Itellä katkeilee tuo sonera kanssa aika ajoin ja se pakkaa joskus repimään... Soneran eräässä mailissa oli tällästä shittiä mukana:
NÄIN TOIMIT YHTEYSONGELMATILANTEESSA:
1. Tarkista, että johdot ovat kiinni sekä seinän pistorasiassa että itse laitteessa. Ota mahdollinen puhelinjatkojohto pois välistä, sillä se voi aiheuttaa linjaan häiriötä. Jos mahdollista, kokeile toista puhelinjohtoa.
2. Mikäli samaan puhelinlinjaan on kytketty lankapuhelin tai faxi, ota ko. laitteiden puhelinpistokkeet irti ja kytke vain laajakaista-yhteyden puhelinpistoke puhelinpistorasiaan.
3. Sammuta tietokone ja modeemi. Pidä laitteita virrattomana minuutin ajan. Käynnistä sen jälkeen modeemi ja odota, että linjavalo (yleensä ADSL, DSL tai Showtime) syttyy palamaan yhtäjaksoisesti. Käynnistä tietokone vasta tämän jälkeen.
4. Mikäli linjavalo ei syty tai internet-yhteydessä on tehdyistä toimenpiteistä huolimatta häiriötä, ota yhteyttä Aurian tekniseen asiakaspalveluun. Ennen yhteydenottoa on hyvä ottaa esille seuraavat tiedot:
- laajakaista-yhteyden liittymänumero
- käyttäjätunnus
- modeemin / sovittimen merkki ja malli
- tietokoneen käyttöjärjestelmä