Sopivaa pesuainetta(vartalolle) hien hajuun?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja static
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
40
Millä pesuaineella saisi kainaloista jatkuvan hien hajun pois??? alkaa mennä hermot siihenkin, kun päivät kainalot muhii kauluspaidassa ja tuntuu ettei tuo miehekäs ominaistuoksu katoa kainaloista edes suihkun jälkeen:curs: ainakaan mistään axen tuotteista ei ole hyötyä, mutta onko olemassa jotain pesuainetta millä tuosta hajusta pääsisi eroon? niin ja pyykin pesuaineita tai tinnereitä ei tässä yhteydessä huomioida;)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos ostaisit ihan apteekista vaikkapa Sebamed -pesuainetta, jonka ph on 5.5. Jospa se auttais. Ja sit voisit yrittää lyhentää/leikata pois kokonaan mahdolliset kainalokarvat, laittaa pesun jälkeen kainaloihin talkkia sekä yrittää välttää kireitä tekokuituisia paitoja.

joskus tuon hajun voi aiheuttaa bakteeritulehdus iholla. jos haluat varmistua, että tästä ei ole kyse niin käväise ihotautilääkärillä.

muutamia muita vinkkejä:

1) tarkista että paitoihin ei ole pinttynyt tuo hien haju. eli haista puhtaita, pestyjä vaatteita ja haista niitä myös heti 30 min kuluttua päälle pukemisesta. kangas alkaa lemuta lämmettyään vanhalle hielle, jos hiki on pinttynyt kiinni. heitä paidat pois ja osta uudet tai kokeile liottaa niitä yön yli etikkavedessä (1 plo etikkaa ja ämpäri täyteen vettä, normaali konepesu tämän jälkeen).

2) ihon pesu sebamedillä tai neutraalilla intiimipesuaineelle (avecyd tms. apteekista). tasapainottaa kainalon ihon ph:ta ja voisi vähentää hajua.

3) apteekin dödöt, tai muut hyvälaatuiset antiperspirantit. kokeile esim. amerikkalaista triple drytä, saa apteekeista. tai bat´s merkkistä, saa myöskin apteekeista. lisäksi mm. hicodroll ja sebamedin oma dödö. vaihtele dödöä, ettei ole joka päivä sama.

4) vältä keinokuituisia vaatteita ja pyri pukeutumaan puuvillaan tai villaan. hiostaa vähemmän ja jos hikoileekin, niin ei muhi vaan kangas imee sen itseensä. käytä esim. kalliiden paitojen kanssa alla halpaa t-paitaa, jonka voit heittää pois kun se alkaa haista. ainoa ei-hiostamaton ja ei niin nopeasti haiseva keinokangas on mikrokuitu. sen kanssa kainalotkin pysyy yleensä paremmin kuivina.

.... tuossa muutama vinkki. osa kokeiltu itse ja osa poimittu lehdistä ja terveydenhuolto-oppilaitoksen luennoilta :)

niin ja edelliseen puhujaan yhtyen, hajuongelmaisten suuri apu on myös kainalokarvojen ajelu. ei ehkä kovin miehekästä, mutta ne karvatupot on oikea hajupesä, eikä se haju peseydy niistä karvoista kunnolla pois. talia erittyy kainaloistakin ja se tarttuu karvoihin kiinni. siitäkin tulee osa sitä pahaa hajua.

Itsellä karvat ajettuina kainalot tulee kyllä puhtaaksi mutta kaikki paidat hikoo kainaloista ja paitoja saa vaihtaa aika useasti jos haluaa olla "puhdas". Deoista toimii parhaite hajustamaton antiperspirantti. Ei siis mikään axen myrkky eikä apteekin super-dödö (batt's) toimi ollenkaan.

niin tosta hajuaistista. mä en voi käyttää lainkaan nivean dödöjä, koska mun mielestä ne haisee jo valmiiksi hielle. tai ainakin mun päällä ne haisee. tosin haistoin eilen huoltoasemalla joltakin ohikulkijalta tuon karmean niveadödön lemun ja se muistutti niin hikeä että puistatti. eli kaikki tuoksut ei sovi kaikille jne jne.

Ihme neitejä täälläkin...sebamedia...mineraalikiveä..karvojen ajelua...c'mon

Itse vaihdoin suihkusaippuat ja shampoot sun muut muutama kuukausi sitten ihan vaan mäntysuopaan. Sillä pestään kaikki, hiuksetkin. Eikä ole muuten mitään silikonia tai muita mönjiä. :whip:

Itselläkin tuntui että hien haju ei mainannut aina lähteä mutta suopaan siirtymisen jälkeen ei ongelmia. Tais joku lääkärikin kehua että mäntysuopa on parasta tavaraa.

No olet sä ÄIJÄ:jahas:

Tosiaan karvojen ajelu auttaa. Itse käytän Linden Voss Triple Dry-nimistä antiperspiranttia apteekista ja eipä tule enää hikilänttejä kainaloihin :)

Kainalokarvoista tuleekin hankkiuduttua eroon aika ajoin, mutta ei sitäkään koko ajan jaksa tehdä. Kuulostaa toi mineraalikivi mielenkiintoselta, ainakin alumiinioksidilla pitäs olla hikoilua vähentävä vaikutus, tai sit olis syytä lopettaa huonojen kauluspaitojen käyttäminen, tuntuu että niissä hikoilee aina helpommin ja tosiaan se hien haju jää aika helposti niihin kiinni. Mäntysuopaa en ainakaan viellä suostu kokeilemaan:D

Mulla on kans hiki ongelma siis ei soija nyt haise pahalle kun käyttää dödöä, mutta koko ajan on kainalot ihan märkinä ja on tuo nyt todella tyhmän näköstä ja inhottava itte olla kun märät läntit kainaloissa:jahas:

Apteekista tuota jo mainittua DripDrytä tai sit jos kainalot kestää niin muutamaa astetta kovempaa Absolute Torr:ia. Nuo toimii parhaiten kun noudattaa kyttöohjeita.

Tuosta mineraalikivestä en ole ennen kuullutkaan... Mulla auttoi kun rupesin juomaan enemmän vettä pitkin päivää. ilmeisesti hiki oli aikaisemmin vähän voimakkaampaa, kun nesteet oli kropassa vähempänä. Myös ruokapuoli vaikuttaa hienhajuun, jotku lisäravinteet pukkaa hien mukana pintaan ja hiki haisee niin v.tun pahalle.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom