Sons of Anarchy - uusi TV-sarja *HUOM, sisältää spoilereita*

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Phobos
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Jax tuuppaa mopon samaan kallioon jossa isipapan muistoa muutama jakso takaperin kunnioitettiin...
Ei tosta nyt enää mitenkään saa semmosta loppua että jättää kaiken paskan ja alottaa elämän muualla.
Tai sitten loppuu vaan niin että pari ruumista lisää ja homma jatkuu business as usual.

Finaali oli niin paska kun pystyi odottamaan. Jax lähti raukkamaisella tavalla ja jätti vielä tuskat syyttömälle.

Tääki sarja olis saanu loppua kolmanteen kauteen.

No ihan ok finaali. Oisin toivonut jotain yllättävää käännettä, mutta ei. Liikaa lässyttämistä ja lähes koomisen paljon miesten välistä koskettelua. Odotin pikkasen enemmän, koska samojen tekijöiden Shieldin finaali oli aikanaan minusta yksi parhaita. Muutenkin vitun kova sarja.

Tuo Jaxin itsari oli kyllä raukkamainen, turhan nolo päätös hyvälle sarjalle. Jätkä on koko ajan kuvattu taistelijana ja selviytyjänä, ja sitten ajetaan itsari rekan keulaan. Biologiset lapset ja useat läheisetkin vielä voimissaan ym..:eek: Paskaisesta lopusta huolimatta, pidin sarjasta koko seitsemän tuotantokauden ajan. En ole mitään tv-ohjelmaa seurannut yhtä intensiivisesti aiemmin.

Itse olin kyllä tyytyväinen finaaliin. Ennen kuin Jax ampui Juryn niin Juryhän sanoi, että JT ajoi itse prätkänsä rekan alle vaikka jarruja olikin mahdollisesti koplattu. Siitä lähtien oikeestaan oli suht selvää, että miten Jaxin lopulta käy, kun miettii kaikkia symbolisia kostotappoja missä hommat menee kirjaimellisesti silmä silmästä tyylisesti. Mun mielestä Jax nimenomaan ottaa tossa vastuun teoistaan ja järkkää asiat niin "oikein" , kun ne nyt oli hoidettavissa. Sehän nimenomaan ajatteli myös lastensa parasta tuossa, vaikka se vähän karulta voi tuntua. Oishan se toki vankilaan voinu mennä, mutta kuolluhan se varmaan ois sielläkin.

Oikeestaan koko kauteen olin aika tyytyväinen. Ei se oikein niinkään ois voinu mennä, että Gemma tapetaan kolmannessa jaksossa, kun loppukausi olisi sitten ollut venyttelyä. Ei se vaan sen jälkeen ois voinu olla Jaxillekään business as usual tai se vasta pettymys oiskin mielestäni ollu. Koko sarjasta ainoa huono kausi oli se missä Abel kidnapattiin Irlantiin, senkin kauden finaalijakso pelasti suht hyvin.

No joo, mutta olis voinu ajaa vaikka jyrkänteeltä alas mielummin, tai ampua itteään päähän, jos oli pakko päättää elämänsä. T.Ammattiautoilija:whip:

Mukavaa, että tää viimein loppu. Alko niin maistua puulta koko sarja.

Jaah mitähän sitä sit alkais seuraamaan tai alottais.. :rolleyes: tällä hetkellä ei oo kuin Game of Thrones ja Mad Men (vika kausi) tiedossa. Jospa sitä kokeilis tuota The Wireä kun on niin kehuttu parhaaksi, Sopranosin perässä tulevista siis. ;)

Mukavaa, että tää viimein loppu. Alko niin maistua puulta koko sarja.

Jaah mitähän sitä sit alkais seuraamaan tai alottais.. :rolleyes: tällä hetkellä ei oo kuin Game of Thrones ja Mad Men (vika kausi) tiedossa. Jospa sitä kokeilis tuota The Wireä kun on niin kehuttu parhaaksi, Sopranosin perässä tulevista siis. ;)

Kato Fargon ykköskausi, jos et ole vielä sitä tehnyt.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Sehän oli jopa odotettua parempi lopetus sarjalle. Pelkäsin, että lässähtää koko homma oikein kunnolla. Tuohon Jaxin pois lähtöön olikin jo ihan selkeitä viitteitä jo aiemmin, joten se ei sinänsä tullut yllätyksenä. Olisihan tuo kuitenkin voinut päättyä myös väärin.
Nuo Jeesus viittaukset ja historia toistaa itseään jutut selkeästi johdatti tuohon saatuun lopputulokseen. En keksi mitenkään parempaa tapaa päättää tätä, kaikki muu tuntuu väärältä. Jax teki sen, mitä isä ei voinut.

true detective, the killing, breaking bad <- noi ainakin hyviä sarjoja jos joku ei ole katsonut
Kannattaa myös katsoa The Following.

Mitä itse finaaliin tulee, niin arvasin loppuratkaisun heti, kun Chucky sanoi asentaneensa kilvet JT:n pyörään. Kyllä mulla oli ennen jakson alkua kutina, että jollakin tavalla Jax lähtee, mutta odotin enemmänkin dextermäistä loppuratkaisua. Seiskakausi oli mulle todella, todella iso pettymys, koska se oli alusta saakka laskettelua kohti vääjäämätöntä lopputulosta: Gemma kuolee ja Jaxille käy jotakin. Kokonaisuutena Sons of Anarchy on kuitenkin ollut ehdottomasti paras tv-sarja ikinä! Btw... ihan Pakkotoiston kautta tuli aikoinaan sarjaan tutustuttua. Joku sitä kehui, ja otin kokeilumielessä ekan kauden koekatseluun. Kiinnihän siihen jäätiin saman tien.

Nyt pitää itsekin ruveta etiskelemään uusia sarjoja katsottavaksi. Seuraava Kurt Sutterin proggis tulee käsittääkseni olemaan The Bastard Executioner, joka sijoittuu n. 1300-luvun Britteihin.

THANK YOU KURT SUTTER :worship:

Jostain syystä tuo lopun lainaus Shakespearen Hamletista kruunasi koko sarjan lopetuksen:

Doubt thou the stars are fire,
  Doubt that the sun doth move,
  Doubt truth to be a liar,
  But never doubt I love.

:itku:

Jax oli kuitenkin, kuten itse sanoi, rikollinen ja tappaja, joka ei enää ollut pelastettavissa, mutta omat pojat olivat vielä kuitenkin viattomia, joten heidät oli saatava kauas Charmingin turmelevasta vaikutuksesta ja ajan kuluessa kerrottava julma totuus isästä, että heistä ei tulisi samanlaisia murhamiehiä. Viimeisinä tekoinaan Jax hoiteli vielä kaikki mahdolliset uhkatekijät, jotka voisivat vaarantaa aikaansaadun rauhan ja aloittaa uuden jengisodan, josta syntyisi taas lisää viattomia siviiliuhria. Vankilassa kuolema olisi tullut joka tapauksessa, joten Jaxin persoonan ja historian huomioonottaen, loppu oli hänen näköisensä. Kyllä hän oikeasti rakasti perhettään ja moottoripyöräklubiaan, sitä ei voi ainakaan epäillä.

Shield taitaa viedä niukasti voiton näistä Sutterin sarjoista, mutta SoA on melkein tasoissa. Luulin, että seuraavaksi tulisi Jaxin isään perustuva sarja, ns. prequel, mutta näköjään mennään 1400-luvulle seuraavaksi.

Mun mielestä tuo finaali oli todella hyvä.. Ei toi sarja ois voinut miten muutenkaan päättyä.

Arvasin kun Jax meni siltä pumminaiselta hakemaan sen viitan ja kuvasivat lähikuvana sitä mehu/viinipulloa ja leivän palasta, että jollakin tapaa tää liittyy Jeesukseen ja siihen, että Jax uhrasi itsensä muiden puolesta ja olikin hienoa kattoa ne teloituskohtaukset kun pahat saivat palkkansa ja lopulta pahin kaikista itse Jax.

Mun mielestä paras sarja jonka olen koskaan katsonut ja hyvä loppu. Kitisijät kitisee.

Sons of Anarchy saa spinoff sarjan, sama ukko takana eli Kurt Sutter.

"Sons of Anarchy creator Kurt Sutter is prepping a potential spinoff to his long-running FX biker drama, which wrapped with record ratings in late 2014. Though it’s still early in the development process, the follow-up will center on the Mayans Motorcycle Club, which played a key role in the original."​

Sauce: http://www.hollywoodreporter.com/live-feed/kurt-sutter-developing-sons-anarchy-817650

Suositut

Back
Ylös Bottom