Sopivaa lajia?

En ole koskaan harrastanut mitään kamppailu lajia ja nyt heräsi pieni kipinä harrastusmuotoa kohtaan. Haen lajilta lähinnä kovaa fyysistä rasitusta, paremminkin rääkkiä. En tähtää kilpailutoimintaan, vaan oman lihaksiston, fysiikan ja koordinaation parantamiseen.Toivoisin myös, ettei harjottelu olisi pelkkää aerobista vaan myös välillä kasvatettaisiin lihasmassaa. Vanha tausta on lähinnä joukkuepeleistä ja puntista koostuvaa.
Mistä minun kannattaisi aloittaa ja millaista lajia olisi suositeltava kokeilla esitetyillä kriteereillä.

Vapaaottelu, Potkunyrkkeily, Nyrkkeily ja Paini joita voi harrastaa myös ilman kilpailua.

Suosittelen lukemaan ketjun Lajin valinta.
Fysiikan ja koordinaation parantaminen on hyvä tavoite, mutta harvassa kamppailu- tai ip-lajissa tähdätään lihasmassan kasvuun ... senkin osan erillisharjoitteluun pakkotoistolla kyllä löytyy runsaasti osaavaa kirjoittelua, kunhan jaksat selailla ja käyttää haku-toiminnetta.

No jos lähtis noilla kriteereillä (miinus ehkä lihasmassan kasvatus) niin [brassi]jujutsua vaan vääntämään.

Mä suosittelisin lukkopainia (submission wrestling), aluksi ei tarvii hommata kun shortsit alasuojat ja hammassuojat.. Sen pohjalta voi sitten siirtyä treenaamaan myös vapaaottelua tai brassijujutsua jos ne alkaa kiinnostamaan. Jos lyöminen kiinnostaa myös, niin samalla thainyrkkeily tai potkunyrkkeily. Tai sitten vaan suoraan vapaaottelun peruskurssille.

Mä suosittelisin lukkopainia (submission wrestling), aluksi ei tarvii hommata kun shortsit alasuojat ja hammassuojat.. Sen pohjalta voi sitten siirtyä treenaamaan myös vapaaottelua tai brassijujutsua jos ne alkaa kiinnostamaan. Jos lyöminen kiinnostaa myös, niin samalla thainyrkkeily tai potkunyrkkeily. Tai sitten vaan suoraan vapaaottelun peruskurssille.

Lukkopainia on vissiin vähän harvemmassa kuin jujutsua, ja meillä ei tarvinut peruskurssilla yhtään mitään hankkia. Hammassuojat oli jees olla.

BJJ ilman pukua = subbaria. :david:

En ole koskaan harrastanut mitään kamppailu lajia ja nyt heräsi pieni kipinä harrastusmuotoa kohtaan. Haen lajilta lähinnä kovaa fyysistä rasitusta, paremminkin rääkkiä. En tähtää kilpailutoimintaan, vaan oman lihaksiston, fysiikan ja koordinaation parantamiseen.Toivoisin myös, ettei harjottelu olisi pelkkää aerobista vaan myös välillä kasvatettaisiin lihasmassaa. Vanha tausta on lähinnä joukkuepeleistä ja puntista koostuvaa.
Mistä minun kannattaisi aloittaa ja millaista lajia olisi suositeltava kokeilla esitetyillä kriteereillä.

Suosittelen kuntosaliharjoittelua noilla kriteereillä. Mikään kamppailulaji ei ole oikein sopiva.

Paras varmaan on että käyt kokeilemassa tai edes katsomassa eri lajien treenejä. Toiset tykkää painia ja toiset nyrkkeillä, mahdotonta se on muiden kertoa mistä juuri sinä pidät.

Yksi vaihtoehto olis sitten mennä johonkin isompaan seuraan missä olisi eri lajeja saman katon alla (käytännössä siis varmaan bjj/sw/mma/nyrkkeily/mt/kb), pompit siellä sitten peruskursseilla ja haet oman juttusi.

Back
Ylös Bottom