Solisluu poikki?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tero
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eli mulla meni tossa vuosi sitten solisluu kahdesta kohtaa poikki ja sit kysyin lääkäriltä et millon saa treenata taas täysillä? -ei se oikeen osannu vastata (yleislääkärikun oli sano vaan että aika pahalta näyttää (tarkoitti yleinsä kun "voimamiehiltä" menee solisluu)

Eli onko jollain muulla menny solisluu poikki ja miten treenit kulkee.

-----------------
Ajoin pyörällä auton kanssa yhteen... onneks suojatiellä mun eduks:)

Ei ole vielä metalleja poistettu eikä ole varmaa että poistetaanko ollenkaan.

Viimeksi muokattu:
Kuis meni poikki? Onks sulta poistettu jo metallituet? Eiks sen röntgenistä nää miten hyvin on luutunu, ja kun se on luutunu ni se on vahvempi kuin ennen katkeamista. Että sellasta...

Originally posted by Testos
kun se on luutunu ni se on vahvempi kuin ennen katkeamista. Että sellasta...

Höpsistä. Murtuneissa luissa on se vika, että niillä on taipumus katketa samasta paikkaa myöhemmin helpommin uudestaan.

Originally posted by Kilppa

Höpsistä. Murtuneissa luissa on se vika, että niillä on taipumus katketa samasta paikkaa myöhemmin helpommin uudestaan.

En ala väittelemään. Mulla meni nilkasta molemmat luut poikki vajaa 10 vuotta sitten. Pantiin ruuveilla ja muulla metallilla kasaan (jotka poistettiin myöhemmin). No, kyselin sitten tulevaisuudennäkymiä, kun jalka alkoi jo olla terve. Lääkäri sanoi, että ei pitäisi enää ainakaan tuosta samasta kohdasta enää murtua. Tiedä sitten.

Ps. Ei ole murtunut samasta kohtaa (knok, knok)

Mullakin kun meni käsi kahdesta kohtaa poikki (ei siis vain murtunut)lautailessa, niin lääkäri sanoi, että ei varmasti mene enää näistä kohdista poikki, koska luu on kuulema paljon kestävämpää niistä kohdin.:)

...ja seuraavaksi saamme todistaa uuden "katko luusi entistä vahvemmiksi" -ohjelman menestystä, systeemi on hyvin similaari vanhanaikaiseen painoharjoitteluun verrattuna. Lihaksille vahvistumiseen riittää mikroskooppiset kovalla treenillä aiheutetut vauriot, luut tarvitsevat hieman järeämpää moukarointia... :D

Joo, mulle kans tohtorit väitti ettei samasta kohtaa katkee. Oikeestaan voi olla hiukkasen onnellinen että solisluu meni poikki, eikä revennyt se ligamentti jolla solisluu on joustavasti kiinni rintalastassa. On nimittäin hidas paranemaan moinen vamma. Kolme vuotta sitten, vinopenkissä joku napsahti. Tein sarjan loppuun enkä ajatellut asiaa kummemmin. Kyseinen puoliskoni vaurioitui aika pahasti 10 vuotta sitten motskari onnettomuudessa joten pistin pienen kolotuksen sen piikkiin. Kotona sitten muija sanoi että, "Mikä sulla pönköttää tossa rinnassa" Niinhän se peili kertoi että solisluun pää oli 3-4cn koholla. Ei kun lekurille aamulla ja tohtori painoi luun paikoilleen ja teippas käden kiinni vartaloon ja sanoi että, "annetaan sen olla tossa 6 viikkoo ja katotaan onko tarttunut, jos ei tartu fixataan solisluu rintalastaan peltilevyllä joka rajoittaa olkapään liikeratoja huomattavasti" Onneksi hyvin tarttu. 10 viikkon reenitauolla selvittiin. Mitä tästä opimme? Lämmitelkää ja venytelkää!!!!!!

Originally posted by Kilppa

Ja tämähän pitää paikkansa !!!! ....jos olet osteoporoottinen yli 70 vee mummo !!! (taitavat vaan semmoiset harvemmin täällä
pyöriä ???)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jos se murtunu kohta luutuu normaalisti, niin ei tod mene samastakohdasta poikki, koska se luutuu väkisinkin paksummaksi. Tietysti ihan siitä vierestä se todennäköisesti risahtaa seuraavalla kerralla, jos sellainen tilanne tulee. Mulla on ollu olkavarsi poikki ja kyselin lekureilta tarkkaan nää hommat...:D

Eikö kymmenen raipaniskua ois riittäny tai jotain vastaavaa? Mä 5 viestiä sitten myönsin olevani väärässä ja vieläkin mua kiusataan, ei ole elämä helppoa roinafoorumilla, mä kuulen tästä mokasta elämäni loppuun asti! Tai sitten Mtmm:n elämän loppuun asti, mä oon vasta 17... khihihi... :D

Mahtaako muuten ranteiden murtaminen sattua aivan perkeleesti? Mietin, että vois yhteistyössä Hulkin kanssa ruveta kehittelemään tätä ennaltaehkäisevää fysioterapiaa ja murtaa ranteet voimapihdeillä tai jotain... :D

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Mä onnistuin hajottamaan solisluuni niinkin turhassa paikassa ku koulun liikuntatunnilla (yllätys yllätys.) Hajos aika hyvin keskeltä, mutta onneks sitä ei tarvinnu mitenkää leikata.

Solisluu oli lääkärin mukaan siitä mukava, että se korjautuu suht. nopeesti. Noin kuukauden olin urheilematta sen kanssa.

PETKELE!

Mulla tulee oikeasti aina melkein paska housuun, kun nään ton kuvan. Nyt en saa taas ensi yönä unta!!!!

YRRRJÖÖÖÖÖ!!!!!!!

"Ikävän..."

Tuo on HIRVEÄ!!!:(

Mun pahin painajainen!

Muistan itse niin hyvin vieläkin sen helvetillisen kivun, kun luu murtuu. AUH!

Kuljin viime syksyn terapiassa, kun tuo kuva löytyi netistä yhtäkkiä ja pompsahti silmilleni sieltä venkku-sivulta.

Nyt taas! Kiitos Petkele!

En voi syödä, juoda, nukkua enkä rakastella avovaimoani, kiitos sinun.

En näe muuta kuin tuon YRJÖYS-kuvan silmissäni!

(Hehehee!!!
:D )

kiva kuva!

Tänään pitäisi mennä tekemään kyykkyjä, mutta nyt kyllä alkoi vähän arveluttamaan. Onko kukaan muuten koskaan nähnyt livenä, että joku kaatuu tanko niskassa. Itse en ole onneksi koskaan joutunut moista todistamaan, mutta on käynyt usein mielessä, että voiko siitä selvitä ilman sairaalakeikkaa, kuvan kaveri ei ilmeisesti selvinnyt...

Toi kuva saa kyllä joka kerta aikaan yhtä helvetillisen puistatuksen. Kattokaa pojat tarkkaan kyykkytekniikkaa, siinä on ainakin nivelkulmat kohdillaan ;)

Re: Solisluu pikki???

Originally posted by Tero
Eli mulla meni tossa vuosi sitten solisluu kahdesta kohtaa poikki ja sit kysyin lääkäriltä et millon saa treenata taas täysillä? -ei se oikeen osannu vastata (yleislääkärikun oli sano vaan että aika pahalta näyttää (tarkoitti yleinsä kun "voimamiehiltä" menee solisluu)

Eli onko jollain muulla menny solisluu poikki ja miten treenit kulkee.

-----------------
Ajoin pyörällä auton kanssa yhteen... onneks suojatiellä mun eduks:)

Ei ole vielä metalleja poistettu eikä ole varmaa että poistetaanko ollenkaan.

Mulla on solisluu menny poikki 2 vuotta sitte. Metallia ei oo poistettu laiskuuden vuoksi :rolleyes: , mutta eiköhän se ennen inttiä oteta. Treeni sujuu ilman ongelmia, paitsi dippi ei onnaa.. Pistää jotenki kummasti silloin. Ei sen poikkimenemisen pitäis vaikuttaa sit ku se on parantunu mihinkää, ku se kerta kursittii metallilla oikeen muotoseks :) . Eri asia on ne joilla murtumaa ei korjata. Mulla parantuminen kesti jotai pari kuukautta kai, mut aloin treenaa yläkroppaa vasta neljän kuukauden jälkeen. Onnea muute reeneihin. Parantuneena et huomaa varmaan mitään eroa :kippis1:

Latest posts

Back
Ylös Bottom