Sopiva paino 158 cm pituiselle

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Noki
  • Aloitettu Aloitettu
Ajattelin asettaa uudet tavoitteet ja pyrkiä johonkin tiettyyn painoon. Tällä hetkellä olen painoineksillä mitattuna normaalipainoisen ylärajoilla. Painoineksihän ei kuitenkaan kerro oikein mitään, koska normaalipainoisen haitari on aika suuri eikä siinä huomioida mahdollisia lihaksia. Tulevana syksynä on tarkoitus lisätä lihasmassaa ja tiputtaa rasvaa.

Kysyisinkin teidän näkemystä, paljonko 158 -senttinen, hieman lihaksia omaava suurin piirtein painaa ollakseen bikinikunnossa?
Mihinkään rimpulaan lattakroppaan en pyri, eli muotoja saisi jonkun verran olla.

Mutku ei painokaan kerro juuri mitään, jos on keskivertoa lihaksikkaampi. Olisko joku tietty vyötärömitta parempi tavoite?

Ei se varmaan kerrokkaan, mutta jotain suuntaa toivoisin.

Olen kyllä mittanauhaa välillä käyttänyt, mutta kuitenkin vaa'an käyttö on minulle mielekkäänpää. Jos päätän nipistää vatsasta vaikka 5 cm, en osaa arvioida, kuinka se kroppaani ulkomuotoon vaikuttaa. Ideana minulla on vain saada suuntaa, paljonko (sopivasti) treenattu, kaunis kroppa painaa minun pituisellani. Tässä vain kasvatetaan motivaationa sopivilla mielikuvilla :)

Mä oon miettiny ihan samoja, että mitä muut mimmit mahtaa painaa..??

e: itehän oon 162cm/66kg, vyötärö 72cm. vaatteet kokoa 36/S, hieman nyt riippuen merkitä. tavista varmaan hieman lihaksikkaampi vartalo.. mutta toi paino vaan silti tuntuu kovin korkeelta!

50-56kg. Riippuu aivan tavoitteestasi, sekä lihaksen määrästä. Riippuu myös siitä, miten määrittelet bikinikunnon :) Näkemättä sinua ja ruumiinrakennettasi on todella vaikea siis arvioida "sopivaa" painoa.

Voivoi.. Ei tuohon voi vastata.
Mä olen BMI:n mukaan ihannepainon ylärajoilla (kuitenkin normaalin puolella), silti rasvat oli mitattaessa 14,2% josta tuli noottia että vähän on liian alhaiset.
Aika iso haarukka siis mitä paino saa olla että oisit bikinikunnossa. Ehkäpä kun kuvan löisit kehiin voisit jotain järkevää vastauksentynkää saada kun näkisi vähän vartalonmallia tms.

Ja "hieman lihaksia" lienee vähän katsojan silmissä. Villi veikkaus että sun "hieman lihaksia" on ihan jotain muuta kun mun "hieman lihaksia".

Jos kävisit kehonkoostumusmittauksessa / rasva%mittauksessa ja ottaisit ne tavoitteet sieltä? Paino ei tosiaan välttämättä kerro hirveästi bikinikunnosta. Itse asiassa peili on varmaan siihen paras mittari, riippuu katsojasta mikä on "bikinikunto".

Kiitoksia, jotain suuntaa painosta olen vastauksista olen saanut. Vielä otan mielelläni vastaan arvioita, tai mikä parasta kuvaa minun mittaisesta henkilöstä tietyssä painossa.

Mulla on kotikäyttöön soveltuva rasva % mittalaite, joka näyttää reilua 30 % ihraa, joten varaa on nipistää :D (mutta osaako joku sanoa, mikä on tavoiteltava %, siten ettei vielä näytä pikajuoksijalta).

Ruumiinrakenteeltani olen rintava, ja kerään rasvaa helpoiten jenkkakahvoihin ja vatsaan. Myös pohkeet on massavat, olleet myös silloin kun olin hoikemmassa kunnossa. Saan mielestäni nopeasti tuloksia lihaskuntoharjoittelussa (joka kertonee myös ruumiinrakenteesta jotain). Reidet ja pehva ovat parhaat, eli ne ei haali rasvaa niin paljon.

Hieman lihaksia -määritteellä en tarkoita bodaria, vaan sellaista hyvää lihaskuntoa, joka on kuitenkin paljon paljon paljon parempi kuin perus toimistotyöläisellä. Jos 60 kiloa saisi penkistä / muutaman leuan, niin hyvä olisi.

Mulla on kotikäyttöön soveltuva rasva % mittalaite, joka näyttää reilua 30 % ihraa, joten varaa on nipistää :D (mutta osaako joku sanoa, mikä on tavoiteltava %, siten ettei vielä näytä pikajuoksijalta).
Sillä vekottimella tuossa suhteessa voit heittää vesilintua. Mullakin on moinen, jota käytän vaakana (pari kertaa vuodessa). InBody lienee luotettavin mittausmenetelmä, koita sitä.

Eikä tuohonkaan ole vastausta, eri ihmisessä eri määrä rasvaa näyttä ihan erilaiselta, riippuu paljolti siitä mihin se kertyy. Huoletta voinet kuitenkin tuon suhteen olla, aika paljon saat tehdä töitä että pikajuoksijalta näyttäisit edes etäisesti.

Ja penkkitulos tai leuat eivät kerro mitään ulkoisesta lihaksikkuudesta / lihaskunnosta.

Kyllähän painon ja pituuden suhde on kovin yksilöllinen asia. Kehonkoostumus vaikuttaa paljon asiaan. Mut päänavauksena tässä kuvia miltä meikäläisen vatsanseutu ja selkä näyttää. Selkäkuva on puoli vuotta vanha, joten siellä on ripaus enemmän massaa nykyään :) Olen siis 160,5 cm ja painan noin 49 kg.

napa1.jpg

rolly8.jpg

Painovoimaa vastaan

No itse olen juuri tuon mittainen ja paino on vuoden sisällä ollut haarukassa 55kg-58kg. Omasta mielestäni olen aika hyvässä kunnossa ja on mulla vissiin joku lihaskin jossain. Ei välttämättä tarvitse ajatella painon kautta sitä sopivuutta, kun se aina riippuu enemmän siitä mistä se paino koostuu. Esim. 158cm pitkä ihminen voi painaa 58kg josta hyvin iso osa on rasvaa, tai sitten olla pikkasen lihoissa ja aika hoikka. Että katso peilistä ja elä ressaa :)

^nimenomaan!

Mulla on pituutta 158 ja paino vaihtelee 60-65 kilon välillä.
Tuo 65 kiloa alkaa jo vähän tuntua ja näkyä itselleni pienenä "turpeutena" mutta jenkkakahvoja ei sillä vielä minulle saa.
Itse koen että tuo 60-62 kiloa olisi aika ideaali ja siinä vyötärön ympärys on n. 73 cm. Rasvat jossain 23% tienoilla eli normitapaus.
En siis koe olevani yhtään lihava vaikka pituus/paino -suhde saattaisi näkemättä muuta kertoa.

Ystävissäni on myös naisia, jotka samalla pituudella saattavat painaa sen 20 kiloakin vähemmänkin kuin minä olematta mitään sairaanloisen laihoja, ovat vain pieniä ja siroja. Täysin erilaisella rakenteella.
Joten ei taida löytyä mitään tiettyä painoa mikä olisi hyvä, ole sellainen missä itse koet olosi mukavaksi :)

Back
Ylös Bottom