Snookerin ystävät HOI :)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja harde20
  • Aloitettu Aloitettu
Proteos sanoi:
Hyvä laji tuo snooker. Olen pari kertaa illalla kanavia selatessa alkanu tuijottamaan jotain matsia ja yhtäkkiä onkin huomannut kellon olevan jo pitkällä aamussa ;) Jännä juttu sinänsä kun en ite pelaa kyseistä lajia (vaikuttaa liian vaikealta meikäläiselle). Biliksestä tykkään kyllä.

Ei se vaikea laji ole, itse en ainakaan kaverin kanssa tiedä kuin nuo perussäännöt ja niillä ollaan ihan hyvin tultu toimeen :) Ainut missä on ollut vähän onkhelmia on se kun tulee snookeri ja toinen tekee virheen eikä osu kohdepalloon niin saako toisen laittaa lyömään uusiksi samasta paikasta vai jatkaako itse siitä mihin valkoinen jäi.Huomasimme että se että laittoi toisen lyömään monta kertaa samasta paikasta kiristi välejä huomattavasti joten päätettiin että jos snookerin jälkeen tulee virhe niin toinen jatkaa siitä jos valkoinen ei ole tuossa tilanteessa snookerissa jolloin toinen saa laittaa toisen lyömään samasta kohta uudestaan(helvetin selkeä selostus, eikö):lol2: Sitten tuohon tilanteeseen liitty pari muutakin sääntöä mutta jätän ne nyt väliin :D Tuossa on niin paljon kaikkia säännön sääntöja ja poikkeuksen poikkeuksia että hulluksi sitä varmaan tulisi ennenkuin oppisi kaikki :D Käy joku kerta koklaamassa, paljon parempi tunne kun saa isolla pöydällä säkityksen aikaa kuin sitten normi biljardipöydällä ;)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kaikki Eurosportilta näkyvät kilpailut on tullu katsottua.

O´Sullivan on muuten aika vaatimaton, väittää että jos pelaisi koko kauden vasemmalla kädellä niin säilyisi ranking top-16 joukossa.

Itse käyn pelaamassa muutaman kerran vuodessa ja aina se tuntuu yhtä vaikealta!

harde20 sanoi:
Ainut missä on ollut vähän onkhelmia on se kun tulee snookeri ja toinen tekee virheen eikä osu kohdepalloon niin saako toisen laittaa lyömään uusiksi samasta paikasta vai jatkaako itse siitä mihin valkoinen jäi.;)

Käsittääkseni tuossa voi toinen valita jatkaako itsevai laittaako kaverin uudestaan lyömään. Mikäli lyöjä epäonnistuu 4sti, freimi menee vastustajalle. Ja virhepisteet juoksee taustalla normaalisti.

Sullivan on muuten aika haka pelaa vasurilla, monasti hän freimin lopuksi lyö merkityksettömät pallot sisään väärällä kädellä, hyvin pussittuu :worship:

keijo s sanoi:
Käsittääkseni tuossa voi toinen valita jatkaako itsevai laittaako kaverin uudestaan lyömään. Mikäli lyöjä epäonnistuu 4sti, freimi menee vastustajalle. Ja virhepisteet juoksee taustalla normaalisti.

Sullivan on muuten aika haka pelaa vasurilla, monasti hän freimin lopuksi lyö merkityksettömät pallot sisään väärällä kädellä, hyvin pussittuu :worship:

Jos oikein muistan niin jos vastustaja haluaa jatkaa eikä laittaa lyömään uudestaan niin on myös olemassa mahdollisuus lyödä väripalloa punaisen sijaan mutta tästä saa vain vuorossa olevan pallon verran pisteitä eli tässä tapauksessa 1. Minä muistelen että sai yrittää vain 3 kertaa osumaa tuosta snookerista ja sitten peli loppuu siihen?

http://www.billiardworld.com/snooker.html

"Miss: The striker shall to the best of his ability endeavor to hit the ball on. If the referee considers the rule infringed he shall call foul and a "miss." The incoming player (1) may play the ball(s) as they lie, or (2) may request that the ball(s) be returned to the original position and have the offending player play the stroke again. Note: if the ball on cannot possibly be hit, the striker is judged to be attempting to hit the ball on.

Free Ball: After a foul, if the cue ball is snookered, the referee or player shall state "Free Ball." If the non-offending layer takes the next stroke he may nominate any ball as on. For this stroke, such ball shall be regarded as, and acquire the value of, the ball on. It is a foul should the cue ball fail to first hit, or - except when only the pink and black remain on the table - be snookered by, the free ball. If the "free ball" is potted, is is spotted, and the value of the ball on is scored. if the ball on is potted it is scored. If both the "free ball" and the ball on are potted, only the value of the ball on is scored."

Nyt se british open on ohi ja John Higgins kävi yllättäen nappaamassa voiton Ronnie O´Sullivanin, Stephen hendryn ja monen muun monen muun voittajasuosikin nenän edestä, ensi lauantaina alkaa UK championship joten lisää huippusnookeria luvassa eurosportilta :) Sellainen kysymys vielä että tietääkö kukaan Oulussa sellaista kauppaa mistä saisi ostettua snookerkeppejä ja muita tarvikkeita?

Mr. Crowley sanoi:
City-biliard, sieltä oon itse kepin ostanu.
Paljonko maksoi, oliko sellainen yksi vai kaksiosainen?

Mr. Crowley sanoi:
Se oli kaksosainen, mutta pool-keppi, maksoi 100€. mutta kyllä sieltä snooker keppejä löytyy.
Kiitoksia tiedoista, Pitääpäs ensi tilipäivänä käydä kysäisemässä hintoja:)

keijo s sanoi:
Heheheh mimmit arvostaa kun eurosportilta aletaan yhdessä katsomaan snookeria. Yksikään mimmi ei ole tähän mennessä käsittänyt tätä oi niin addiktoivaa pallokoronapeliä, varsinkaan jos sitä pitää katsoa televisiosta :jahas:
PASKA PUHETTA !!!!!!!!1 :anssi:

Snooker on kyllä jalo laji,ei voi muuta sanoa :) :worship:
Itse aloin pelailemaan sitä vuosi sitten,oman mailan osto on edessä heti kun rahaa on tarpeeksi
Eurosport on auki aina jos sieltä mahdollisesti snookeria tulis,ja jos John Higgins pelaa niin ei oltu lähtemässä minnekään.Katselin kyseisen mestarin otteita jo vuodesta -99 lähtien ja mielestäni parempaa pelaajaa ei ole.
Kukin tyylillään =)

harde20 sanoi:
Kuinkas paljon pakkiksella on snookerin ystäviä?Itse seuraan Eurosportilta kaikki mahdolliset lähetykset, nyt on juuri Prestonin GP-turnaus menossa.Suosikkipelaajistani mainittakoon Ronnie "The Rocket" O´Sullivan sekä Stephen Hendry.Lajista mielenkiintoisen tekee se....CLIP!
Tuohon asti pystyin lukemaan pokkana, sitten repesin :lol2:
Tylsempää lajia tuskin maan päällä on (seurata telkusta siis), no ehkä hiihto vie kuitenkin pohjat ja veemäiset kellot siellä radan reunustoilla... Snookeria katsovat pitävät sentään turpansa tukossa eivätkä kilistele :D
Ihan jees peli kyllä pienessä kännissä itse pelailtavaksi...

BTW: Kuka helkkari on se äijä kenellä on sellaiset APUVA-rillit nurinpäin?

Huppe sanoi:
Tuohon asti pystyin lukemaan pokkana, sitten repesin :lol2:
Tylsempää lajia tuskin maan päällä...

Tredin nimi oli snookerin YSTÄVÄT eli kaikki muut joita kyseinen laji ei kiinnosta niin voivat painua muualle repeilemään ja esittämään mielipiteitään lajin tylsyydestä :david:

default sanoi:
vuosi sitten,oman mailan[B/] osto on edessä

AUTS! :itku: Tämä sana sitten sattuu joka kerta yhtä pahasti! :D Biljardissa ei nimittäin käytetä mailoja, vaan keppejä (köö, cue).

Tunnustaudun snooker faniksi. Pelaamisen osalta se on lähinnä sellasta kausiluontoista, täällä PK-seudulla kun saa näes pulittaa pelaamisesta 7-10e/tunti (jopa enemmänkin?). Välillä on parin viikon jaksoja, kun käydään kavereiden kanssa lähes päivittäin pelaamassa muutama tunti. Poolia tullut pelattua enemmänkin ja snooker moninkertaisesti vaikeampana biljardin muotona kartuttaa hyvin myös pool-taitoja, lähinnä pitkien lyöntien ja tähtäyksen osalta.

Vantaalaisille suosittelen Tikkurilan Merliniä. Erittäin tasokkaat pöydät, pk-seudun huokeimpia (7e/h, opiskelijoilta muistaakseni 6e) ja itse Antti on todella mukava salin omistaja.

Ymmärrän kyllä hyvin niitä, jotka eivät biljardin hienoutta ymmärrä. Itseeni puri biliskärpänen vasta intissä, kun sitä joskus iltavapailla sodessa tuli kokeiltua. Sitä ennen ei olisi sitten vähempää voinut kiinnostaa lätkiä palloja pusseihin kepin pätkällä..

Ootko Dracone vaihtanu nickiäsi?:)

Tietääkö kukaan myydäänkö city biljardissa keppejä vielä muuton jälkeenkin.. Nyt ois snookerkepin osto edessä ku on noita turnauksia tullu eurosportilta katottua. Pari vuotta oon poolia pelannu ja nyt on alkanu snookerkin enemmän kiinnostaa.

Eiköhän siellä myydä, jos paikalla ei ole keppejä niin kyllä ne tilaa. (ainakin ennen on tilannut)

edit. itselläkin on kepin osto edessä. sitten voidaan pistää oulun pakkishemojen turnaus pystyyn :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom