Sonata Arctica: Unia 25.5

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tromm
  • Aloitettu Aloitettu
Hyvin outuoa että levy julkaistaan vasta 25.5 ... promo versio ollut ilmoilla maaliskuun lopusta lähtien.

ps. iskee todella hyvin ! Ennen olen pitänyt sonatan biisejä tylsinä, mutta nyt tuo progressiivisuus tuo sopivaa vaihtelua

Promot nyt on liikkeellä jo 3-6 kuukautta ennen varsinaista ilmestymispäivää.

Levyllä kaikki artistit kuulostaa perkeleen hyvältä. ProToolsia kun vähän räppää niin saa kenestä vaan kultakurkun. Eri homma vetää ensimmäistä kertaa jäähalliyleisölle toisen bändin biisiä.

Okey. Väitätkö nyt, ettei Tony oo kova laulaja? Ja kaikki on vain protoolsin aikaansaannosta?? :eek:

Okey. Väitätkö nyt, ettei Tony oo kova laulaja? Ja kaikki on vain protoolsin aikaansaannosta?? :eek:

En toki. Sanon vaan, että on vähän paha vertailla melko kokematonta Ari Koivusta ja ensimmäisellä levyllä laulavaa Tony Kakkoa. Levysoundi on aina levysoundi ja miksauksessa saa korjattua paljon pieniä virheitä, joita tulee jokaiselle laulajalle. Ei Tonyn laulu nyt mitään tajuntaa räjäyttävää ole, ihan perussettiä.

Kuulostaa kerta kerran jälkeen aina paremmalta tämä uusin tuotos. Muutamia helmi-biisejäkin mahtuu mukaan.:thumbs:

Unia ennakkotilattu, toivottavasti Sonata jatkaa samaan malliin :rock:

Arvostelujen ja puheiden mukaan ei jatka. Vaan tempoja tiputettu ja matsku on progempaa, rankempaa ja synkempää.

Itse olen ollut fani ekasta levystä lähtien, mutta on vaan hienoa kun bändi uudistuu. Toki olen muutenkin progemman kaman ystävä, niin siinä ei ongelmaa. Luultavasti levy tulee tuomaa bändille uusia faneja, ja jotkut ei välttämättä pidä lainkaan.

Kimola perkele ! Kerro vähäsen. Mitkä on suosikkiveisut?

Hyvä levy. Ei unia-levy kauheasti eroa aikaisemmista tekeleistä. Tosiaan tempoa laskettu, mutta kaikki entiset SA:lle tunnusomaiset elementit ovat mukana. Ainakin seuraavat biisit iskevät kovasti allekirjoittaneeseen: 1-3,6,10-11. Vaikea sanoa onko unia SA:n paras levy, mutta ainakin Reckoning Nightin päihittää kevyesti...

Kommentit kuulosti sen verran lupaavilta, että piti laittaa ennakkotilaukseen. Pitää katsella, jos jaksaisi sen promon latailla... tai sitten odottelen kiltisti julkaisua.

En toki. Sanon vaan, että on vähän paha vertailla melko kokematonta Ari Koivusta ja ensimmäisellä levyllä laulavaa Tony Kakkoa. Levysoundi on aina levysoundi ja miksauksessa saa korjattua paljon pieniä virheitä, joita tulee jokaiselle laulajalle. Ei Tonyn laulu nyt mitään tajuntaa räjäyttävää ole, ihan perussettiä.

Tony ei ole Suomen paras tenori, mutta jättää taakseen jokaikisen karaokejuontajan pelkästään jo levysuoritusten perusteella. Miehen parhaiten laulettu levy on muuten Silence.

Niin..ja kovasti uutta levyä odotellaan:)

Sonatan parasta tuotantoo on ehdottomasti tokyo live dvd. Normi albumit kuulostaa jotenkin niin kliinisiltä ettei jaksa. Tämä pätee kohdallani myös moniin muihin bändeihin :P

Täytyy kyllä sanoa, että onpahan bändi vääntänyt hankalan levyn. Ekan kerran kun lätyn kuuntelin, niin tuntui, että osassa biiseistä ei ole mitään järkeä. Nyt muutaman kuuntelukerran jälkeen fiilis on jo paljon parempi. Eihän tätä suoraan voi noihin muihin levyihin verrata, niin vaikea sanoa mihin väliin tämä asettuu minun Sonata rankingissani. Paras lappilainen bändi jokatapauksessa:D

Kyllä sonatan parhaimmat levyt on tehty, kaksi ekaa oli hyviä, mutta winterheart's guild levystä alkoi heikkemään. Unia ei vaan kolahda meikäläiselle.

Eilen pistin lenkillä Unia soimaan ja ei vielä pahemmin vakuuttanut. Näin on tosin käynyt kahden edellisenkin albumin kohdalla, lisäkuuntelulla ovat hyviksi osoittautuneet. Jospa tässäkin kävisi niin.

Sonata on kyllä meikäläisen ehdoton lemppari. Unia levy kuulostaa hyvältä ja pääsin juonesta kii jo heti ensi kuulemalla. Silence on tosin edelleen mun suosikki levy.

Sonata on kyllä meikäläisen ehdoton lemppari. Unia levy kuulostaa hyvältä ja pääsin juonesta kii jo heti ensi kuulemalla. Silence on tosin edelleen mun suosikki levy.

Mielestäni Silence on tavallaan sonatan merkittävin teos. Tuolla levyllä bändi lunasti paikkansa ja Kakko näytti parhaansa niin biisintekijänä, laulajana kuin biisintekijänäkin.

Back
Ylös Bottom