Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
vilma-liina sanoi:kalikka kalahti... Tuo ammattitaito riippuu varmaan hyvin pitkälle koulusta ja siitä, kuin hyvin koulutus on suunniteltu ja kuinka paljon itse siihen opiskeluun on panostanut. Itse olen pyörinyt oikeastaan vain ja ainoastaan lastensuojelussa ja erityisnuorisotyössä, ja väittäisin kirkkain silmin olevani aika rautainen ammattilainen :arvi: Tosin mulla oli pohjalla sosiaalialan ohjaajan tutkinto, jonka täydensin samaan putkeen sosionomi amk:ksi. ;)
Rinkku sanoi:Olen syvästi hämmästynyt, että sä et ole päässyt! Ketä sinne sitten pääsee, ellei tollanen älykäs ja sosiaalinen, hyvän hermorakenteen omaava tyyppi. En jotenkin jaksa uskoa, että olisit livenä kovin erilainen kuin netissä...
Rinkku sanoi:Lastensuojelu työllistää tolkuttomasti sosionomeja. Itse tein tosin kasv.kand papereilla, mutta se oli tavallaan niinku väliaikaista hommaa. Vilmishän lastensuojelussa on kanssa, en kyllä tiedä millä tutkinnolla.
TomiTheHuge sanoi:Pää asia on, että olemme samalla alalla ja teemme tärkeää työtä vai mitä vilma-liina?? :kippis1:
Ekimies sanoi:Provoa: mä suosittelen, että kannattaa hankkia joku vakava ongelma itselleen. Esimerkiksi taipumus säännöllisiin masennusjaksoihin tuo pisteitä. Säännöllinen lääkitys vielä plussaa "mulla on viidet eri pillerit, joita syön, että pääsen aamulla sängystä ylös". Haastattelussa kannattaa olla muutenkin yliavautuvainen "mä olen avioerolapsi, siis mun vanhemmat on eronnut, mutta mä olen muuten ihan tavallinen nuori nainen". Plussaa tulee, jos hakijalla on kotona elätettävänä joku päihde- tai mielenterveysongelmista kärsivä puoliso, jonka hoitaminen lamauttaa aika ajoin kaiken opiskelu/työtehon.
yksityinen on aina yksityinen voi jee kun riittää näitä palkan hehkuttajia :jahas: . "tienaan ainakin 10 000 egeä kun läpäisen tän ja ton kurssin." just joo. lähihoitajien niin kuin sairaanhoitajienkin palkkaus on aivan perseestä, sori nyt vain! :curs: riippuu tietty jos tekee paljon sunnuntaitunteja ja öitä, tietty palkka korkeampi. mut eipä pääse kyl tässä ammattissa rikastumaan. pientä realismia palkan hehkuttamiseen, ei oikein meinaa uskoa todeksi, että tässä ammattissa vois saada suht hyvääkin palkkaa työn raskauteen nähden.twinlab sanoi:Höpö, höpö.. Pääkäupunki seutu, sairaankuljetus yksityisellä. Ihan salettiin pääsee yli 2000€/kk.
Sit läpäisee hoitotason tentin, niin tulee taas ~200€ lisää palkkaan/kuukausi.
Ai, niin ja mäkin TK:n osastolla kesäduunissa tienasin puolesta kuukaudesta n.1300€.
PikkuEero sanoi:Ambulanssi-hommissa ja varsinkin yksityisellä puolella tienaa ihan kivasti. Näin kaverilta ainakin kuultuna. Itse olen tehnyt lähinnä julkisella puolella(keskussairaala ja kaupungin vanhainkodit) töitä ja voin sanoa että noihin yli 2K palkkoihin on vielä matkaa aika tavalla. Tottakai kun lanssivuorot kestää 24h kerrallaan, tuo se ihan mukavat lisät. Ja voisihan sitä valmistumisen jälkeen suunnata sinne pääkaupunkiseudulle lanssifirmoihin näytille. Tiedä vaikka savolainen charmi purisi:D Miehenä hoiva-alalla on hupia..
Aylah sanoi:yksityinen on aina yksityinen voi jee kun riittää näitä palkan hehkuttajia :jahas: . "tienaan ainakin 10 000 egeä kun läpäisen tän ja ton kurssin." just joo. lähihoitajien niin kuin sairaanhoitajienkin palkkaus on aivan perseestä, sori nyt vain! :curs: riippuu tietty jos tekee paljon sunnuntaitunteja ja öitä, tietty palkka korkeampi. mut eipä pääse kyl tässä ammattissa rikastumaan. pientä realismia palkan hehkuttamiseen, ei oikein meinaa uskoa todeksi, että tässä ammattissa vois saada suht hyvääkin palkkaa työn raskauteen nähden.
velax sanoi:itse työskentelen sosionomin papereilla erityisluokanopettajana. (Jos kävis vuoden mittaisen pätevöitymiskurssin niin noususu 2700€)