Sormet ja varpaat turpoaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ziru
  • Aloitettu Aloitettu
Aina kun teen jotain aerobista, (spinning, kävely, luistelu, juoksu tai lentopallo) sormet tulee ihan nakkimakkaroiksi. (ollut jo vuosikausia sama probleemi) Spinningissä tuntuu että jalat on tulessa. (nilkasta alaspäin. Lähinnä varpaat). Tilanne vaihtelee sen mukaan onko treeni jaloille vai käsille vai kenties molemmille. Treenin jälkeen ei mene kauaa kun sormet ja varpaat ovat normaalit ja ärsyttävä polttava/paineen oloinen tunne on poissa. Salilla tätä ongelmaa en ole huomannut... Mistä moinen voisi johtua?

Kyllähän sen kanssa toimeen tulee, mutta olis kiva jos voisi treenata esim. spinningintunnilla että saisi keskittyä täysin itse olennaiseen.

Verenpaine on ainakin jossain vaiheessa ollut aika alhaalla. 100/60 tai jotain. Lääkäri sanoi että syö suolaa, lakua ja enemmän rasvaa niin verenpaine nousee. :eek: Toisin sanoa viesti oli että syö epäterveellisemmin. Kuulostaa kyllä vaihtoehdolta johon en ihan heti ole valmis. Se pitäisi kyllä saada perusteltua todella hyvin...

Olen miettinyt että juonko tarpeeksi. Ja kyllä juon. Pitkin päivää... Myös treenin aikana...

Olisiko teillä neuvoja...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ziru sanoi:
Aina kun teen jotain aerobista, (spinning, kävely, luistelu, juoksu tai lentopallo) sormet tulee ihan nakkimakkaroiksi. (ollut jo vuosikausia sama probleemi) Spinningissä tuntuu että jalat on tulessa. (nilkasta alaspäin. Lähinnä varpaat). Tilanne vaihtelee sen mukaan onko treeni jaloille vai käsille vai kenties molemmille. Treenin jälkeen ei mene kauaa kun sormet ja varpaat ovat normaalit ja ärsyttävä polttava/paineen oloinen tunne on poissa. Salilla tätä ongelmaa en ole huomannut... Mistä moinen voisi johtua?

Kyllähän sen kanssa toimeen tulee, mutta olis kiva jos voisi treenata esim. spinningintunnilla että saisi keskittyä täysin itse olennaiseen.

Verenpaine on ainakin jossain vaiheessa ollut aika alhaalla. 100/60 tai jotain. Lääkäri sanoi että syö suolaa, lakua ja enemmän rasvaa niin verenpaine nousee. :eek: Toisin sanoa viesti oli että syö epäterveellisemmin. Kuulostaa kyllä vaihtoehdolta johon en ihan heti ole valmis. Se pitäisi kyllä saada perusteltua todella hyvin...

Olen miettinyt että juonko tarpeeksi. Ja kyllä juon. Pitkin päivää... Myös treenin aikana...

Olisiko teillä neuvoja...

Mulla on aivan sama juttu, mitään apua en kyllä siihen ole keksinyt ja verenpainekin on normaalitasolla. Helkutin ärsyttävää :(

täytynee tyytyä tähän..

Toi on todella inhottavaa muttei varmasti niitä suurimpia ongelmia kun lukee muiden juttuja muiden vaivoista.... sinänsä tuntuu hassulta edes "valittaa" asiasta

Mutta ainahan voi yrittää jos vaikka pääsisi siitäkin ennen kuin uusia tulee... :)

Sepäs hyvä kuulla

Mike sanoi:
Yleensä tuommoinen voi johtua enemmän nesteenkerääntymisestä, joten luulisi suolan pahentavan tilannetta. En olisi kuitenkaan huolissani jos ongelma katoaa harjoituksen jälkeen.

En käytä lisää itse suolaa mihinkään. Sitä tulee vainja ainoastaan ruoka- aieista joissa se on jo valmiina. (tähän joukkoon kuulu myös kahvi, tee, olut, tupakka ne... ) Vihreä tee tosin tulee usein esille monissakin asia yhteyksissä ja sitä voisi kai opetella juomaan. :)

Mutta minulle riittää se että siitä ei kannata huolestua. :D Ja se on pieni vaiva loppujen lopuksi ettei treeni todellakaan kärsi. Varsikaan kun sitä ei tule salitreenissä. :thumbs:

Kiitos jälleen kerran! :worship:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom