollut se joka tappoi elämän ja kuoleman hallinnan osanneen mestarinsa. Ja oliko tää Anakin kokonaan hänen aikaansaannoksensa, kun ilman isää sai raskaus alkunsa. Kovin innoissaan Jodallekin selitti kesken taistelun kuinka Darth Vaderista tulee voimakkaampi kuin he yhteensä. Ehkä niitä asioita olisi enemmänkin voinut avata, että kauanko ne sithit oli juoninut piilossa ennen tätä esiintuloa.
Tämä liittyy ihan suoranaisesti siihen rule of two -kuvioon, että on vain yksi mestari ja yksi oppilas. Darth Bane jalosti tuon säännön opiskeltuaan Darth Revanin holokronia. Bane huomasi, että sithien ahneus ja keskinäinen kahinointi johtaisi vain heidän tuhoonsa. Kun sithejä on ainoastaan kaksi, niin ne kykenee operoimaan paremmin salassa. Tästä Darth Banen oivalluksesta alkaen homma jatkui rontti tuhannen vuoden ajan, vaikka jedit uskoi sithien tuhoutuneen. Viimeinkin Episodi 1:ssä sithien olemassaolo paljastui jedeillekin. Ja kyllä, Palpatine tappoi mestarinsa.

^
Palpatin tappoi mestarinsa. Mutta
suoralainaus:

"Unfortunately, he taught his apprentice everything he knew. Then his apprentice killed him in his sleep. Ironic. He could save others from death, but not himself."
―Palpatine, to Anakin Skywalker. Star Wars: Episode III Revenge of the Sith,

Plagueis was powerful enough that he could use the Force to influence the midi-chlorians to create life and keep those he cared about from dying, a precious knowledge that awarded him the epithet of "the Wise." Plagueis, however, also developed a belief that the Force could "strike back" at him for his power. In truth, he became so powerful that the only thing he still dreaded was losing his power.

Veikkaus, että Supreme Leader Snoke olisi Plagues.

Oli kyllä hyvä leffa. Itseeni huumori upposi hyvin.

Leffan jälkeen tuli himo katsoa kaikki SW :t uudelleen läpi, niin missä järjestyksessä te katsoisitte ne?

Eikö noi nyt kannata katsoa numerojärjestyksessä eli samalla myös aikajärjestyksessä? Miksi katsoa toisessä järjestyksessä varsinkaan kun on jo kuitenkin nähnyt ne kaikki? Ja tuossa järjestyksessä kun kattoo, niin jää paremmat loppuun :P

Ihan hemmetin tiukka leffa ja 3d:kin toimi todella hyvin(imax 3d). 4.5/5 tähteä.

Odotusarvo oli jossain episoodi 3:en tasolla. Rima ylittyi selvästi ja oli palattu osien 4-6 tunnelmiin. Leffassa oli paljon hienoa fanipalvelusta. Kohtauksia tai juonta ei turhaan pidätelty paikoillansa tai venytelty. Ihan hyvää huumoriakin oli seassa. Mitään ärsyttäviä ewokkeja tai pitkitettyjä pakollisia 3d efektikohtauksia ei onneksi ollut ahdettu mukaan.

Mua ainakin jaksoi naurattaa suora vittuilu epsien 1-3 alieneille, kun c3po tuli eka kertaa kuvioon mukaan

Tästä on hyvä jatkaa seuraavaan leffaan, mutta toivottaasti keksivät jotain uutta eivätkä kierrätä vain samoja juonielementtejä uudestaan. Tähän osaan kierrätys kyllä toimi hyvin, kun oli tehty ja jaksotettu niin viimeisen päälle hyvin.

Jos unohtaa nostalgiabonukset ja aika kultaa muistot hajatelman niin nostaisin tämän parhaaksi star wars leffaksi koskaan :)

Mun mielestä taas oli ihan sika siistiä että nimenomaan reyllä ja Kylo Renillä oli aivan olemattomat taidot, näyttää vaan sen minkä tasoisista voimankäyttäjistä on kyse. Vaikka Rey oli parempi kuin Ren niin silti oli senkin taidot aivan surkeat verrattuna siihen mitä tottui episodeissa 1-3 näkemään. Mutta tässä tuleekin esille mun mielestä se hieno homma että huomataan millainen tuo Jedi organisaatio on ollut joskus aikanaan ja nähdään miten se eroaa jos joku opettelee ihan vain taistelemaan valomiekalla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom