Soneran kuidun nopeus?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Mä kokeilin eilen Speedtestiä 110 welholla (Wlan). Tulos oli luokkaa 20/4. Hetkeä myöhemmin imuttelin Ps3:lla DCUO 12G asennustiedoston (WLAN) niin aikaa meni 30 min. Ei toi speedtest taida kaikissa tapauksissa antaa täysin realistista kuvaa. Ainakin siis ison latauksen keskiarvo oli kovempi kun speedtestin antama tulos.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä kokeilin eilen Speedtestiä 110 welholla (Wlan). Tulos oli luokkaa 20/4. Hetkeä myöhemmin imuttelin Ps3:lla DCUO 12G asennustiedoston (WLAN) niin aikaa meni 30 min. Ei toi speedtest taida kaikissa tapauksissa antaa täysin realistista kuvaa. Ainakin siis ison latauksen keskiarvo oli kovempi kun speedtestin antama tulos.

WLAN:nin nopeuteen vaikuttaa niin moni asia kuten sovittimen ja reitittimen yhteensopivuus, signaalin voimakkuus, muu radioliikenne (sama/lähellä oleva kanava), asunnon seinärakenteet, asunnossa olevat ihmiset jne. Speedtest on luotettava piuhan päässä, WLAN:illa et voi odottaa yhteneviä tuloksia, varsinkaan eri laitteilla.

edit. sitten kun otetaan vielä kaapelin teknologia huomioon, ni nopeuden vaihtuvuus muutaman minuutin sisällä voi olla melko hurja riippuen saman keskuksen kuormituksesta. esim. jos naapurisi alkaa lataamaan täyttä kaistaa jotain, ni oma kaistasi voi samantien tippua useita megoja riippuen keskuksen kapasiteetista ja siihen kytketyistä liittymistä.

Samaa mieltä tuosta speedtestin luotettavuudesta. Oma yhteys on 10/10 ja speedtest antaa seuraavan tuloksen. Käytännössä upload ei kuintekaan ole yli 10 megan.
1119543885.png

Mulla pitää aina paikkaansa ja tulokset on erittäin tasaisia, en tiedä missä tilanteessa tuo Speedtest ei toimi. Kuitenkin vois olettaa että kun ajaa jokusen kerran läpi niin kyllä sillä maksimit näkyy. Se kannattaa tietenkin muistaa että kaapelinetissä nopeudet voi vaihdella muutenkin, ADSL/VDSL sen sijaan ei.

Ennen Funetin dev -kansio oli hyvä mittari, lataa vaikka ton 100MB tiedoston. Tosin nyt tuntuu että noilla ei enää kaista riitä jotta pääsis maksimeihin. ftp://ftp.funet.fi/dev/

1.45Mb/s näin meillä maalla. Vielä vuosi sitten tuosta nopeudesta sai maksaa 45e/kk. Että olkaa nyt vain kaikki tyytyväisiä :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom