Splinter cell: Blacklist

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jerkku
  • Aloitettu Aloitettu

Jerkku

Dino
Liittynyt
3.12.2010
Viestejä
4 409
Keskustelua Tom Clancy sarjan tuoreimmasta tuotoksesta. Ilmeisesti tänään oli julkaisupäivä, ja itsellä juurikin tulossa koneelle. Ainakin vaikuttaa pirun lupaavalta ja nettipelikin kiinnostaa.

 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Kyllä SC 1 on legendaarinen, ja 2:n (Pandora Tomorrow) ja 3:nkin (Chaos Theory) pelailin läpi aikoinaan, sen jälkeen kokeillu niitä myöhempiä muttei niissä taso yltäny omasta mielestä noiden 3:n ekan tasolle. Oli hyvin erilaisiakin muistaakseni; hiljaisesta hiippailusta enemmän toimintaan siirrytty.

Blacklistin varmaan hommaan pleikkarille sit ku on todella alhaset hinnat, tai sit rupean merirosvoksi ja PC:lle. Multiplayer ei kyllä kiinnosta yhtään tästä, sellasen kuvan saanu, ehkä olen väärässä.
 
Tämä pitäisi ainakin palata hiukan juurilleen, tosin tähänkin ilmesesti myynnin takia laitettu pakollinen räiskintämahdollisuuski, mutta arvostelijoiden mukaan se on juurikin sellanen mistä ei saa mitään irti. Kenttien tekemiseen on kuulemma oikeasti nähty vaivaa, ja lähestymistapoja on paljon. Ei mitään putkijuoksua tms.

Multiplayer kiinnostaa siks koska spys vs mercs pelimuoto tekee paluun. Eipä 32€ paha hinta omasta mielestä ole. g2playstä saa tuohon hintaan.
 
Ensimmäinen kunnon tehtävä pelattu. Onpa huikea tasonnosto surkean Convictionin jälkeen. Haastettakin peli tarjoaa enemmän kuin tarpeeksi jos säätää ruuvia tiukalle.
 
olisi mukava kuulla vähän pakkislaisten omaa arvostelua, ja vähän sellasestaki kulmasta, että vertaa kuinka paljon tai miten on menty "takaisin juurille."
 
En kerennyt oikein pelata kun tuli lähtö. Ainoastaan "tutorial" tehtävää ja pelattavuus ainakin vaikuttaa hyvältä, mutta nyt jatkan ja aloitan ensimmäisen oikean tehtävän niin voin kohta kertoa lisää. Ainaki tolla vaikeimmalla(millä muulla voi muka pelejä pelata?) kun olet suojassa ja haluat ampua kaksi jätkää jotka ehtii sua sieltä suojan luota, aika nopea kaveri saa olla et kerkää molemmat niitata. Fisher kuolee herkästi ja vihut ampuu tarkasti.

E: Paitsi XCOM'ia ei pelaa vaikeimmalla ku joku taktiikkahirviö!
 
Eka tehtävä vieläkin menossa perfectionist vaikestasolla ja vaikuttaa aikas vaikealta peliltä. Herkästi tuppaa henki lähteä jos vihut huomaa. Tulee aika äkkiä luoti päähän ja se onki sit henki pois. Ei vielä mikään mullistava kokemus ole ollut, mutta tosiaan ensimmäistä tehtävää vasta teen.
 
Videorevikkaa.

 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Eka tehtävä suoritettu. Lopussa oli typerä räiskintäkohtaus, mutta se kesti vain 3min, joten ei pilannut koko peliä :D Huomattavasti parempi kuin Conviction oli, tässä pystyy ainakin 99% tehtävän suorittamaan hiippailemalla. Itse en ole 100% hiippailun, eli tässä pelissä luokitellun Ghost pelitavan ystävä, vaan tykkään myös teilata porukkaa varjoista. Tuo Ghost pelitapa on sitä ettei tyrmää ketään, eikä tule huomatuksi. Pelissä saa tehtävän jälkeen pisteitä sen mukaan miten olet pelannut. Ghost'illa saa eniten ja assaultilla vähiten. Siinä keskellä oli joku jota nyt en muista, mutta sen idea on että hiippaillaa ja välillä pistetään porukkaa nokosille. Tällä hetkellä antaisin arvosanaksi ehkä 82/100, mutta tosiaan vasta eka tehtävä pelattu.

Huomenna kirjottelen lisää kunhan olen pelannut lisää.
 
Nyt on vähän lisää pelailtu ja kyllähän tuo hyvä peli on. Peli on nykypeliks vaikeahko, mutta sehän on vain hyvä asia. Peli pääs oikeuksiina siinä vaiheessa kun tehtävä sijoittui rakennuksen sisälle, missä pystyi mm. katkaisemaan sähköt, ampumaan lamppuja pimeäksi jne. Ei yllä todellakaan hiippailussa Chaos Theoryn tai vanhempien MGS pelien tasolle, mutta parasta hiippailua ainakin PC'lle sitten chaos theoryn. Nettipeliä en ole päässyt testaamaan, koska ei ole pelaajia löytynyt oikein, mikä on aivan ymmärrettävää kun peli on ollut ulkona pari päivää.

Kyllä tästä 32€ arvosta hupia löytyy.
 
Ihan perseestä, että viimeisen vihun jälkeen tehtävä loppuu heti, eikä voi hakea läppäreitä sun muita enää.
 
^ Tuo on kyllä totta. Toinen mitä kaipasin olisi se että ruumiita voisi vetää. Kiva ku teilaa jätkän ja se jää oviaukkoon makoilee, sitten joko sen kaverit näkee sen ku se makoilee siinä, tai sit ku sitä alkaa nostamaan niin ne näkee sut. Pitäis pystyä vetämään vaikka jalasta se ruumis pois oviaukosta. Ja ainakin vanhemmissa MGS'ssä oli mukavaa kun pystyi laittamaan ruumiin kaappiin, sit vaikka jonku noisemakerin pisti siihen kaapin lähelle, oli hauska kahtoa ku vihu avaa kaapin ja ruumis kaatuu päälle :D
 
Quick saven puuttuminen on toinen, mikä vituttaa välillä suunnattomasti. Voisi nyt pari tallennusta olla kenttää kohden, ettei aina tarvitse aloittaa alusta. Kun noissa sivutehtävissä ei paljon mitään checkpointteja ole.
 
Mua taas vituttaa ku kuolmeasta/tehtävän kusemisella ei oo mitään haittavaikutuksia. Joutuu pelaamaan vähä uudestaan, mutta mitä sitten. Jos olis oikeasti vaikutusta jos kuolee niin tulis pelattua varmasti paremmin.
 
Back
Ylös Bottom