Sormipuristimet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topini
  • Aloitettu Aloitettu
Heipä hei,

Ostinpa tuossa heräteostoksena jäykähköt sormipuristimet, ja tahtoisin kysyä, onko niillä mitään vaikutusta, esim. puristuskykyyn? Ja mihin kaikkiin käden lihaksiin nuo vaikuttavat?

Kun tekee molemmilla käsillä 3 x 30 sarjaa niin alkaa jo käsiä polttamaan kivasti.

Mielestäni noilla on vain kiva leikkiä kun katsoo esim. elokuvaa :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
On ne mukavia stressileluja ainakin :) Ite olen puristellut jo vuosikausia päivittäin.
Kivasti ne tuppaavat ainakin hajoamaan ajan kuluessa. Pari-kolme paria on jo hajonnut käsiin...heikkoa muovia :rolleyes:

Kannattaa mieluummin ostaa kunnon peli ja tehdä lyhyttä sarjaa jos voimaa halajaa.

koulukaverilla oli kivat kyynävarret kun oli pari vuotta tehnyt joka ilta 1 x max

Itse ostin kanssa puristimet viikko sitten.

En tiedä onko jäykkyyksissä ero vai olenko niin kynis että 20 toistoa on aivan max noilla vehkeillä?

Kyllä noi ihan kivat stressilelut ovat, kuulemma lätkänpelaajat käyttää noita forkkujen vahvistamiseen ja puristusvoimien parantamiseen.

Mulla ainakin tuntuu ottavan eri kohtiin kun rannekäännöt.

Topini sanoi:
Heipä hei,

Ostinpa tuossa heräteostoksena jäykähköt sormipuristimet, ja tahtoisin kysyä, onko niillä mitään vaikutusta, esim. puristuskykyyn? Ja mihin kaikkiin käden lihaksiin nuo vaikuttavat?

Kun tekee molemmilla käsillä 3 x 30 sarjaa niin alkaa jo käsiä polttamaan kivasti.

Mielestäni noilla on vain kiva leikkiä kun katsoo esim. elokuvaa :)

Liian löysille vaikuttavat, jos pystyt samalla leffoja tiirailemaan. Captains Of Crushit tai muut järeämmät vieterit ovat parempia kuin urheilukaupan muoviviritykset.

Auttavat puristusvoimaan kyllä, kunhan niillä muistaa treenata samaan tapaan kuin muitakin lihaksia. Joku mulle joskus vaahtosi, että ei tee sorminivelille hyvää jatkuva vieterin vemputus, mutta en ole ainakaan vielä huomannut mitään nivelongelmia.

Forkkuihin saa paremmin poltetta myös tämäntyylisella rullailuhässäkällä (One Wicked Wrist Roller): http://www6.mailordercentral.com/ironmind/prodinfo.asp?number=1254
Tuo putkilo siis viritetään esim. kyykkyhäkin siihen poikittaisrautaan olkapäiden korkeudelle ja limppu naruun. Sitten vaan kelaillaan sitä limppua ylös-alas pari kertaa. Ei pitäisi olla vaikea askarrella itsekin tuollainen, jos käsillä vain on joku karheapintainen ranteen paksuinen putkenpätkä ja joku kiipeilynarun pätkä.

PS. En ole missään kaupallisissa yhteyksissä ko. IronMind firman kanssa vaikka nimimerkki onkin ko. firman paketista aikoinaan luntattu. Tämä ei siis ole mainos.

IronMind sanoi:
Ei pitäisi olla vaikea askarrella itsekin tuollainen, jos käsillä vain on joku karheapintainen ranteen paksuinen putkenpätkä ja joku kiipeilynarun pätkä.

Tein kotona tämmösen joku aika sitten, mutta ei ole verrattavissa mielestäni noihin puristuspihteihin... ottavat samoihin kohtiin noi "rullaukset" kuin rannekäännötkin mielestäni...

Mistä tommoset captain of crushit vois tilata/ostaa? heittääkää linkki...

Jartze sanoi:
Tein kotona tämmösen joku aika sitten, mutta ei ole verrattavissa mielestäni noihin puristuspihteihin... ottavat samoihin kohtiin noi "rullaukset" kuin rannekäännötkin mielestäni...

Mun mielestä toi rullaus pätkii käännöt ainakin 6-0. Ja niitä sopivasti supersarjoina puristuspihtien kanssa, niin voila...

Jartze sanoi:

Mistä tommoset captain of crushit vois tilata/ostaa? heittääkää linkki...

Olikos sulla se rulla/kapula kiinteästi jossakin kiinni? Jos teit irrallisella kapulalla edessä, niin tuossa tulee huijattua liian helposti. Eli siihen kapulaan tulee selkäytimestä sellainen olkapäillä & kropalla tehty heijaus, että kädet pyörähtävät juuri siinä heijauksen yläkohdassa jolloin paino on keveimmillään.
-> Forkut eivät saa juurikaan treeniä, mutta koko kroppa saa kevyen aerobisen.

Jos sulla ei ollut tuollainen putki, vaan umpikapula niin silläkin saa huijauksen minimoitua, kun teet seisomalla jonkun korokkeen päällä kädet rentona ja suorana. Eli siis se kapula rullailee siinä munien edessä. Vaatii tietty johonkin penkille kiipeämisen tai vaikka kaksikerroksisen kämpän, mutta toimii lähes yhtä hyvin kuin tuo kyykkyhäkkiin pujotettava putkenpätkäkin.

Niin ja myös minun mielestäni kyllä tämä vanhan kansan rullaus antaa paljon rannekääntöjä ja vietereitä paremman poltteen forkkuihin. Ainoa huomaamani miinus on karhealla rullalla innolla rullaillessa kämmennahkojen nopeahko puhki kuluminen.

IronMind sanoi:
Olikos sulla se rulla/kapula kiinteästi jossakin kiinni? Jos teit irrallisella kapulalla edessä, niin tuossa tulee huijattua liian helposti. Eli siihen kapulaan tulee selkäytimestä sellainen olkapäillä & kropalla tehty heijaus, että kädet pyörähtävät juuri siinä heijauksen yläkohdassa jolloin paino on keveimmillään.

ihan irrallinen on... no, itse kyllä poltteen saan... :whip:

Mitenhän kannattais näillä grippereillä treenata ettei forkut ajaudu ylikuntoon? Tulee forkut muutenkin treenattua kerran viikossa (hauis- tai selkätreenin yhteydessä) ja lisäksi saa rasitusta juuri tuosta toisesta treenistä. Riittääkö treenien jälkeen parit sarjat vai pitääkö noita tosiaan joka päivä rutistella että mitään hyötyä? :)

Daug sanoi:
Mitenhän kannattais näillä grippereillä treenata ettei forkut ajaudu ylikuntoon? Tulee forkut muutenkin treenattua kerran viikossa (hauis- tai selkätreenin yhteydessä) ja lisäksi saa rasitusta juuri tuosta toisesta treenistä. Riittääkö treenien jälkeen parit sarjat vai pitääkö noita tosiaan joka päivä rutistella että mitään hyötyä? :)

Itse ostin Captains of Crush trainer gripperit viime vuonna ja kerran viikossa riitti. Aluksi sain 5 toistoa kummallakin kädellä ja 3 sarjaa. Sitten lisäsin joka viikko 1 toiston per sarja. Muistaakseni kun sain toistoja 12/12 x 3 sarjaa niin vaihdoin raskaampaan malliin numero 1:seen. Pääsin jo numero 2:seen kun jotain ihme työkiireitä tuli ja sitten lopetin koko touhun.

Hyödystä vielä sen verran, että noiden treenien jälkeen en ole IKINÄ joutunut käyttämään vetoremmejä maastavedossa. Mikä oli myös syy tuohon CoC treenaamiseen.

Nykyään olen taas alkanut treenata noilla grippereillä, josko joskus saisi numero 3:sen kiinni...

Random sanoi:
Myykös noita Captain of crusheja kukaan suomessa? Google ei tuottanut oikein tulosta...

Itse ostin Tampereen 2Uncles kaupasta, mutta sitä ei taida enää olla...Ainakin Saken verkkokaupasta saa hintaan 39€/kpl.

Joo, kyllä noita aikansa sai haravoida sieltä googlesta:)

Tietysti jos salilla on otteenvahvistaja mihin menee levypainot niin ajanee varmaan saman asian.

edit: linkki poistettu ja tekstin asua muutettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom