Sormien puutuminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bone_
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
MEnkää hierontaan . Tossa toisessa topicis laitoin kuvanki viel mikä hemro on puristuksissa. Siit rannekanavan ahtautumisesta en tied mutta aika normaali vaiva tietokoneella istuvillaki että on hartian seudulta niin jumissa lihakset että painaa hermoa . Hierontaa hierontaa hierontaa säästyttepähän sairaslomilta jne .. mutta ei ole pakko uskoa :D

Tosta mun naaman puutumisesta vielä jatkoa - se on levinnyt/syventynyt leukaperiin. Mä haluaisin olla vaan suu auki, kuola valuen pöydälle. Mutta se ei taida olla korrektia. Tosi rasittava fiilis, onneksi ei ole tänään kokouksia.
Ensi viikolla on neurologin vuoro, mutta ihan rehellisesti en usko että neurologista on mitään apua. Jos tämä kaikki on alkanut jostain niska-/olkajumista joka on saanut kasvoihin johtavan hermon painalluksiin, minkäs sortin hieronta voisi tepsiä? En ole ikinä ollut.

Jos jotain pitää veikata, niin panokseni laittaisin kyynerpäähän nojaamiselle. Sitä harrastin aika paljonkin, jonka oon nyt saanut kitkettyä asentovalikoimasta pois.

Samaa vasemman käden pikkurillin ja nimettömän puutumista täälläkin. Kuinka moni teistä istuu koneella joko töiden takia tai muuten vaan suht ison osan päivästä? Itse olen yhdistänyt puutumisen siihen, että pidän vasurin kyynärvartta viereisen tuolin kovaa selkänojaa vasten. Selvä yhteys, eli varmaan jotain hermoa painan samalla. Puutuminen menee yleensä parissa tunnissa ohi ja ravistelu saattaa auttaa vähän.

Ei mitään vakavaa ja välttämällä hermon altistumista puristukselle luulisin, että häviää koko vaiva..

E: siis yhtäjaksoista puutumista viime tiistaista lähtien (otin oikeeseen olkapäähän (lihaan kai se menee?) jäykkäkouristusrokotteen, jospa se on voinut osua johonkin? Jos se on mahdollista, en tee asialle mitään ellei puutuneisuus jatku vuotta tms).

Itsellä oli vähän saman tyyppinen tilanne viime syksynä. Olin ottanut hepatiittirokotuksen ja seuraavana päivänä alkoi ylähuulessa ja vasemmassa poskipäässä omituinen "turra", puutunut tunne. Lääkäri epäili kasvohermohalvausta. Oireet kestivät pari viikkoa ja menivät itsestään ohi.

Tosta mun naaman puutumisesta vielä jatkoa - se on levinnyt/syventynyt leukaperiin. Mä haluaisin olla vaan suu auki, kuola valuen pöydälle. Mutta se ei taida olla korrektia. Tosi rasittava fiilis, onneksi ei ole tänään kokouksia.
Ensi viikolla on neurologin vuoro, mutta ihan rehellisesti en usko että neurologista on mitään apua. Jos tämä kaikki on alkanut jostain niska-/olkajumista joka on saanut kasvoihin johtavan hermon painalluksiin, minkäs sortin hieronta voisi tepsiä? En ole ikinä ollut.

Niskahartiaseudun jäykkyydestä tuo VOI johtua mutta kandee kuitenkin käydä siellä neurologilla, en halua pelotella mutta onko sun pää kuvattu?

Mutta kuten sanottu, jos oot tarpeeksi "jumissa" niin ei ole mitenkään mahdotonta että juurikin puolet naamasta tai vaikka koko naama puutuu. Niska-hartiaseudun hierontaan vaan. Yhdellä kerralla tuskin pääset, jos noin juntassa ihan oikeesti oot, mutta ei siitä haittaakaan ole.

Kiitos paljon neuvosta Tähtityttö ja Niinukka!! Ehkä tämä menee itsestään ohi. Neurologi on ensi viikolla, silloin rokotuksen ottamisesta on juuri se pari viikkoa (en ole vielä ottanut päästä kuvia tai mitään). Ehkä pyrin ottamaan niska-hartiahierontaa tälle ja ensi viikon alulle, katsotaan jos tepsisi! Jos en ole ainoa, joka naama on turtana rokotteen jälkeen, uskon tämän johtuvan siitä että jokin hermo siinä meni.

Eli hierontaa ja neurologi, jos tolla kombolla ei syytä löydy niin on jo ihme.

Eli vasemman käden pikku -ja nimetön sormi puutui salireenin jälkeen eikä helpota millään. Kellään ollut samoja ongelmia tai tietoa mistä vois johtua ? n. 6kk takaperin oli sama puutumisongelma joka kesti monta viikkoa ja nyt ilmeni taas sama puutuminen saman käden samoissa sormissa.

3 vuotta sitten leikattiin vasenkäsi kun kyynärluu lähti irti peltoauto "onnettomuudessa". Tiedä sitten vaikuttaako ko. asiaan ?

Eli vasemman käden pikku -ja nimetön sormi puutui salireenin jälkeen eikä helpota millään. Kellään ollut samoja ongelmia tai tietoa mistä vois johtua ? n. 6kk takaperin oli sama puutumisongelma joka kesti monta viikkoa ja nyt ilmeni taas sama puutuminen saman käden samoissa sormissa.

3 vuotta sitten leikattiin vasenkäsi kun kyynärluu lähti irti peltoauto "onnettomuudessa". Tiedä sitten vaikuttaako ko. asiaan ?

N. ulnariksen pinnetilalta kuulostaa. Onnettomuudessa varmasti hermon kulku on ahtautunut entisestään ja sitten erityisesti punttitreeni provosoi kun lihakset menee pumppiin ja on vielä vähemmän tilaa.

Hoitona venyttely ja kevyempi harjoittelu, tarvittaessa tulehduskipulääke ja kylmää voi koittaa.

Jos pikkusormi ja nimettömän pikkusormen puoleinen sivu puutuvat, niin ulnaarihermohan siellä on puristuksessa ja ongelma voi löytyä ihan nikamatasolta kaularangasta tai sit olka- tai kyynärpään alueelta. Osaava kiropraktikko/OMT-fyssari/osteopaatti tms osannee hoitaa vaivan kuntoon. Rannekanavaoireyhtymältä eli medianuksen pinteeltä tuo ei ainakaan kuulostais.. jos pakkikselta fyssareita löytyy, niin osannevat selittää asian seikkaperäisemmin. Hieronta voi auttaa myös...

Jos pikkusormi ja nimettömän pikkusormen puoleinen sivu puutuvat, niin ulnaarihermohan siellä on puristuksessa ja ongelma voi löytyä ihan nikamatasolta kaularangasta tai sit olka- tai kyynärpään alueelta. Rannekanavaoireyhtymältä eli medianuksen pinteeltä tuo ei ainakaan kuulostais.. jos pakkikselta fyssareita löytyy, niin osannevat selittää asian seikkaperäisemmin.

Tai ranteen alueelta, tai ei missään niistä. Tai sitten rannekanavaoireyhtymä, tai sitten ei.

Onko vanhalla vammalla mitään merkitystä asiassa? Voi olla. Tai sitten ei, riippuu missä vika on ollut ja mitä leikkauksessa on tehty.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Molempien pikkusormien ja nimettömän puutuminen

Mulla puutui ensin vasen pikkusormi, sit levis nimettömään, ja sitten pikku hiljaa toinen käsi sama juttu. Oireet alkoivat, kun otin uuden korkean työpöydän käyttöön, jossa kyynärpäät lepää pöydällä, ja mun duuni on hyvin pitkälle tietokoneen käyttöä. Jatkuva paine kyynärpäihin aiheutti pinteen. Helpotti pikku hiljaa, kun muutin työasentoa niin, että kyynärpäät on ilmassa, eikä nojaa pöytään tai tuolin käsinojiin.

Mä venytin rintalihasta ja yläasennossa vihlas ihan pirusti. Vasemman käden etusormi, peukalo, käsivarsi ja hauis on nyt olleet puutuneena viikon verran. Vasemmassa hauiksessa ei oo juurikaan voimaa. Kaks kertaa oon käyny osteopaatilla ja hermohan siellä on vaurioitunut/jäänyt puristuksiin. Ja hermovauriot paranee hitaasti. Osteopaatti on hieronut kättä ja yläselkää ja nyt alkaa hieman helpottaa. Rannetuesta oon saanut hieman apua, kun ranne ei pääse taipumaan niin käsivarren ja hauiksen lihakset saavat levätä enemmän. Suosittelen kyllä enemmin kääntymään osteopaatin puoleen kuin lääkärin.

Heitänpä omat vaivat tänne jos sais jotain uutta näkökulmaa.

Elikkä vaivat alko n.5kk sitte, eka tuli kyynerpäät kipeeks. Siitä pari viikkoo ni käsissä alko tulee semmosta tunnetta et ei veri oikeen kierrä (väsy tosi nopeesti esim jos kanto jotain tms.)
Siitä sitten n.3kk eteenpäin pääsin vihdoin omt fyssarille joka sitte manipuloi noita selän trigger pisteitä. Noh, sen seurauksena alko sitte koko yläkroppa (kädet, vatsat kaula, selkä jne) kramppailemaan.

Sen jälkeen kokeilin hierojaa, ei auttanu. Sitte kiropraktikon luo, kahen hoitokerran jälkeen vaivat alko helpottuu ja katos melkeen kokonaan. Kolmannen jälkeen ne tuli takas. Varasin ajan vähän kokeneemmalle sällille (kiropraktikko), nyt on sielläki käyty kolme kertaa. Rangan pitäis olla kunnossa. Kramppeja ei enää tuu mut toi sama vaiva mikä nyt tän 5kk on ollu ni jäi, eli kädet, niska ja hartia väsyy nopeesti (huomaa justiin ku roikkuu vaikka tangossa tai pitää päätä käännettynä johonki suuntaan). Sen lisäks alkaa huimaamaan aina kun nousee makuulta tai istuma-asennosta seisomaan ja "elohiiriä" tulee eri puolille yläkroppaa (eli lihas nykii silleen homosti). Nyt on sit viel tosta lapojen kohalta ja vähän lähempää rankaa selkä aika herkkänä (saattaa johtuu tietysti noista käsittelyistä).

Viimesimmästä kiropraktikko käynnistä on nyt 2 päivää, sinne en enää mee. Et jos ei nyt parissa viikossa helpota ni ajattelin lähtee ihan normilääkärin kautta eteenpäin. Muttamutta, kenelläkään ikinä ollu samanlaisia vaivoja tai jotain ideaa mikä vois olla tai jotain poppakonsteja mitä vois kokeilla. (Venyttelyt, jumppaaminen, totaalilepo, magnesium + b-vitamiini on kokeiltu). Ite oon ajatellu et vois olla joku aineenvaihduntahäiriö hermostossa tai joku muu hermostohäiriö.

Mainittakoon nyt vielä että oireita edels muutama kuukauden aika tiukka treenijakso (punttia ja lukkopainia).

Huh kun tuli pitkä teksti. No toivottavasti joku jaksaa lukee.

E: niin ja tällä hetkellä vedän buranakuuria ja hieron voltarenia selkään, jos nyt olis vaikka jotkut hermot tulehtunu tai jotain, en tiiä..

Itse ihmettelin ja taistelin useita vuosia käsien puutumisen ja voimattomuuden kanssa. Etelä-Suomeen muutettua kävin työterveystarkastuksessa ja sanoin, että tällaista probleemaa ollut. Siitä lähti nopeasti pyörät pyörimään ja eikun Meilahteen. Siellä todettiin TOS- oireyhtymä: hermot ja verisuonet puristuvat ylimmän kylkiluun ja solisluun väliin, kun nostan kädet vaakatasoon tai suoraan ylös. Ranteissa ei tuntunut enää edes pulssia. Vuosi sitten poistettiin vasemmalta puolelta ylin kylkiluu ja nyt ollaan leikkausjonossa toisen puolen operointia varten. Leikkaus on nopea ja toipuminen helppo.(ainakin itselläni).

No mulla katoo ranteesta pulssi kun pidän käsiä ylöspäin n.30sekkaa..Kertokaas joku onko se normaalia :D Ku verihän tietysti valuu sillon alaspäin?
E: niin noihin oireisiin vielä että lenkillä kun oon niin alkaa henkeä ahdistamaan ja lapojen välissä alkaa tuntua semmosta pistävää kipua.

Back
Ylös Bottom