Softat musantekoon

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Max131
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Morjens, menköön nyt oma ketju tälle, kun en saanut haulla mitään järkevää aikaan. Osaisko joku suositella jotain hyvää pc-pohjaista softaa, jolla saisi tehtyä suunnilleen kelvollisia taustoja? Tarkoitan tyyliin pikkasen synaa, bassoa ja rumpuja. Kitarat olis tarkoitus soitella ihan soittimella. Mähän en näistä paljoa ymmärrä, mutta hyvä lisä olis, jos kyseisen ohjelmiston kanssa voi käyttää ulkoisia koskettimia.

Ilmainen kyseisen ohjelmiston ei tarvitse olla, mutta en ajatellut ihan hirveitä kyseisestä softasta maksaakaan.

edit. hah, en osannut kirjoittaa edes otsikkoa oikein :D

Itse olen käyttänyt Fruity Loopsia ja jonkin verran Reasonia ja Acidia. "Ammatti" softia kaikki eli maksavat, en tiedä onko mitään järkevää ilmaissoftaa edes olemassa...

Tarviiko noihin hommata erikseen jotain soitinkirjastoja tms. vai onko noissa ohjelmissa soittimet mukana? Miten tasokkaat soundit noissa on ja onko noissa yleisesti isoja softakohtaisia eroja toisen eduksi?

ilmanen? Nopeeta kun vilkasin niin sieltä löyty muutamakin eri hinta tolle softalle?

Noni... Latailin ton reaperin ja melkein on todettava että tarvis jonkun joka opettais käyttään tota ohjelmaa.
Onhan siinä userguide mukana, mutta on vaan niin perkeleen vaikeeselkosta "maallikolle".

Tarviiko siis jonkun erillisen ohjelman millä tehdä esimerkiks rummut vai onko tossa sisäänrakennettu joku trackeri ja onko siinä valmiina joku soitinkirjasto?

Aika pihalla oon ton reaperin kanssa... Olis vaan pirun kiva oppia käyttään jotain vähän parempaa musaohjelmistoo...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
tarvii jonkun erillisen VSTi plugarin (tai ohjelman) millä tehdään rummut. ite käytän ezdrummerria ja siihen drum kit from hell kirjastoa, mutta ne ei ole ilmaisia. täältä vaikka lataat tämän http://rekkerd.org/bluenoise-plugins-releases-my-drumset/ on mielestäni paras ilmaine tollane akustisen kuuloinen ja säätö varaa on saundeis. reaperissä on oma midi sekvensseri (tosin itse käytän fruity loopsia). eli esimerkkinä:

reaperissä insert->
virtual instrument on new track->
valitset mydrumset (niitä on kaksi:alempi kuulostaa omasta mielestäni paremmalta)->
se kysyy jotain painaa vaan yes->
insert new midi item->
klikkaat sitä palkkia joka ilmestyy raidalle ja se aukaisee reaperin midi sekvensserin missä saat sitte ruveta rakentelemaan komppia.

Saundeja saa sitten muokattua mikseristä ja sitten esimerkiksi lisäämällä (fx nappi) snare, kick, tom jne. raidalle equa sun muita efektejä.

edit: ja siellä sekvensseris c4:s kohdasta tais alkaa ne rumpu saundit saat testaaltua niitä niistä koskettimista. ja pura ne tiedostot program files/vst plugins kansioon. tuolta voit käydä kuuntelees mitä saa aikaan tolla ezdrummerilla http://www.mikseri.net/bindingr/

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom