Spektaakkelimaiset elokuvat, joko niitä on liikaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Minusta on vain yksi spektaakkeli, mikä kaipaisi uutta tulemista valkokankaalle. Ja se on Mika Waltarin Sinuhe egyptiläinen. Ohjat pitäisi antaa Steven Spielbergille, joka tekisi aiheesta sitten 12-osaisen minisarjan.

Ehkä on liikaa, ehkä ei. Kuten aidan sanoi romanttisista komedioista: aina voi jättää katsomatta. Hittien katsominenhan on vain sitä massan mukana menemistä. Haastavampaa ja palkitsevampaa on etsiä erilaisia helmiä muualta kuin valtavirrasta.

Ei minua elokuvan spektaakkelimaisuus haittaa, kunhan tarina ja sen kerronta on kunnossa. Moni näistä uudemmista spektaakkeleista on tehty vain ja ainoastaan näyttämään että hei, nyt me pystytään tekemään elokuvaan valtavat puitteet. Siinä sitten mopo karkaa käsistä ja tarina jää minne jää. Valitettavaa sanoa, mutta uudet Starwarsit on melkeinpä tätä kategoriaa. Sillä poikkeuksella tosin, että fanina itse tarina on kuitenkin kiinnostava ja puitteet erittäin hienot, mutta silti jää vähän huono maku suuhun. Jotenkin kömpelöä kun kerronta horjuu.

LOTR on ollut mielestäni erinomainen poikkeus, tarina on jo valmiiksi vertaansa vailla ja huipputekniikkaa on käytetty tarinan kerronnan avustamiseen, ei vain esittämään sitä mihin tietokoneet pystyy tänä päivänä.

yani sanoi:
Minusta on vain yksi spektaakkeli, mikä kaipaisi uutta tulemista valkokankaalle. Ja se on Mika Waltarin Sinuhe egyptiläinen. Ohjat pitäisi antaa Steven Spielbergille, joka tekisi aiheesta sitten 12-osaisen minisarjan.

Tämä on tasan täysin totta, Sinuhesta on tehtävä mahtiluokan elokuva, siitähän on tehtykin joku tekeles, mutta sehän oli ihan katastrofi. Sinuhesta tulisi luultavasti todella toimiva elokuva, jos se tehtäisiin rahalla.

yani sanoi:
Kusimato sanoi:
Tämä on tasan täysin totta, Sinuhesta on tehtävä mahtiluokan elokuva, siitähän on tehtykin joku tekeles, mutta sehän oli ihan katastrofi. Sinuhesta tulisi luultavasti todella toimiva elokuva, jos se tehtäisiin rahalla.

Uusintafilmaus vai? Sillä Sinuhe Egyptiläisestä on tehty jo 50-luvulla ihan ison tason elokuva kuten Kusimato jo sanoi:

- http://www.imdb.com/title/tt0046949/
- http://www.imdb.com/title/tt0046949/fullcredits#writers

Toimintaelokuva :jahas:
Noh, paremmin se toimisi ihan yhdistelmänä draamaa, fantasiaa ja toimintaa Taru Sormusten Herrasta-tyyliin.

Jep, olen nähnyt alkuperäisen elokuvan vuodelta '54. Ainut mieleenpainuva asia elokuvasta oli Nefernefernefer :kuola: (sillä häntä pidetään kauniina eikä kukaan, joka kerran on sanonut hänen nimensä, voi olla toistamatta sitä toisen ja kolmannen kerran.)

Señor Spielbergo olisi hyvä valinta ohjaamaan minisarja, sillä hän on viimeisen päälle sentimentalisti. Saataisiin Sinuheen ja Kaptahiin sisältöä ja aitoutta. Elokuvaan olisi vaikea puristaa tarpeeksi tapahtumia, mutta parempi sekin olisi kuin ei mitään.

Spektaakkelimaiset elokuvat Gladiaattorin, King Arthurin ja näitten historileffojan sarjaan.. Karthagolaisten Hannibalista kertova leffa jossa Vin Diesel esittää Hannibalia. Sitten niitä on yks liikaa.

Francine sanoi:
Mä en ainakaa jaksa kattoa enää yhtää alexander-troija-kloonia :( Olis kiva, jos juoneenkin vois vähän panostaa.

Ei kyllä kiinnosta minuakaan. Troijan kävin katsomassa, mutta alexander, king arthur ja kumppanit eivät voisi vähempää kiinnostaa.

Jonny sanoi:
Ei kyllä kiinnosta minuakaan. Troijan kävin katsomassa, mutta alexander, king arthur ja kumppanit eivät voisi vähempää kiinnostaa.

Troija on ihan halpis shaissea Alexanderiin verrattuna. Se on aivan loistava paketti. :5: Paras leffa mitä mä oon vuosiin katsonut.

T: Kreikkafani ;)

Ainoo spektaakkeli mitä mä odotan on King Conan, paitsi mitä nyt on kuullu juttuu että arska ja milinius ei oo remmissä mukana eli, en taida odotella sitäkään :(

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Näissä historiallisissa spektaakkeleissa on nykyään se ongelma, että suurta yleisöä kiinnostavia, aikaisemmin filmaamattomia mittelöitä ei enää löydy. Kaikki parhaat ja mielenkiintoisimmat taistot on jo kuvattu. Itseäni ainakin kiinnostaisi nähdä mielummin vaikka Gladiaattori 2 kuin joku Peloponnesolaissodista (tai miten ikinä kirjoitettiinkaan) kertova leffa. Tietty kyllähän se juoni/ohjaaja/näyttelijät viime kädessä ratkaisee.

Btw, on tuo imdb kyllä mahtava sivusto. Jouko Aholastakin löytyy viitteitä mm. Kokkisota ja Se on siinä -esiintymisiin :) : http://www.imdb.com/name/nm0014261/

Alicia sanoi:
Troija on ihan halpis shaissea Alexanderiin verrattuna. Se on aivan loistava paketti. :5: Paras leffa mitä mä oon vuosiin katsonut.

T: Kreikkafani ;)

Minusta taas Alexander oli ehkä huonoin ennakkohypetetty spektaakkelielokuva koskaan, ja luen tähän mm. Independence dayn mukaan.

Mutta istu ja pala, Vin Diesel on ottanut haasteen vastaan...

Ben Hurista lähtien kaikki kunnon "spektaakkelit" on ollu pakko tuijottaa ja suurin osa on ollu varsin hyvää materiaalia, kuten nyt esim. Gladiaattorit, mutta ei meikäläiseen ainakaan tehny kovin suurta vaikutusta tämä Alexander kyhäelmä. Lisää vaan näitä...

amf sanoi:
Ben Hurista lähtien kaikki kunnon "spektaakkelit" on ollu pakko tuijottaa ja suurin osa on ollu varsin hyvää materiaalia, kuten nyt esim. Gladiaattorit, mutta ei meikäläiseen ainakaan tehny kovin suurta vaikutusta tämä Alexander kyhäelmä. Lisää vaan näitä...

Tämä
finland.jpg
vai tämä
1458681.jpg

:D

yani sanoi:
Tämä... vai tämä.....

:D

No niin sitte.. Osui ja upposi :nolo:

Suositut

Back
Ylös Bottom