Sormenpäiden puutuminen ja puristusvoiman katoaminen

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eli tietääkö kukaan mikä voisi olla otsikon mukaisessa tapauksessa? Nyt on vasemman käden pikku rilli sekä nimetön ollut noin 1kk verran puuduksissa.Ja tämä vaikuttaa oleellisesti puristusvoimaan, nämä kyseiset sormet heiluttaessa niitä tuntuvat kuin ne olisivat kohmeessa! Ja siis tietty nyt sitten salitreenit menee ihan päin mäntyjä kun ei vasemmalla kädellä jaksa kannatella esim kp, tankoa, leukoja ei voi vetää kun vasuri ei jaksa pitää kiinni.

Mikä avuksi? Jossain threadisa luin että voisi mahdollisesti olla niskakivuista kiinne, sekä että hieroja auttaisi. Mutta jos on opiskelija ja budgetti todella tiukassa tällä hetkellä niin mitkä kotikonstit voisivat auttaa? vai onko kaikki jo menetetty huomenna puutuu koko loppukroppa ja sänkypotilaaksi joutuu ainiaaksi.

Lisäksi vielä niin venytysliikkeitä niskalle olen myöskin tehnyt mutta ei näytä tepsivän.

Heippa!
Mun isällä oli samaa vikaa ja sillä oli välilevynpullistuma ja aiheutti hermovaurion ja kummatkin ranteet jouduttiin leikkaamaan.. Sillä ei pysynyt edes kynä kädessä! Monta vuotta kovaa treeniä ja päästi liian jumiin paikat.. Tai näin asiat ainakin ymmärsin.

Toivottavasti ei olis toi vaiva!! Mee lääkäriin.

Heippa!
Mun isällä oli samaa vikaa ja sillä oli välilevynpullistuma ja aiheutti hermovaurion ja kummatkin ranteet jouduttiin leikkaamaan.. Sillä ei pysynyt edes kynä kädessä! Monta vuotta kovaa treeniä ja päästi liian jumiin paikat.. Tai näin asiat ainakin ymmärsin.

Toivottavasti ei olis toi vaiva!! Mee lääkäriin.

Siis välilevyn pullistuma ja ranteet leikattiin? vai olisko ollu hermopinne ranteessa. Mutta alkuperäiseen ongelmaan kannattaa käydä fysioterapeutilla, maksaahan se toki mutta on se sen arvoista. pari kertaa voi tehdä ihmeitä!!!!!!!
edit: 1-2viikon lepo ja viikon burana kuuri saattaa auttaa jos joku nivel tulehtunut mikä painaa hermoa.

Mulla oli samantapainen ongelma vasemmassa kädessä. Pikkurilli ja nimetön tuntuivat jotenkin oudolta, ja kitaraa soittaessa sen huomasi parhaiten. Kyseisissä sormissa ei ollut oikein kunnon kontrollia.
Mulla noi oireet aiheutti kyynärhermon pinne. Töissä tuli päivittäin nojattua vasemman käden kyynerpäällä pöytään useita tunteja, mikä sitten ilmeisesti aiheutti tuon. Lääkäri määräsi kahden kuukauden mittasen b-vitamiinikuurin ja sillä se menikin ohi. Toki tota nojailua piti ja pitää vältää edelleen.

edit. Niin ja ihan käsikirurgi tutki käden...

Pitää tossa maanantaina tosiaan käydä kyselee miten meijän yliopiston terveydenhuolto toimii. Tosiaan tänään salilla meni hiukan hermot tuohon vaivaan, kun ei mitään pysty kunnolla suorittaa.

Ensimmäinen vaihtoehto tosiaan, melkosesta worst scenariosta :D, Kummallinen välilevynpullistuma kun itselläkin on ihan lääkityksellä poistunu. Meenpä maanantaina lekuriin ja katotaan mitä nää svenski lekurit sanoo.

Mulla oli samantapainen ongelma vasemmassa kädessä. Pikkurilli ja nimetön tuntuivat jotenkin oudolta, ja kitaraa soittaessa sen huomasi parhaiten. Kyseisissä sormissa ei ollut oikein kunnon kontrollia.
Mulla noi oireet aiheutti kyynärhermon pinne. Töissä tuli päivittäin nojattua vasemman käden kyynerpäällä pöytään useita tunteja, mikä sitten ilmeisesti aiheutti tuon. Lääkäri määräsi kahden kuukauden mittasen b-vitamiinikuurin ja sillä se menikin ohi. Toki tota nojailua piti ja pitää vältää edelleen.

edit. Niin ja ihan käsikirurgi tutki käden...

Toi vois kyllä osittain selvittää munkin oireet, tosiaan paljon istumista koneen äärellä nykysin omallakin kohdalla. En tietääkseni kyllä nojaile koskaan kyynärpäillä, mutta sun oireet tosiaan kuulostaa samoilta. Sama käsikin, vielä.Toisaalta syön kyllä melkoisesti b-vitaa twinlabin daily onen ohella.
Turha ite miettiä ja pyöritellä laitetaan nyt sit viikon safkarahat lekurilla käyntiin.

japadahoe: -Juu, kyllähän nuo oireet viittaisivat että kyynärhermo (n.ulnaris) on puristuksissa jossain välillä niska-ranne. Käväsehän fysioterapeutilla jotta se vois tutkia missäs päin tuo pinnetila on ja helpottaa oireita. Samalla saat ohjeet hyviin venytyksiin.

Se b-vitamiini valmiste mitä yleensä tuollaisiin hermohässäköihin määrätään on neurobion forte, sis. b-1, b-6 ja b-12.

Risumiehen kanssa samaa mieltä,että ulnaris hermo olis jossain pinnetilassa.Tämä ei ole mikään itsestään selvyys juttu kumminkaan,että ahaa tuossa onkin vika.Yleensä katsotaan ensin kaularanka C6-C7 väli sit lihaskireydet niskan scalenius lihakset ym...esim: trapezius, lavanlihakset, olkalihakset,pieni rintalihas,ym... eli aika kattava hoito ja näihin auttaa vain TEHOKAS HIERONTA !

Tossa daily onessahan on b-6 ja b-12 mutta niinkun mainitsin niin menen kyllä huomenna lekuriin, oon sitten syömättä mutta mielummin niin ettei tosiaan mene vaan pahemmaksi! Jotenki tuntuu vaan niin hepposelta vialta että se menisi itsestään pois, mutta ei. Mutta kaikki isohan alkaa aina pienestä.

Lisään huomisen jälkeen mitä oikeen läpi kävin niin sitten jatkossa jos joillakin samanlaisia oireita niin voi sitten tutkia samankaltaisuuta, ja kenties selvitä hetkessä eikä sinnitellä kuukausia.

kortisonia

Itse sain juuri kortisonikuurin samaan vaivaan, pari sormea + osa kämmentä on ollut kohta kuukauden puutuneena. Lääkäri ei ottanut oikein vakavasti kun kyseessä ei ole mikään kipua aiheuttava vamma. Kattoos nyt auttaako, jollei niin pitää etsiä jostain hyvä hieroja.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Onko vaiva sit kuurin alotuksen jälkeen parantunu? Kai se kumpaakin käteen voi osua, samalla ku muutkin vammat. En mene vakuuseen näin luulisi. Oletko oikeakätinen vai vas?

Olen vasuri ja siksi vaiva onkin niin ärsyttävä. Kortisoni ei ole vaikuttanut tippaakaan, lekuri meinasi hermorata (tms) tutkimusta jos ei ensi viikolla ole mennyt ohi. En tosin ymmmärrä kortisonin merkitystä muutenkaan, mutta siksi en olekaan lääkäri..

Hieman offtopic mutta sormien ja rystysten naksauttelu heikentää puristusvoimaa koska nivelet löystyvät. Kannattaa siis välttää jos on tälläinen paha tapa. Varmasti myös aiheuttaa kipuja sormiin vanhemmiten.

kaularanka C6-C7 väli sit lihaskireydet niskan scalenius lihakset ym...esim: trapezius, lavanlihakset, olkalihakset,pieni rintalihas,ym... eli aika kattava hoito ja näihin auttaa vain TEHOKAS HIERONTA !

No, kyllä niitä muitakin konsteja löytyy ja vähän tehokkaampiakin... En ainakaan itse ole saanut erikoisempia tuloksia nikamatason liikkeisiin pelkällä hieronnalla. Kyllä mobilisaatio ja manipulointi on tehokkaampaa ja kohdistetumpaa. Eikä neuraalikuduksen mobilisoinnistakaan haittaa ole. Siihenkään hieronnalla ei juuri pystytä vaikuttamaan. (näin niinkuin sivuhuomautuksena.. ;) )

No, kyllä niitä muitakin konsteja löytyy ja vähän tehokkaampiakin... En ainakaan itse ole saanut erikoisempia tuloksia nikamatason liikkeisiin pelkällä hieronnalla. Kyllä mobilisaatio ja manipulointi on tehokkaampaa ja kohdistetumpaa. Eikä neuraalikuduksen mobilisoinnistakaan haittaa ole. Siihenkään hieronnalla ei juuri pystytä vaikuttamaan. (näin niinkuin sivuhuomautuksena.. ;) )

Juu, sitähän minä tarkoitin et ensin C6-C7 väli mobilisaatioidaan ja manipuloidaan, ja sit lihaskireydet hierotaan auki tehokkaalla hieronnalla.

Terve pöytään taas! Eipä tuosta lekurin käynnistä hirveesti hyötyä ollut, itse asiassa terveydenhoitajalle pääsin ainoastaan. Ja tässä sitten saikin kuulla mitä ihmellisimpää soopaa. Hän oli sitä mieltä että kyseessa olisi joku hermojen päälle kohdistuvasta jumista. Ja sitä ei kuulemma lääkityksellä tai hieronnalla pääsisi eroon. Vaan sanoi että ainoastaan operoimalla ja sitä kautta niitä hermo jumia avatessa siitä selviytyisi.

Kyselinpä miten täältä kuulemani b-vita kuuri, muut lääkkeet auttaisi. Mihin yht äkkiä keskustelu kiertyi mun kansalaisuuteen ja sanoi että kun ei ole kyseessä akuutti hätä niin sitä ei tultaisi priorisoimaan täällä ollenkaan, ja ku puuttui vielä ruotsin henkilötunnus. Mihin sitten neuvoi minua menemään suomeen omalle lääkärille! että semmosta täälläpäin....

No menin vastaanotolle vaivani kanssa, odotin saavani siihen apua. Itse tiesin siitä jo jonkin verran näiden keskusteluiden pohjalta. Mutta sen sijaan neuvottiinkin pitävän aina pieniä käsien ja olkapäiden heiluttelu hetkia ku koneella työskentelee että saisi veren kulkemaan yläkropassa ettei menisi enempää juntturaan, ja sitten istuma asentoon....hmjaaa

Ei kyllä kertaakaan ole vastaanotolta lähteny näin ympäripyöreiden vastauksien saattelemana pihalle iso kysymysmerkki otsassa!

-Täällä kopteri kuuleeko päämaja?:arvi: -

Terve pöytään taas! Eipä tuosta lekurin käynnistä hirveesti hyötyä ollut, itse asiassa terveydenhoitajalle pääsin ainoastaan. Ja tässä sitten saikin kuulla mitä ihmellisimpää soopaa.

No, en minä parempaa vastausta olisi odottanutkaan kyseiseltä henkilöltä. Vähän sama kun olisit vienyt autosi huoltoon polkupyörä liikkeeseen. Molemmissa hoidetaan kyllä mekaanisia osia, mutta... No joo. Hakeudu johonkin muualle hoitoon, turha päätään on vaivata ihmisten luona jotka eivät tiedä tai välitä.

Kyllähän sitä odotti että ois saanu sit hoitsulta lähetteen oikeelle lekurille, mut toivottavasti ei käsi lamaannu nyt enempää. Kun tuun 22 pvä suomeen niin sit saa asiantuntevaa hoitoa.

Kyllähän sitä odotti että ois saanu sit hoitsulta lähetteen oikeelle lekurille, mut toivottavasti ei käsi lamaannu nyt enempää. Kun tuun 22 pvä suomeen niin sit saa asiantuntevaa hoitoa.

juu, meneppä siellä Ruotsissa jollekkin Naprapaatille, kun siellä kerran olet ;)

Suositut

Back
Ylös Bottom