Sormien/kämmenselkien piinaava särky

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lupiini
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mahtaako olla tenniskyynärpää vai mikä, kun joutuu mm. hauiskäännöt ja ylätaljan lopettamaan lyhyeen armottoman peukalonhangan/kämmenien/sormien säryn takia? Voimaa siis riittäisi vielä, mutta kämmenet ei kestä. Kämmeniä täytyy alkaa hieroa sarjan jälkeen, sillä kipu on kova. Etenkin särkee tuo peukalon juuri, sitten rystyset, sormien 1. nivelväli, ja kipu vaikuttaa säteilevän jopa kämmenselän jänteissä. Ihanan sekava sepustus, toivottavasti silti ymmärsit :D

Periaatteessahan kyse voisi olla kai ranteiden heikkoudesta suhteessa yläkroppaan, kun vaiva on alkanut nyt, kun vastukset ovat kasvaneet. Lisäksi vasen (=heikompi) käsi tuntuu vielä surkeammalta kuin oikea. Toisaalta olen miettinyt myös jonkin tulehduksen mahdollisuutta, sillä tänään käpälät saivat tunnin verran kylmää tuolla upeassa kevätsäässä ja nyt särkevät sitten molemmat kämmenet/sormet, oikea pahempana. Ja joskus (ennen saliaikaa) mulla on vaivana ollut myös jännetupintulehdus, mutta mun mielestä se särki silloin enemmän tuolla kyynärpäänseudulla kuin kämmenissä.

Mikäköhän voisi auttaa (toivottavasti joku muu kuin lepo!)? Mistä saattais olla kyse?

Minulla oli vuosi sitten käsissä ja sormissa samantapaista kipua. Sormiin tuli lopulta ns. napsusormi ja nivelet tulehtui. Arcoxia kuuri päälle ja kylmäpussi helpotti oloa. Käsistä meni voimakin, että tavarat tippui lattialle. ENMG tutkimuksessa ei näkynyt hermovikaa, mutta sanoi sitten että hermot ovat ärtyneet. Minulla tuli kyynersauvakävelystä vajaan kahden kuukauden jälkeen jalkaleikkauksesta. En tiedä onko samasta vaivasta kyse, mutta kipu oli kyllä uskomattoman kova aina välillä sormista kyynärtaipeeseen asti. Ja en tiedä jäikö se jotenkin päälle, mutta edelleenkin vuoden päästä sormet väsyy tosi helposti esim. kun kirjoitan kynällä tai puristaessa pitempään ja sitten taas tippuu ne tavarat käsistä. Lepoa suosittelen, mulla meni vaan pahemmaksi kun ei oikein voinut pitää käsiä levossa kun oli pakko käyttää vielä keppejä pitkillä työmatkoilla..

No voi ei, ei kyllä yhtään kuulosta kivalta :/ Täytyy seurata vielä noita käsiä, jos yhtään pahenee, niin kai se on pakko vähän rauhottaa. Niin tylsä kyl, jos joutuu rajottaa reenaamista - käsitreenit on vielä just se mun passion..

Back
Ylös Bottom