SP2:n asennuksen jälkeinen ongelma

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja IsoDino
  • Aloitettu Aloitettu

IsoDino

VIP
Dino taas sählää koneensa kanssa ja kaiken lisäksi taitaa teknisin vehje olla leivänpaahdin mitä osaan oikein käyttää.. :rolleyes:

Asensin uuden Win Service Pack 2:sen. Jostain syystä tulin toisiin aatoksiin ja ajattelin että "poistan" sen. Järki jäässä ajattelin että siirrynpä eiliseen pisteeseen järjestelmän palauttamisella ja että näin se olis samassa tilassa kuin edellisenä päivänä. Näinhän se teoriassa menee(ainakin joskus), mutta ei ainakaan tässä tapauksessa. Sen jälkeen ei ole toiminut enään kuin explorer(eli netti) ja outlook. Kaikki muut ohjelmat kone yrittää avata wordillä tai jossain muussa sovelluksessa tai ilmoittaa että "windows ei voi avata tätä tiedostoa". Lisäksi lähes kaikkien ohjelmien kuvakkeena on word.

Mitä siis olen tehnyt ja kuinka pääsisin helpoiten takaisin "normaaliin tilaan" vai oonko sekoittanut koneen totaalisesti. :curs: :curs:

Voi vittu, olis kannattanu käydä kouluja eikä nostella punnuksia!!

Apuja pleees, olen vain tälläinen peruskäyttäjä, jos ei täältä löydy apuja niin täytyy soitella "naapuri" apuun.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
System restore on idealtaan hieno mutta toteutukseltaan varsin persiistä. En ole kuullut yhdestäkään onnistuneesta palautuksesta.

Itse pääsin SP2:nen kirouksesta asentamalla tänää WinXP:n uudestaan C aseman formatoituani :rock:

SP2:een en enää koske ennekuin se on päivitetty tai integroitu johonkin windows julkaisuun. Bugeja aivan julmetusti. Muutenkin olen tarkka mitä asennan mutta pääsi tämä SP2 tavallaan lipsahtamaan :curs:

Ei muutakuin tärkeä roju talteen ja format C: :hyper:

Itse asensin tuoreelle kovolle slip-streamatun SP2:n ja hyvin on pelittänyt. Palautteesta päätellen kaiken vanhan rojun päälle tuo SP2 ei näytä kovin kiltisti asentuvan...

Ei tuo kaikilla aiheuta ongelmia. Minä asensin tuon "puolihuomaamatta", polttelin samalla levyä ja huomasin vasta siinä vaiheessa että SP2 sinne asentui kun pyysi käynnistämään uudestaan. :)

Kone toimii vallan mainiosti.

Esox Lucius sanoi:
Itse asensin tuoreelle kovolle slip-streamatun SP2:n ja hyvin on pelittänyt. Palautteesta päätellen kaiken vanhan rojun päälle tuo SP2 ei näytä kovin kiltisti asentuvan...
Täällä SP2 asennuksen jälkeen käynnistin koneen uudestaan, ja 10-60 sekuntia käynnistyksestä kone kaatui aina, niin ettei auttanut kun kylmäkäynnistys. Vikasietotilassa selvisi että F-Secure Internet Security 2004:n palomuuri ei tykkää uudesta Tietoturvakeskuksesta. Onneksi en ehtinyt asentaa koko XP:tä uudestaan... Nyt olis toimiva virusohjelma hakusessa. F-Secure 2005 ehkä? Niin ja F-Securen sivuiltakin löytyi päivitys tuohon 2004 ongelmaan, mutta kun sitä ei voinut ladata sieltä kun kone kaatui aina ensin.

Pistänpä tähän samaan kysymyksen... Eli tuleeko sp2 winxp:n automaattisten päivitysten mukana (asetuksena että lataa päivitykset, mutta ilmoittaa ennen asennusta)? Nyt juuri on tyrkyllä jokin päivitys, mietityttää että onko se toi sp2 vaiko ei...

wippe sanoi:
Pistänpä tähän samaan kysymyksen... Eli tuleeko sp2 winxp:n automaattisten päivitysten mukana (asetuksena että lataa päivitykset, mutta ilmoittaa ennen asennusta)? Nyt juuri on tyrkyllä jokin päivitys, mietityttää että onko se toi sp2 vaiko ei...

Tulee.

Kyllähän winukka kysyy ennen asennusta, et mitä tehään, mut mikset asentais? Aina on ilmennyt ongelmia päivitysten kanssa..niin pitkään ku tietskoja on ollut olemassa :)

Kyllä niihin mahdollisiin bugeihin tulee hotfixit..

Tulee se sieltä.Eikös siitä näe tiedot mikä päivitys se on?Jos on lähemmäs sata meganen,niin ainakin sit tietää et on se...

Jullikka sanoi:
Tulee se sieltä.Eikös siitä näe tiedot mikä päivitys se on?Jos on lähemmäs sata meganen,niin ainakin sit tietää et on se...

Jep, n.100Mt on sp2

Itse ajelin sen suoraan sp1:n päälle, tosin kaikki hotfixit alla, eikä mitään ongelmia..Norton Internet Security 2003 alla, ja kaikki futaa

Juu, kiitosta vaan avusta! En löytänyt tietoa mikä päivitys tulee... en edes windows updatesta... todennäköisesti se kyllä jossain näkyy, mutta minä vaan en huomannut :)

Sain vähän semmosta infoa että sitä ei kannattaisi vielä asentaa.... voi tulla yhteensopivuusongelmia ohjelmien kanssa yms....

Markku sanoi:
Nyt olis toimiva virusohjelma hakusessa. F-Secure 2005 ehkä? Niin ja F-Securen sivuiltakin löytyi päivitys tuohon 2004 ongelmaan, mutta kun sitä ei voinut ladata sieltä kun kone kaatui aina ensin.

Sygate ainakin näyttää toimivan ihan hienosti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom