Lampuista ne on tosiaan kiinni. Noi isommat ketjut ovat yleensä siitä parempia, että ne vaihtavat lamput säännöllisesti. Itse käyn mielummin jonkun isomman ketjun solkuissa, kuin menen esimerkiksi jonkun kosmetologin, kampaamon tai jonkun muun pienen paikan solkkuun.
Toi vertailu lyhyiden ja pitkien solkkujen eroista on sellainen kait makuasia. Itse olen käynyt molemmissa. Solkut ovat olleet kahdeksasta minuutista kahteenkymmeneen. Itse en ole kauheasti huomannut eroja. Usein teen kuitenkin niin, että kysyn etukäteen henkilökunnalta, että kumpoaa solariumuia on käytetty enemmän lampunvaihdon jälkeen ja valitsen sitten sen vähämmänkäytetyn. Motivuksessa voi olla solkussa eri aikoja. Eilen Sörnäisissä olin 20 minuuttia, kun taas Kampissa on niitä lyhytaikaisempia.
Tottakain solarium on kalliimpi, jos maksaa ainoastaan kertamaksun, eikä ole esimerkiksi jäsen. Itse ostan Motivukseen aina 10x solariumkortin ja se maksaa jäsenille 44 euroa ja ei-jäsenille 54 euroa. En pidä tuota maksamaani 44 euroa pahana, mutta sehän on ihan ihmisestä kiinni. Ja sen ostaminen Motivuksesta on luontevaa, koska käyn siellä jumpassa.