Soneran laajakaistayhteys katkeilee

Liittynyt
25.4.2002
Viestejä
2 128
Ikä
48
Mistähän saattaisi johtua tuo yhteyden katkeilu? Kun käynnistän koneen yhteyden saaminen kestää pari minuuttia, kymmenisen minuuttia yhteyden saamisen jälkeen katkeaa taas hetkeksi ja jää sitten päälle koneen sammuttamiseen saakka. Onko rakkineessa joku vika vai onko kyseessä soneran "ominaisuus"?
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Syitähän voi olla vaikka kuinka monta mutta mulla toi ongelma katos kun vaihdoin usb-piuhan tilalle verkkokaapelin ... tiiä sitt kumpi sulla on käytössö :D
 
Useimmiten se on omasta päästä kiinni, vaikka operaattorien runkoverkossakin saattaa joskus katkeilua olla. Itselläni oli WLAN:n kanssa aika samanlaisia ongelmia, joka ratkesi loppujen lopuksi sillä, että ei ollut tarpeaksi vahva signaali. Tukiaseman siirtäminen siis auttoi omaan ongelmaan.
 
Dna-laajakaista pätkäsee joka armas yö poikki kellontarkkaan aikaan. Ja on poissa noin tunnin ajan. Aika harmittavainen kun täytyy aina muistaa, ettei tee siellä netissä siihen aikaan mitään tärkeitä projekteja jotka menee ketuiksi kun yhteys katkee. :(

edit. esim lataa pornoa
 
Usb on käytössä. Ongelma on ilmentynyt pari kuukautta aikaa. 2 vuotta menny ilman ongelmia, sillä vähän ihmetyttää.
 
Kaverilla oli ihan sama ongelma. Tasan 10min pysy yhteys ja sit poikki. Kokoajan sama juttu... Soitteli sinne soneran helppariin ja ne teki asialle jotain.. Ei oo vaivannu sen jälkeen
 
Itellä katkeilee tuo sonera kanssa aika ajoin ja se pakkaa joskus repimään... Soneran eräässä mailissa oli tällästä shittiä mukana:
NÄIN TOIMIT YHTEYSONGELMATILANTEESSA:

1. Tarkista, että johdot ovat kiinni sekä seinän pistorasiassa että itse laitteessa. Ota mahdollinen puhelinjatkojohto pois välistä, sillä se voi aiheuttaa linjaan häiriötä. Jos mahdollista, kokeile toista puhelinjohtoa.
2. Mikäli samaan puhelinlinjaan on kytketty lankapuhelin tai faxi, ota ko. laitteiden puhelinpistokkeet irti ja kytke vain laajakaista-yhteyden puhelinpistoke puhelinpistorasiaan.
3. Sammuta tietokone ja modeemi. Pidä laitteita virrattomana minuutin ajan. Käynnistä sen jälkeen modeemi ja odota, että linjavalo (yleensä ADSL, DSL tai Showtime) syttyy palamaan yhtäjaksoisesti. Käynnistä tietokone vasta tämän jälkeen.
4. Mikäli linjavalo ei syty tai internet-yhteydessä on tehdyistä toimenpiteistä huolimatta häiriötä, ota yhteyttä Aurian tekniseen asiakaspalveluun. Ennen yhteydenottoa on hyvä ottaa esille seuraavat tiedot:

- laajakaista-yhteyden liittymänumero
- käyttäjätunnus
- modeemin / sovittimen merkki ja malli
- tietokoneen käyttöjärjestelmä
 
1. Kokeile toisella modeemilla.
2. Palaako modeemissa oikeasti vakaana DSL/ADSL valo?
3. Missäpäin suomea asut, kuka omistaa kuparin?
4. Soita tekniseen asiakaspalveluun.
 
Prkl, mulla on soneran kanssa samanlainen ongelma. Koitin toisella modeemilla, mutta eipä tuntunut auttavan sekään. Pitää varmaan ruveta soittelemaan sonerella päin, jos nyt ei sitten jotain ratkaisua keksi.
 
Miulla teki samaa pätkimistä säännöllisen epäsäännöllisesti ja soitin asiakas palveluun niin ottivat pyynnöstä linjan laadun seurantaan, silloin se tietenkin toimi kuin unelma. Lopulta pyysin laskemaan yhteys nopeutta koska epäilin että matka puhelinkeskukseen on liian pitkä vaikka toisin väittivät. Tuon jälkeen on toiminut melkein täydellisesti. Vikoja voi olla vaikka mitä ja niistä kannattaa ilmoittaa, yleensä ne eivät siellä vika palvelussa osaa sanoa mitään hyödyllistä vaan laittavat ilmoituksen eteenpäin. Jonottamiseen kannattaa varata ainakin se 20-minuuttia, pidempään jos soittaa ruuhka-aikaan.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom