Soijaproteiinista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tappara
  • Aloitettu Aloitettu
Vihje

Soija menee hyvin sekaisin,kun heittää sekaan heraa.Eli drinkkiin 50% heraa ja 50% soijaa ja tähän vielä ruokalusikallinen kaakaojauhetta(sekottamiseen riittää jopa käsisheikkeri),niin on ihme jos ei mene kurkusta alas.Ainakin Fastin soija 97 ja hera 85 menevät keskenään tosi hyvin sekaisin eikä edes vaahtoa

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Soijahan kuulemma aiheuttaa jotain muutoksia miesten aivoissa. Tutkimuksiakin pitäs tästä löytyä.

Tän tutkimuksen mukaan soijamaito ei tee mitään hormonitoiminnalle miehessä

Tässä toinen, koskien hormonitoimintaa ja soijaa

Näiden mukaan siis soijalla ei olisi niinkään negatiivista vaikutusta mieshormonin toimintaa, No, siinä oli kuitenkin vain pari tutkimusta.. itse kuitenkin luotan esim .tohon testosteronen artikkeliin, varmasti laajemmalta otettu tutkimuksia siinä.

Täällä taas testaillaan soijan phytoestrogeenien vaikutusta aivoihin mies- ja naisrotilla-->miehillä vaikuttaa negatiivisesti

Lisää soijaestrogeeneistä ja rotista -->vaikuttaa negatiivisesti aivojen kalsiumin sitomiseen, mutta ei androgeeni-entsyymi metaboliaan tms.

Joo-o, näitähän sieltä löytyy, mutta näitähän pitäs käydä läpi ziljoona ennekuin saisi jonkun kuvan. Itse ainakaan en soijaa syö.

juupeli

Kun on tuota soijaakin tullut muutama pussi vedettyä, niin ainakin meikä on saanut ne sekoittumaan helvetin hyvin kun olen käyttänyt oboy/kojootti -kaakaota mukana. Jotkut spar-kaakaot on niin huonolaatuisia ettei ne ainakaan sekoittumisominaisuuksiltaan toimi.

Kehitystä on tietty vähän vaikea niin tarkasti seurata että voisi omien kokemuksien perusteella soijan todeta olevan jotenkin vähemmän tehokasta kuin heran, mutta yksi negatiivinen puoli siinä oli:

Siis mun maha turpos aina ihan järjettömästi. Oli pakko lopettaa kun kaverit salilla nauro ihan kippurassa sille pakille. Joku siinä ei oikein mulle sopinu.

Ja vielä sen verran että eikös noi perusherat ja perussoijat ole aikalailla samanhintaisia. Ite en ainakaan mitään kummosia eroja ole noteerannut.

Originally posted by Nike
Soijahan kuulemma aiheuttaa jotain muutoksia miesten aivoissa. Tutkimuksiakin pitäs tästä löytyä.
Näiden mukaan siis soijalla ei olisi niinkään negatiivista vaikutusta mieshormonin toimintaa, No, siinä oli kuitenkin vain pari tutkimusta.. itse kuitenkin luotan esim .tohon testosteronen artikkeliin, varmasti laajemmalta otettu tutkimuksia siinä.

Joo, muistaakseni niissä T-magin jutuissa painotettiin sitä, että genisteiniä ja daidzeiniä (tai sinne päin, just ne miehille haitalliset phytoestrogeenit) on eniten just soijaPROTEIINISSÄ, ei niinkään esim. soijakastikkeessa. Eli soijan kielteiset vaikutukset tulee esiin vasta, jos käyttää soijaprotskua vakioproteiinin lähteenä päivittäin. Ruokaan kärsii soijakastiketta lorauttaa. Paljonko sitten lie soijamaidon proteiinipitoisuus.

Mä jätin soijan satunnaista maustekäyttöö lukuunottamatta pois pari vuotta sitten noitten T-magin juttujen takia. Ehkä ne on tarkoitushakuisia (kun jengi välttää soijaa, niin ostavata enemmän mm. heidän kaseiini/heraportskua), ehkä pitävät paikkansa, vaikee sanoo. Pitäsköhän kokeeksi sotkee halpisheraan 1:1 soijaprotskua yksi pussi, ja oikeen koettaa kuulostella elimistöään, että muuttuuko mikään sinä aikana kun sitä syö?

Arvelen että tulevaisuudessa ihmiskunta syö hyvinkin paljon soijaa. Kalan, kanan ja pun. lihan tuotanto kuormittaa liikaa ympäristöä, eikä niillä sen takia millään pystytä tuottamaan tarpeeksi valkuiaista esim. 10-12 miljardille ihmiselle. Ainut nyt näkyvissä oleva vastaus on soija.

ajattelin ostaa fast:in soijaproteiinia.ne jotka on sitä syöny,niin onko menny maha sekasin siitä?

Olen vetänyt pari pussia Fast Soija-97:aa, tossa parin kuukauden aikana, ja ei ole maha mennyt sekaisin. Ja sekoittuu ihan hyvin vaikka käsin. Sähkövatkaimella tietysti parhaiten.

Jos ton soijan ja heran hintoja meinaa lähtee vertailemaan ni kannattaa muistaa, että että hera imeytyy noin 80 prosenttisesti kun tass soija vaan 40 prosenttisesti.
Oon kuullut myös että soijasta voisi saada apua laihduttamiseen.

Originally posted by tappara
Entäpä tuo Go4Fitin ProPower Whey 1800g:
ProPower Whey on kotimainen ultrasuodattamalla valmistettu heraproteiini. Sopii hyvin lisäproteiiniksi kaikille urheilua harrastaville.

Joo osta pois vaan. Itekin on vetänyt massakaudella protskuna just tuota Go4Fitin heraa. Maku oli aluksi aika helvetin kamala, mutta kaikkeen tottuu ja alkukankeuksien jälkeen alkaa sekottumaankin. Vaahtoaa vaan kun saippua, mutta muuten ihan ok.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom