Snack- ja välipala -asiaa

Ollaan vissiin ranskan kanssa samoilla linjoilla.. Söin nyt iltapalaks juurikin tolla reseptillä lämpimii voikkareita, välipalana oli tonnarii ja raejuustoo ja aamupalalla oli ehramii ja funlightii :D

Mut niin, meni ohi aiheen.. :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
:offtopic: Missäköhän päin kuivaliha sijaitsee kaupoissa? Lihahyllyltä sitä ainakaan en löydä tuskin se siellä edes on. Pyöriny joka kaupat ympäri eikä ole ikinä tullut vastaan. :curs:

Missäköhän päin kuivaliha sijaitsee kaupoissa? Lihahyllyltä sitä ainakaan en löydä tuskin se siellä edes on. Pyöriny joka kaupat ympäri eikä ole ikinä tullut vastaan. :curs:

Kannattaa katsoa juomaosastolta, oluiden lähellä noita usein näkee.

Yks varteenotettava vaihtoehto olis myös kysyä henkilökunnalta, ei tarvis turhaan pyöriä montaa kauppaa ympäri.

Missäköhän päin kuivaliha sijaitsee kaupoissa? Lihahyllyltä sitä ainakaan en löydä tuskin se siellä edes on. Pyöriny joka kaupat ympäri eikä ole ikinä tullut vastaan.

Toinen potentiaalinen vaihtoehto juomien lisäksi on sipsihyllyn tienoo.

Ketsupin käyttämiseen ei voi olla muuta syytä kuin heikot ruoanlaittotaidot... Epäterveellistä mähnää. Lämpimissä voikkareissa esimerkiksi joku lisäaineeton tomaattisoossi tai tuoreet tomaatit antavat paljon herkullisemman maun.

Pitää kyllä testata kuivalihan tekemistä. Vähemmän ehkä suolaa laittaisin kuin reseptissä, mutta mitenköhän se vaikuttaa säilymisaikaan?

Ketsupin käyttämiseen ei voi olla muuta syytä kuin heikot ruoanlaittotaidot... Epäterveellistä mähnää.

Olen samaa mieltä ketsupin käytöstä, mutta minkä perusteella se on epäterveellistä möhnää? Aika lailla kaikki ketsupit on tomaattisosetta, etikkaa, mausteet ja suola. Säilöntäaineita ei etikan takia tarvita. Toki se on prosessoitua, mutta tämä nyt pätee lähes kaikkeen esipakattuun.

Minä olen "hullaantunut" näihin kahteen = Protein Puffs ja gourmet brownies .
Maistuvat niin pir.. hyvältä, ja on niiiin "terveellisiä" :)

Mä tykkään noista Protein Puffs snackseista. HYvin protskua ja hiilaria, mutta ennenkaikkea vähän sokeria ja rasvaa tällaisiksi tuotteiksi!

Ketsupin käyttämiseen ei voi olla muuta syytä kuin heikot ruoanlaittotaidot... Epäterveellistä mähnää. Lämpimissä voikkareissa esimerkiksi joku lisäaineeton tomaattisoossi tai tuoreet tomaatit antavat paljon herkullisemman maun.
Olen samaa mieltä ketsupin käytöstä, mutta minkä perusteella se on epäterveellistä möhnää? Aika lailla kaikki ketsupit on tomaattisosetta, etikkaa, mausteet ja suola. Säilöntäaineita ei etikan takia tarvita. Toki se on prosessoitua, mutta tämä nyt pätee lähes kaikkeen esipakattuun.
Lykopeeniahan siinä on reteesti ja taitaa ainoastaan halpisversiossa olla lisäaineita. Sokeriakin toki, mutta mitä sitten; ei järin suurta glykeemistä kuormaa saa kedellä aikaseksi.

Tehtiin eilen lämpimiä voikkareita ja avo laitteli makunsa mukaan REILUSTI juustoraastetta päälle. Tuloksena leipien välissä juustoraastelastuja, joissa maku oikeastaan ei huonompi. Ei sellanen palanut, vaan juurikin juustoisa. Mietin, voisiko tuosta jalostaa idean, että heittelis vaan raastetta pellille ja tekis pelkästään noita lastuja. Ois ainakin ok arvot :D

Tämä se vasta helppo herkku on
Juustokeksit:
- juustoraastetta tai ohuita juustoviipaleita
- pizzamaustetta

Raasta mieleisesi määrä juustoa tai leikkaa viipaleita. Sijoittele niistä
uuninpellille kasoja, ripottele päälle pizzamaustetta. Paista, kunnes kasat
ovat levinneet, mutta varo ettei juusto ala paistua liikaa ja muuttua
ruskeaksi/oranssiksi! Anna keksien kovettua hetken otettuasi ne uunista - ja
nauti!

Löytyhän täältä osio välipaloista, nostetaas sitä ketjussa vähän ylös. Tänne olisi tosiaan mukava saada porukan välipalavinkkeja, joista voisi miksata itselleen juuri sopivan tai vaihtaa nykyistä vaihtelun vuoksi.

Itse syön välipalat aamupalan ja lounaan välissä sekä lounaan jälkeen tulee kaksi välipalaa tasasin väliajoin, ennen kun karkaan töistä. Tämän jälkeen, riippuen monelta treenit alkaa tuhdimpaa / kevyempää päivällistä. Iltapalaksi muodostunut palkkari. Harrastan brassia ja lukkopainia, joten painoluokkakilpailija kyseessä. Tavoitteena tiputella tuonne 77kg sarjaan. Olen kyllä huomannut, että energiaa on aivan eritavalla kun panostaa välipalojen laatuun ja ajoitukseen. Yksi vinkki mikä on omalla kohdalla toiminut on hyppysellinen suolaa treenijuomaan (veteen), niin aivot toimii huomattavasti korkeemmalla tasolla treeneissä ja treenien jälkesissä puutosvajareissa.

Välipala:
1) Hedelmä (banaani, päärynä, omena)
2) Hedelmä ja kourallinen pähkinnöitä / 200g raejuusto, 1,5%
3) 1dl pelkkää (suurimmaksi osaksi) protskua veteen sekoitettuna

Löytyhän täältä osio välipaloista, nostetaas sitä ketjussa vähän ylös. Tänne olisi tosiaan mukava saada porukan välipalavinkkeja, joista voisi miksata itselleen juuri sopivan tai vaihtaa nykyistä vaihtelun vuoksi.

Itse syön välipalat aamupalan ja lounaan välissä sekä lounaan jälkeen tulee kaksi välipalaa tasasin väliajoin, ennen kun karkaan töistä. Tämän jälkeen, riippuen monelta treenit alkaa tuhdimpaa / kevyempää päivällistä. Iltapalaksi muodostunut palkkari. Harrastan brassia ja lukkopainia, joten painoluokkakilpailija kyseessä. Tavoitteena tiputella tuonne 77kg sarjaan. Olen kyllä huomannut, että energiaa on aivan eritavalla kun panostaa välipalojen laatuun ja ajoitukseen. Yksi vinkki mikä on omalla kohdalla toiminut on hyppysellinen suolaa treenijuomaan (veteen), niin aivot toimii huomattavasti korkeemmalla tasolla treeneissä ja treenien jälkesissä puutosvajareissa.

Välipala:
1) Hedelmä (banaani, päärynä, omena)
2) Hedelmä ja kourallinen pähkinnöitä / 200g raejuusto, 1,5%
3) 1dl pelkkää (suurimmaksi osaksi) protskua veteen sekoitettuna

Itel menee välil smoothie:

Elikkäs: 1 dl mustikoit/mansikoit
1 prk maitorahkaa
1 dl protskujauhoo
liraus maitoo

Kaikki tehosekoittimeen ja eiku nauttimaan :p

Välipalana hyvä:

Riisiä
Tonnikalaa
Pakastepussi herneitä, maissia, paprikaa (kaikkea mitä ite haluaa)
Lisäilee vihanneksia mitä haluaa tuoreeltaa.

Sekottaa ne kaikki yhtee ja sitten maustaa, ite laitan aina sitruunamehua reipaasti ja yrttejä, pippuria, vähän suolaa.
teen aina ison annoksen josta riittää moneksi päiväksi.

Ja eiku huttua naamaa..

Just vetelen välipalana tämmöstä settiä minkä tekemiseen meni minuutti.

rahkapurkki
funlightia vähän
2rkl rypsäriä
paljon mysliä

-> sekasin

sitteku antaa hetken olla ni mysli pehmenee vähän ja ku sitä on paljon siellä, ni koostumus on tommonen pehmeän purtava, ettei ollenkaan rahkamainen. Enemmän tossa on varmaan tota mysliä kun rahkaa, rahka toimii pehmentäjänä ja sidosaineena ennemminkin! Ja on hyvää ja makrot kohillaan !

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom